printlogo


کد خبر: 223913تاریخ: 1399/6/16 00:00
وزیر اطلاعات رژیم اشغالگر قدس دیروز از اعلام مخالفت این رژیم با فروش جنگنده‌های پیشرفته به امارات خبر داد
بازی موش و گربه تل‌آویو بر سر فروش «اف‌۳۵» به امارات

گروه بین‌الملل: بازی موش و گربه صهیونیست‌ها بر سر موافقت یا مخالفت‌شان با فروش جنگنده‌های اف‌۳۵ به امارات همچنان ادامه دارد. 
اف‌۳۵‌های آمریکایی در منطقه صرفا در اختیار صهیونیست‌ها است و اماراتی‌ها تصور می‌کنند با توجه به قابلیت‌های این جنگنده، در اختیار داشتن آن می‌تواند به آنها برتری نظامی در منطقه ببخشد. موافقت آمریکا و اسرائیل با فروش تسلیحات پیشرفته از جمله اف‌۳۵ و برخی مدل‌های جدید پهپادی به امارات از پیش‌شرط‌های امارات برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها بود که حالا هر روز یک خبر از مخالفت صهیونیست‌ها با آن منتشر می‌شود. نکته مهم اینکه حتی در صورت فروش اف‌۳۵‌های آمریکا به امارات به واسطه سیستم‌های پیچیده این جنگنده، استفاده عملیاتی از آن منحصر به مجوز آمریکا خواهد بود و عملا امارات امکان استفاده از آن خارج از چارچوب مجوزهای آمریکا را نخواهد داشت. 
روز جمعه یکی از روزنامه‌های مشهور آمریکایی به نقل از منابع آگاه خود از موافقت نتانیاهو با فروش اف‌۳۵‌های آمریکا به امارات خبر داد ولی دیروز وزیر اطلاعات این رژیم روایت دیگری را مطرح کرد. 
الی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی دیروز مخالفت خود با فروش جنگنده‌های اف‌35 به امارات را ابراز داشت. وی در سخنانی گفت: اسرائیل این موضوع را برای کنگره آمریکا شفاف خواهد کرد که با فروش جنگنده‌های اف‌۳۵ به امارات عربی متحده مخالف است. از سوی دیگر دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه به گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز» مبنی بر موافقت وی با فروش تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده‌های آمریکایی اف‌۳۵ به امارات عربی متحده واکنش نشان داد. به نوشته روزنامه «هاآرتص»، در این بیانیه ضمن تکذیب گزارش مذکور، آمده است: تکرار ادعاهای اشتباه علیه نخست‌وزیر نتانیاهو، چیزی را به واقعیت تبدیل نمی‌کند. دفتر نتانیاهو ادامه داد: در هیچ نقطه‌ای از گفت‌وگو با آمریکا که منجر به توافق تاریخی با امارات عربی متحده در تاریخ سیزدهم آگوست شد، نخست‌وزیر [نتانیاهو] هیچ موافقتی با فروش تسلیحات پیشرفته به امارات نکرد. 
 
* زمان افتتاح سفارت امارات در فلسطین اشغالی
وزارت خارجه امارات اعلام کرد این کشور ظرف چند ماه آینده سفارت و 2 کنسولگری در اراضی اشغالی افتتاح خواهد کرد. یک مقام ارشد در وزارت خارجه امارات گفت: یکی از مسائل اصلی که در مذاکرات جاری میان ما و اسرائیل مطرح می‌شود، افتتاح سفارت و کنسولگری‌های مشترک است. وی گفت: ظرف ماه‌های آتی سفارت و 2 کنسولگری در «اسرائیل» افتتاح خواهیم کرد و به احتمال زیاد این اماکن در شهرهای عربی داخل منطقه 1948 باشد. این دیپلمات گفت: اماکن دیپلماتیک می‌توانند فعالیت‌های مربوط به زمینه‌های فرهنگی اماراتی، تاریخی و منطقه‌ای و زبان را ارائه دهند و احتمالا این اماکن در چندین شهر عربی در منطقه ۴۸ قرار داشته باشند، مثل ناصره به دلیل ابعاد فرهنگی و حیفا به دلیل موقعیت استراتژیک. این مقام که نامش را فاش نکرد، به روزنامه «اسرائیل الیوم»، نزدیک به دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر گفت: «امارات عربی متحده اهمیت بودن در دسترس جامعه عرب در «اسرائیل» را می‌بیند، زیرا مطالعات ما نشان داده که درباره تاریخ امارات اطلاعات کمی وجود دارد، بنابراین می‌خواهیم نمایندگی رسمی ما در دسترس آنها باشد». در همین حال، یسرائیل کاتس، وزیر دارایی اسرائیل فاش کرد شرکت بنادر دوبی که ده‌ها بندر در سراسر جهان را مدیریت می‌کند، در حال ارائه پیشنهاد برای بهره‌برداری از بندر قدیمی حیفا است.

Page Generated in 0/0061 sec