printlogo


کد خبر: 223934تاریخ: 1399/6/16 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد
واردات ۱۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا برای امسال
سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه واکسیناسیون همگانی آنفلوآنزا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، گفت: سال گذشته کمتر از ۲ میلیون دوز واردات واکسن آنفلوآنزا داشتیم اما این رقم امسال به ۱۲ میلیون دوز افزایش خواهد یافت. دکتر کیانوش جهانپور با بیان این مطلب افزود: همکاران ما در شبکه بهداشتی کشور در سال گذشته، ۲۵۰ هزار دوز واکسن دریافت کردند که امسال با افزایش ۱۰ برابری توزیع واکسن در شبکه‌های بهداشت، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه‌‌های در معرض خطر و پرخطر یعنی واکسیناسیون مادران باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد و این گروه از جمعیت، رایگان واکسینه خواهند شد. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین برای سایر افراد نیز بالغ بر 5/8 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در نظر گرفته‌ شده که اواخر شهریورماه در شبکه توزیع دارویی و داروخانه‌ها توزیع می‌شود و در قبال هر کد ملی یک دوز واکسن قابل تحویل خواهد بود. وی تاکید کرد: واکسیناسیون همگانی آنفلوآنزا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، علاوه برآن، اینکه شایعه شده برای دریافت واکسن، ثبت‌نام در داروخانه‌‌ها صورت می‌گیرد نیز صحت ندارد. این کار نه تنها هدف خیرخواهانه ندارد، بلکه به نظر می‌رسد این یک کلاهبرداری است و عده‌ای در پی سوءاستفاده هستند. جهانپور ادامه داد: به‌رغم تمام مشکلات ارزی، برای تهیه، توزیع و مصرف منطقی واکسن آنفلوآنزا مشکلی وجود نخواهد داشت و واکسن برای گروه‌های در معرض خطر و پرخطر فراهم است، لذا تقاضای کاذب و هزینه بیجا نباید ایجاد کرد. 
***
ثبت‌نام ۱۵ هزار راننده  در سرویس مدارس
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از ثبت‌نام ۱۵ هزار راننده برای فعالیت در ناوگان سرویس مدارس خبر داد. علیرضا قنادان در جلسه هماهنگی و نظارت بر ترافیک سطح شهر در روز آغاز سال تحصیلی جدید با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی تحت کارگروه ماده ۱۸ همکاری‌های مشترکی با اداره کل آموزش‌و‌پرورش در قالب آمادگی سرویس مدارس دارد، گفت: از چند ماه قبل جلسات ما با آموزش‌و‌پرورش درباره ساماندهی و صدور مجوز شرکت‌های مجاز سرویس مدرسه و همچنین صلاحیت‌سنجی سرویس‌های مدارس آغاز شد که در این راستا صلاحیت ۱۵۳ شرکت تایید شد و ۱۵ هزار راننده نیز در قالب پیامک‌هایی که برای آنها ارسال کردیم، آمادگی خود را برای حضور در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اعلام کردند. وی افزود: از این ۱۵ هزار راننده تاکسی، تنها ۵۰۰ نفر جدید بودند که بررسی صلاحیت‌های آنها در دستور کار قرار دارد. 
***
افزایش ۱۰ درصدی مسافران مترو
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو از افزایش ۱۰ درصدی مسافران متروی پایتخت در نخستین روز آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد. فرنوش نوبخت دیروز در جلسه هماهنگی و نظارت بر ترافیک سطح شهر تهران در روز آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: علاوه بر آغاز سال تحصیلی جدید، ما شاهد اتمام تعطیلات هستیم و احتمال می‌دادیم تعداد مسافران ما افزایش یابد. وی با بیان اینکه در ابتدای صبح گزارشی از وضعیت افزایش مسافران دریافت کردم که نشان می‌دهد ۱۰ درصد افزایش مسافران در مترو را داشتیم، گفت: خط ۲ مترو با سرفاصله ۳ دقیقه، خط ۳ با ۶ دقیقه و خط یک و ۴ با سرفاصله 5/3 دقیقه فعال هستند. 
***
کاهش میزان موالید کشور به کمترین حد خود در ۵۰ سال گذشته!
میزان موالید از حدود ۲۰ در هر هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۴ با کاهشی محسوس به 4/14 در هر هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۸ رسیده که کمترین حد میزان موالید طی ۵۰ سال گذشته است؛ این در حالی است که 4 سال از ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبر حکیم انقلاب می‌گذرد! به گزارش تسنیم، در حالی 13 شهریور، سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده در سال 1395 را پشت‌سر گذاشتیم که تعداد تولدهای سال 1398 در مقایسه با سال 1394 نشان‌دهنده کاهش 374219 نفری است. همچنین میزان موالید از حدود 20 در هر هزار نفر جمعیت در سال 1394 با کاهشی محسوس به 4/14 در هر هزار نفر جمعیت در سال 1398 رسیده که کمترین حد میزان موالید طی 50 سال گذشته است. بنا بر آمار رسمی، در زمان حاضر حدود 19 میلیون و 900 هزار جوان 15 تا 29 ساله داریم که در انتظار ازدواج هستند! با وجود تذکرهای متوالی و متعدد مقام معظم رهبری، هنوز شاهدیم بخش‌های مربوط وظایف خود را به ارگان‌های دیگر ارجاع می‌دهند، از طرفی دولت هم اعتقادی به مساله کاهش جمعیت و توجه به ازدواج ندارد! لازم است ستادها و تشکیلاتی ویژه برای این موضوع تشکیل شوند؛ در زمان حاضر ستاد خاصی نداریم که متولی «جمعیت و خانواده» باشد!
***
راه‌اندازی خطوط ویژه سرویس مدرسه در مسیرهای پرتردد
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از تشکیل ۲۰ خط سرویس مدرسه خبر داد. محمود ترفع دیروز در جلسه هماهنگی و نظارت بر ترافیک سطح شهر در روز آغاز سال تحصیلی جدید با بیان اینکه از 2 ماه قبل فعالیت کارگروه‌های آغاز سال تحصیلی جدید آغاز شده بود و نسبت به تامین قطعات و انجام امور فنی لازم ناوگان اتوبوسرانی اقدام کردیم، گفت: یکی از اقدامات ویژه این است که ۲۰ خط سرویس مدرسه که مختص دانش‌آموزان است در سطح شهر راه‌اندازی کردیم. وی با بیان اینکه این خطوط در مسیرهایی است که بیشترین تعداد مدرسه را دارند، گفت: این اتوبوس‌ها صرفا دانش‌آموزان را سوار می‌کنند و بر رعایت هر چه بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط این سرویس‌ها تاکید شده است.

Page Generated in 0/0231 sec