printlogo


کد خبر: 223892تاریخ: 1399/6/15 00:00
اخبار

دستگاه‌‌های نظارتی باید به نحوه هزینه‌کرد ارزهای دولتی ورود کنند
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری، ارزهای دولتی که برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یافته به نحو صحیح هزینه نمی‌شود و دستگاه‌‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند. سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب ارزهای دولتی که باید برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یابد درست هزینه نمی‌شود و باید مجلس، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی به طور جد به این موضوع ورود کنند. وی افزود: باید همگان بدانند آنچه رهبر معظم انقلاب عنوان می‌کنند یک توصیه از سوی یک مسؤول نیست، بلکه سیاست‌های کلی نظام است که از سوی معظم‌له بیان می‌شود. عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: متاسفانه با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از واردات بی‌رویه کالاها بویژه کالاهای غیرضرور ما شاهد عدم تحقق این امر هستیم و می‌بینیم با وجود امکان تولید کالایی در کشور، آن کالا توسط وارد‌کنندگان به کشور وارد می‌شود. موسوی خاطرنشان کرد: زمانی یک کشور به رشد اقتصادی می‌رسد که تراز تجاری آن مثبت باشد و صادرات در این کشور بر واردات فزونی یابد. وی افزود: مسؤولان باید دقت لازم را در نحوه هزینه‌کرد منابع ارزی آن هم در شرایط خاص کنونی کشور داشته باشند و از هر گونه هزینه‌کرد بی‌مورد منابع ارزی و واردات غیرضرور پرهیز کرد. 
***
رهبر انقلاب بحرین:
رهبر ایران حسین زمان است
رهبر انقلاب بحرین طی سخنرانی خود به مناسبت عزاداری محرم، رهبر انقلاب اسلامی ایران را حسین زمان دانست که در برابر یزیدیان زیادی به پا خاسته است. آیت‌الله «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان و انقلاب بحرین، خواستار حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه شد و گفت که رهبر انقلاب ایران، حسین زمان هستند. آیت‌الله عیسی قاسم دیروز جمعه طی سخنرانی خود به مناسبت ایام محرم در جمع اهالی استان زنجان گفت که ایران اسلامی امروز از نعمت رهبری ولی‌ فقیه برخوردار است و یاری و ولایت ایشان، یاری و ولایت امام حسین‌(ع) است. وی خاطرنشان کرد: «ایران اسلامی امروز از نعمت رهبری ولایت فقیه برخوردار است که نصرت و یاری رساندن به اسلام همان نصرت و یاری وی (امام حسین علیه‌السلام) است، و صدق ولایت و سرسپردگی به امام حسین علیه‌السلام فقط با ولایت صادقانه نسبت به ایشان صحت می‌یابد. ایشان حسینی است که امروز در جهان در مقابل هزاران یزید ایستاده است».
***
دیدار و گفت‌و‌گوی سفیر ایران با معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه
در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر صنعت و تجارت روسیه راه‌های اجرای توافقات در حوزه صنعت و‌ تجارت و تسهیل ارتباط و همکاری شرکت‌های صنعتی ۲ کشور مورد بررسی قرار گرفت. کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز پنجشنبه ۱۳ شهریور با «ریزانسف» معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه دیدار و گفت‌و‌‌گو کرد. در این دیدار راه‌های اجرای توافقات کارگروه همکاری‌های صنعتی در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی، انتقال تکنولوژی، تولیدات مشترک، بومی‌سازی محصولات صنعتی، همکاری شرکت‌های خودروسازی و تسهیل ارتباط و همکاری شرکت‌های صنعتی ۲ کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
***
سخنگوی وزارت خارجه چین:
تلاش غیرقانونی آمریکا علیه ایران موفقیت‌آمیز نخواهد بود
سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اقدامات ضدایرانی دولت آمریکا گفت تلاش این کشور برای به کار بردن مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران، غیرقانونی بوده و موفقیت‌آمیز نخواهد بود. «هوا چونینگ» با اشاره به اتفاق نظر در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام درباره عدم برخورداری آمریکا از حق به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران، درباره موضع هیأت چینی در این نشست گفت: طرف چینی اشاره کرد آمریکا تعهدات بین‌المللی‌اش را نادیده گرفت، به طور یک‌جانبه از برجام (توافق هسته‌ای) خارج شد، تحریم‌های غیرقانونی یک‌جانبه (بر ایران) اعمال کرد، اعمال زوری گسترده علیه ایران داشت و از هیچ تلاشی برای ایجاد موانع بر سر راه اجرای برجام توسط دیگر کشورها دریغ نکرد. این منشأ اصلی تنش‌ها در وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای ایران است. تلاش غیرقانونی آمریکا در سازمان ملل با مخالفتی گسترده رو‌به‌رو شده است و به موفقیت نخواهد انجامید. 
***
تولید بیش از ۳۸ هزار قطعه نظامی توسط وزارت دفاع
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه افتتاح نمایشگاه نهضت قطعه‌سازی وزارت دفاع طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های زیادی برای ضربه زدن به ایران انجام می‌دهند که یکی از آنها تلاش برای غیرفعال کردن کارخانه‌های ایران است. سرتیپ امیر حاتمی خاطرنشان کرد: آنها تلاش می‌کنند با نفروختن قطعات مختلف این کار را انجام دهند. یکی از کارهایی که در کشور به جد دنبال شده تامین قطعات برای صنایع مختلف کشور است که وزارت دفاع به دلیل آنکه زودتر از بقیه مورد تحریم واقع شد، در این حوزه پیش‌قراول است. وی افزود: امروز به لطف خدا بیش از 38 هزار قطعه را تولید می‌کنیم که در این نمایشگاه 3 هزار قطعه را به نمایش گذاشته‌ایم. فقط در حوزه مواد فلزی و غیرفلزی ما نیازمند بیش از 4 هزار نوع ماده بودیم که برای یک سال بیش از 200 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با ساخت این مواد شده است. امیر حاتمی تصریح کرد: در این نمایشگاه می‌خواهیم بگوییم نهضت قطعه‌سازی در نیروهای مسلح نمود عینی دارد. در این نمایشگاه همچنین یک گیربکس دریایی برای استفاده در انواع شناورها نیز رونمایی شد که ما را یک گام به اهداف‌مان نزدیک‌تر می‌کند.

Page Generated in 0/0054 sec