printlogo


کد خبر: 223887تاریخ: 1399/6/15 00:00
اخبار

تصمیمات جدید برای افزایش رونق و تسهیل نقدشوندگی بازار سرمایه
صبح پنجشنبه هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بورس و نهاد‌های حقوقی، تصمیمات مهمی در راستای بهبود وضعیت بازار اتخاذ شد. رئیس سازمان بورس در رابطه با این تصمیمات گفت: مقرر شد فرآیند جدید بازارگردانی با هدف افزایش رونق بازار و تسهیل نقدشوندگی آغاز شود و قطعا نتایج مثبت این امر به سرعت در بازار مشاهده می‌شود. حسن قالیباف‌اصل همچنین گفت: از دیگر تصمیمات اخذ‌شده افزایش دامنه فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و بر این اساس تسهیلاتی هم برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در نظر گرفته شده است. وی اظهار داشت: این تسهیلات سرمایه‌گذارانی را که از دانش یا فرصت کافی سرمایه‌گذاری مستقیم برخوردار نیستند، تشویق می‌کند از طریق صندوق‌ها به سرمایه‌گذاری اقدام کنند؛ فراموش نکنید همواره روش غیرمستقیم بهترین روش برای سرمایه‌گذاران بورسی است. رئیس سازمان بورس نیاز بازار سرمایه کشور به افزایش فعالیت‌های بازارگردانی را ضروری دانست و گفت: بازارگردان عامل ایجاد تعادل در بازار است و با عرضه و تقاضای منطقی ضریب نقدشوندگی بازار سرمایه را افزایش می‌دهد. قالیباف‌اصل ادامه داد: مقرر شد شرایطی فراهم شود تا قرارداد بازارگردانی ناشران و صندوق‌های بزرگ منعقد شود تا در شرایط نامتوازن از بازار حمایت بیشتری شود. 
***
شکایت سازمان امور مالیاتی از برخی دستگاه‌های دولتی
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: علیه برخی دستگاه‌های دولتی که داده‌ها و اطلاعات خود را در اختیار این سازمان قرار نمی‌دهند، از طریق دادستانی اقامه دعوای قضایی و اعلام جرم شده است. «امیدعلی پارسا» در پاسخ به سوالی درباره ضرورت اتصال سامانه‌های دستگاه‌های مختلف دولتی به یکدیگر و استفاده از این اطلاعات، گفت: اجزای مختلف حاکمیت باید به داده‌ها و اطلاعات سایر اجزا دسترسی داشته باشند و این موضوع در جهان امروز برای اداره کشور ضروری است. وی با اشاره به ضرورت استفاده از برخی داده‌ها درباره تصمیم‌گیری‌های مالیاتی گفت: دولت اجازه دارد که امکان استفاده از این اطلاعات را به اجزا و دستگاه‌های مختلف بدهد. پارسا ادامه داد: در همین راستا سازمان امور مالیاتی نیز برای استفاده از اطلاعات برخی دستگاه‌ها اقدام کرده و علیه آنهایی که از دادن این اطلاعات خودداری کرده‌اند، اقامه دعوا شده و در حال پیگیری است. وی افزود: درباره تعداد دیگری از دستگاه‌ها نیز که اطلاعات نداده‌اند با سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور صحبت کرده‌ایم تا تخصیص منابع آنها را انجام ندهند و به مرور این دریافت اطلاعات تکمیل خواهد شد. 
***
بانک‌ها در برابر پرداخت وام ودیعه مسکن مقاومت می‌کنند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن، گفت: بانک مرکزی باید به این موضوع ورود و در صورت تعلل، قوه‌قضائیه باید به این مساله رسیدگی کند. اقبال شاکری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد:‌ با توجه به اظهارات مسؤولان وزارت راه‌و‌شهرسازی، تاکنون ۱۳۴ مستأجر توانسته‌اند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند. امروز 14 شهریور است و مستأجران طبق معمول هر سال تا الان بحث اجاره یا تمدید آن را باید انجام می‌دادند. وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که تعداد بسیار کمی نسبت به 700 هزار نفر اعلام‌شده برای دریافت وام ودیعه مسکن توانسته‌اند این وام را دریافت کنند. رقم 134 فقره وام بسیار ناچیز است. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ بر اساس بررسی صورت‌گرفته به این نتیجه رسیدیم که مشکل اساسی در پروسه پرداخت وام، چنانچه وزارت راه‌و‌شهرسازی لیست مستأجران واجد شرایط را داده باشد- که این کار انجام شده است- بانک‌ها هستند، متأسفانه بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن مقاومت می‌کنند و مردم را به دردسر انداخته‌اند. عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه باید با کسانی که مصوبه قانونی را اجرا نمی‌کنند برخورد شود، گفت: در نهایت اگر شهریور گذشت، فصل جابه‌جایی تمام شد و تعداد قابل‌ توجهی از مردم موفق نشدند از این مصوبه خوب دولت استفاده کنند، باید قاطعانه با مسببان برخورد شود و مورد پیگرد قضایی قرار بگیرند.

Page Generated in 0/0110 sec