printlogo


کد خبر: 223947تاریخ: 1399/6/16 00:00
پخش آثاری با محتوای دفاع‌مقدس از تلویزیون
تکرار مینو تصویر ایل‌دا

هر ساله با آغاز هفته دفاع دفاع‌مقدس و به مناسبت سالروز آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران، تلویزیون تلاش می‌کند برنامه‌هایی را که مناسب این ایام است روی آنتن ببرد. به گزارش «وطن امروز»، قرار است سریال ۲۷ قسمتی «مینو» به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری از ۱۸ شهریور هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود. «مینو» به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری و تهیه‌‌کنندگی مهدی همایونفر، داستان عاشقانه‌ای است که تابستان و پاییز 59 و روزهای آغازین جنگ تحمیلی می‌گذرد. سریال ۲۷ قسمتی «مینو» آذرماه سال ۹۷ از شبکه یک سیما پخش شده بود. «ایل‌دا» اما تازه‌ترین سریال دفاع مقدسی صداوسیما قرار است همزمان با هفته دفاع‌مقدس روی آنتن برود. مجموعه تلویزیونی «ایل‌دا» همزمان با شروع پخش در تلویزیون، به ایستگاه پایانی تصویربرداری می‌رسد. «ایل‌دا» به کارگردانی راما قویدل یکی از مجموعه‌های پربازیگر تلویزیون است؛ در این مجموعه بیش از 35 بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون با گریم‌های متفاوت حضور دارند همچنین بیش از 100 بازیگر تلویزیون و تئاتر لرستان در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند. کار تصویربرداری «ایل‌دا» در شرایط کرونا ادامه دارد، با پیگیری‌هایی که شده اواخر شهریورماه کار تصویربرداری به پایان می‌رسد و سریال هم احتمالا در زمان مقرر یعنی شروع هفته دفاع‌مقدس در 31 شهریورماه به آنتن تلویزیون می‌رسد. همزمان با تصویربرداری، مراحل فنی همچون تدوین، جلوه‌های ویژه و تنظیم موسیقی در دستور کار قرار گرفته است. 
شبکه یک نیز با مستندهایی که موضوعی دفاع مقدسی دارند به استقبال گرامیداشت این ایام خواهد رفت. به مناسبت چهلمین سالگرد 8 سال دفاع‌مقدس، شبکه یک سیما هر روز یک مستند را با روایتی از وقایع دوران جنگ پخش می‌کند. به گزارش روابط عمومی شبکه یک، مستند‌های «بهنام 30 سال بعد»، «رزم‌آهنگ»، «خیالی که حقیقت نداشت» و «یک روز دیرتر» یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۳۰: ۹ از این شبکه پخش می‌شود. مستند بهنام 30 سال بعد که امروز یکشنبه از این شبکه پخش می‌شود، روایتی است از یکی از کم‌سن‌وسال‌ترین شهدای دوران دفاع‌مقدس، شهید بهنام محمدی که در ۱۳ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید. داستان زندگی این شهید توسط 2 تن از همرزمان او در ۳۲ دقیقه بازخوانی می‌شود. مستند رزم‌آهنگ که محمدجواد رجب‌بیگی کارگردانی آن را بر عهده داشته است و روز دوشنبه پخش می‌شود، روند تهیه و ساخت رزم‌آهنگ‌های دوران انقلاب و بعد از آن را یادآوری می‌کند.
مستند خیالی که حقیقت نداشت از دیگر مستندهای این هفته است که روز سه‌شنبه ساعت ۳۰: ۹ پخش می‌شود، این مستند نگاهی دارد به زندگی سردار علی مسجدیان از فرماندهان 8 سال دفاع‌مقدس و شامل مجموعه‌ای از مصاحبه‌های سرداران و فرماندهان دفاع‌مقدس درباره شخصیت سردار علی مسجدیان است. یک روز دیرتر به کارگردانی امیرداسارگر هم که چهارشنبه پخش می‌شود داستان 2 دوست است که پس از شرکت در آزمون سراسری عازم جبهه می‌شوند. این مستند قصه زندگی علی و امیر را در آستانه عملیات کربلای ۵ به تصویر می‌کشد. قرار است هفته آینده هم هر روز مستندهای دیگری درباره دفاع‌مقدس از شبکه یک پخش شود. 

Page Generated in 0/0062 sec