printlogo


کد خبر: 223878تاریخ: 1399/6/15 00:00
اخبار

رایزنی ایران با روسیه برای تولید واکسن در تهران
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه برای تولید مشترک واکسن کرونا گفت‌و‌گو کرد. دیروز واکسیناسیون سراسری در روسیه آغاز شد و طبق اظهارات مسؤولان روس، نخست بازنشستگان و معلمان به صورت داوطلبانه از واکسن استفاده خواهند کرد. کاظم جلالی، سفیر کشورمان در مسکو هم در گفت‌وگوی مجازی با کریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه ضمن تبریک بابت موفقیت‌های دولت روسیه در زمینه ساخت و تولید واکسن «کووید‌-١٩» به همکاری‌های بهداشتی و درمانی 2 کشور اشاره کرد. سفیر ایران در ادامه به گفت‌وگوی رؤسای جمهور و وزرای بهداشت 2 کشور و توافق نسبت به همکاری‌های مشترک اشاره کرد و با استناد به نتایج 2 نشست کارگروه واکسن و دارو میان انستیتو پاستور و مرکز ملی گامالی روسیه، نسبت به آغاز هر چه سریع‌تر فرآیند تولید مشترک واکسن «کووید‌-١٩» با همکاری صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه ابراز امیدواری کرد. رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با کشورمان در زمینه ساخت و تولید انبوه واکسن «کووید‌-١٩»، توضیحاتی را درباره مراحل و چگونگی آغاز به کار مشترک ارائه کرد. 
***
آمادگی بهزیستی برای واگذاری مسؤولیت مهدهای کودک
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از لزوم معرفی یک متولی واحد برای واگذاری امور مهدهای کودک توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و آمادگی کامل سازمان بهزیستی برای انجام این امر خبر داد. به گزارش تسنیم، حبیب‌الله مسعودی‌فرید با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره وضعیت مهدهای کودک، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری مثل همیشه کلیدی و راه‌گشا بود و تأکید بر کارکرد آموزشی و پرورشی مهدهای کودک همواره بسیار مهم است. وی افزود: مهدهای کودک در گذشته عمدتا وظیفه نگهداری را برعهده داشتند اما در حال حاضر کارکرد مهدهای کودک تغییر کرده است و مباحث آموزشی، پرورشی و اجتماعی کردن کودکان در مهدها دنبال می‌شود. فرید به جلسه اخیر شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: در همین جلسه نیز دکتر قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور بار دیگر پیشنهاد دادند که از صفر تا صد موارد مربوط به شهریه، رتبه‌بندی، خدمات و... مهدهای کودک به یک نهاد واحد اعم از آموزش و پرورش، بهزیستی یا هر نهاد دیگری واگذار شود و به این ترتیب پاسخگویی نیز بهتر می‌شود. 
***
چمران در واکنش به تخلف ملک جماران:
باید فاتحه شورای عالی معماری و شهرسازی را خواند!
رئیس سابق شورای شهر تهران نسبت به تصمیم اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری درباره محله جماران واکنش نشان داد و گفت: باید فاتحه شورای عالی معماری و شهرسازی را خواند! به گزارش تسنیم، مهدی چمران با اشاره به تصمیم اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری درباره محله جماران، اظهار کرد: در این زمینه، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از جمع‌آوری امضای دستگردان بر‌ خلاف تصمیم جلسه اخیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری برای لغو محدودیت ارتفاعی محله جماران خبر داده است که اگر این خبر صحت داشته باشد، باید فاتحه شورای عالی معماری و شهرسازی را خواند! وی متذکر شد: وقتی قدرت‌مداری و استبداد جای تخصص و علم را می‌گیرد، اعضای شورای شهر از ابتدا باید برای احقاق حقوق مردمی مقابل تصمیمات اینچنینی می‌ایستادند، نه حالا که آخر دوره است. 
***
واژگونی اتوبوس در آزادراه کرج- قزوین
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدوم شدن ۲۵ و فوت ۲ نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در ۵ کیلومتری پل هشتگرد خبر داد. مجتبی خالدی، در گفت‌وگو با تسنیم، از واژگونى یک دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: این حادثه صبح جمعه حدود ساعت ٧، در آزادراه کرج- قزوین نرسیده به پل هشتگرد رخ داد که در آن یک دستگاه اتوبوس که از مبدا تبریز به تهران در حال حرکت بود، در 5 کیلومتری پل هشتگرد واژگون شد و از یک ارتفاع 4 متری سقوط کرد. وى افزود: 27 سرنشین در این اتوبوس حضور داشتند که در پى این حادثه ٢٥ نفر مصدوم شدند و متأسفانه ٢ نفر به دلیل شدت جراحات در دم جان باختند. سخنگوى سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: مصدومان با اقدامات درمانى مناسب تکنسین‌هاى اورژانس به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) هشتگرد و بیمارستان‌های البرز و شهید مدنی کرج انتقال داده شدند. 
***
فعالیت ۴۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور
رئیس کمیته امداد با اشاره به فعالیت ۴۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد این مراکز تا پایان سال به ۸۰۰۰ مرکز افزایش یابد. سیدمرتضی بختیاری بیان کرد: در حال حاضر مراکز نیکوکاری به ۳۰ درصد از افراد تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور خدمات حمایتی ارائه می‌دهند.  وی بابیان اینکه این مراکز نیکوکاری در راستای مردمی کردن امدادرسانی به جامعه هدف و با محوریت مساجد در محلات فعال شده است، افزود: در این مراکز کمک‌های مردمی و همچنین صدقات با کمک هیأت امنای مساجد جمع‌آوری و بین نیازمندان هر محله و خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی توزیع می‌شود.

Page Generated in 0/0089 sec