printlogo


کد خبر: 223954تاریخ: 1399/6/17 00:00
سینما

بلیت سینماها در روز ملی سینما نیم‌بها می‌شود
به مناسبت روز ملی سینما بلیت سینماها نیم‌بها می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش درباره جلسه دیروز ۱۶ شهریورماه این شورا گفت: در جلسه امروز شورا مقرر شد در روز ملی سینما برابر با جمعه ۲۱ شهریورماه بلیت سینماهای سراسر کشور نیم‌بها شود. همچنین قرار است از نوزدهم شهریورماه «کاکا» به کارگردانی علی سراهنگ و «بی‌حسی موضعی» ساخته حسین مهکام روی پرده بیایند. شایسته عنوان کرد: در جلسه امروز تصمیم گرفتیم فیلم‌های سینمایی «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی و «آقای سانسور» به کارگردانی علی جبارزاده از ۲۶ شهریورماه اکران شوند. وی در پایان گفت: به مناسبت هفته دفاع‌مقدس نیز فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت اکران می‌شود. 
***
ثبت‌نام ۵۳ کشور جهان برای شرکت در جشنواره پویانمایی تهران
تاکنون ۵۳ کشور جهان با ۳۰۱ فیلم برای شرکت در دوازدهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش «وطن امروز»، محمدرضا کریمی‌صارمی، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر افزود: این در حالی است که ثبت‌نام اولیه در سایت جشنواره تا ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ادامه دارد و فیلمسازان ایرانی و خارجی می‌توانند با ارائه آثارشان در این رویداد هنری شرکت کنند. کریمی‌صارمی بیان کرد: هیأت داوران در بخش مسابقه بین‌الملل، آثار خارجی ساخته شده پس از ژانویه ۲۰۱۷ را مورد داوری قرار خواهند داد. دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 4 بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم‌انداز» از ۱۰ تا ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. 
***
«گشت ارشاد ۳» به تدوین رسید
فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی به تدوین رسید. به گزارش «وطن امروز»، فیلمبرداری فیلم «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی که از اواخر خرداد در تهران آغاز شده بود پس از ۲ ماه به پایان رسید و بعد از پایان فیلمبرداری تدوین این فیلم توسط میثم‌ مولایی آغاز شده و در حال انجام است. ساخته جدید سهیلی با بهبود شرایط برای اکران در نوروز ۱۴۰۰ آماده نمایش می‌شود. پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی، ریحانه پارسا، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی‌مقدم، علیرضا خواجه‌نیا و امیر جعفری گروه بازیگران «گشت ارشاد ۳» را تشکیل می‌دهند. 
***
فریدون جیرانی پروانه ساخت گرفت
شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی در جلسه اخیر خود با ساخت ۸ فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش «وطن امروز»، فیلمنامه‌های «تفریق» به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی و کارگردانی و نویسندگی مانی حقیقی، «افسانه اسی» به تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان، کارگردانی امین قوامی و نویسندگی مشترک امین روئینی و محمد کریم‌پور، «فرار مغزها» به تهیه‌کنندگی سپهر سیفی، کارگردانی امیرحسین ترابی و نویسندگی مشترک امیرحسین ترابی و هما بذرافشان، «اسکورت» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی، کارگردانی و نویسندگی یوسف حاتمی‌کیا، «برزنگی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین قاسمی‌جامی و نویسندگی عباس چگینی، «می‌خواهم سالم زندگی کنم» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی فریدون جیرانی، «پسری با ابروهای ضخیم» به تهیه‌کنندگی محمد ابوالحسنی و کارگردانی و نویسندگی بهرام عظیمی و «مستوفی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سیاوش اسعدی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

Page Generated in 0/0053 sec