printlogo


کد خبر: 223941تاریخ: 1399/6/16 00:00
مقامات آمریکایی مدعی شدند ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا دخالت می‌کنند
زمینه‌سازی برای جرزنی

گروه سیاسی: مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد ایران، چین و روسیه تلاش می‌کنند در انتخابات آمریکا مداخله کنند. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از روزنامه دکان هرالد، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر با مطرح کردن ادعاهای انتخاباتی علیه ایران و چند کشور دیگر گفت ایران، روسیه و چین به دنبال کارشکنی در انتخابات آمریکا هستند و برخی از آنها ترجیح می‌دهند جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات پیروز شود. 
وی در ادامه گفت: ما اقداماتی بی‌سابقه را انجام داده‌ایم. رئیس‌جمهور اقداماتی بی‌سابقه در تامین تقویت زیرساخت‌های انتخاباتی‌مان انجام داده است؛ چه سایبری باشد چه به شکل دیگر. 
اوبراین افزود: ما به وضوح به ایرانی‌ها، چینی‌ها، روس‌ها و دیگر افرادی که افشا نشده‌اند نشان داده‌ایم هر کسی که بخواهد در انتخابات آمریکا مداخله کند یا تلاشی در این راستا انجام دهد، با عواقبی شگفت‌آور مواجه خواهد شد. 
مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی به تلاش ایران، روسیه و چین برای دخالت در انتخابات آمریکا اشاره کرده است که پیش از این رئیس مرکز ضدجاسوسی آمریکا نیز در بیانیه‌ای مشابه با اظهارات اوبراین، ایران، چین و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده بود. 
در بیانیه رئیس مرکز ضدجاسوسی آمریکا در 17 مرداد آمده بود: چین مخالف انتخاب ترامپ است، زیرا او را فردی غیرقابل پیش‌بینی می‌داند. این کشور در حال توسعه تلاش‌های نفوذی خود علیه انتخابات نوامبر 2020 برای شکل دادن به فضای سیاسی در آمریکا، فشار بر شخصیت‌های سیاسی که مخالف چین و منافع آن هستند و منحرف کردن انتقادات نسبت به چین است. 
اما درباره روسیه، نهاد اطلاعاتی آمریکا ارزیابی می‌کند کرملین در حال به کارگیری دامنه‌ای از اقدامات با اولویت لکه‌دار کردن چهره جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا و تشکیل ساختار روسی است. مقامات روس در حال گسترش ادعاها درباره فساد او هستند تا بایدن و دموکرات‌ها را تضعیف کنند. همچنین برخی بازیگران مرتبط با کرملین تقویت کاندیداتوری ترامپ را در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون روسیه دنبال می‌کنند. 
این بیانیه همچنین افزوده است: ایران تضعیف موسسات دموکراتیک آمریکا، تضعیف ترامپ و ایجاد اختلاف را در پیشبرد انتخابات آتی آمریکا در دستور کار قرار داده است. 
بر اساس اطلاعات این بیانیه، ایران روی عملیات‌های نفوذی برخط که شامل کمپین‌های گمراه‌کننده در شبکه‌های اجتماعی و ترویج و انتشار محتوای ضد آمریکایی است تمرکز کرده است. 
 «ویلیام اِوانینا» رئیس مرکز ملی ضدجاسوسی آمریکا بیان کرده است: انگیزه تهران از انجام چنین اقداماتی ناشی از این احساس است که انتخاب مجدد ترامپ موجب ادامه فشارها بر ایران و تلاش برای تغییر رژیم می‌شود.  
ادعای مقامات آمریکایی درباره دخالت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی مطرح می‌شود که محمدجواد ظریف پیش از این ادعای تلاش ایران برای مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده بود. 
وزیر امور خارجه در پاسخ به اینکه بر مبنای گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا، ایران نیز در میان کشورهایی است که با نفوذ سایبری قصد مداخله در انتخابات آمریکا را دارد، گفت: برای ایران مزیتی برای مداخله در انتخابات آمریکا وجود ندارد. در امور داخلی کشوری دیگر مداخله نمی‌کنیم اما یک جنگ سایبری در جریان است. 
ظریف افزود: آمریکا این جنگ سایبری را با حمله‌ای خطرناک و غیرمسؤولانه به تاسیسات هسته‌ای ایران آغاز کرد که می‌توانست جان میلیون‌ها انسان را بگیرد. استاکس‌ نت، زیرو دی و عملیات المپیک را به خاطر دارید؟ جنگی سایبری در میان است و ایران در آن درگیر است. هر جنگی که آمریکا آغاز کند، قادر به پایان دادن به آن نخواهد بود.

Page Generated in 0/0048 sec