printlogo


کد خبر: 223967تاریخ: 1399/6/17 00:00
گزارشی از آخرین نقل و انتقالات استقلال و پرسپولیس
در بیم و امید

امروز دوشنبه آخرین فرصت برای سرخابی‌های پایتخت است تا لیست نهایی خود را برای لیگ قهرمانان فوتبال آسیا رد کنند. از این رو این ۲ باشگاه دیروز یکشنبه روز پر جنب و جوشی را پشت سر گذاشتند. البته با توجه به خریدهای پیشین پرسپولیس، این استقلال بود که استارت خود را برای کامل کردن ترکیبش زد. باشگاه استقلال روزهای پرکار و پررفت و آمدی را سپری می‌کند و مدیران این مجموعه در زمان کوتاهی که تا حضور در آسیا دارند باید نقل و انتقالات را هم مدیریت کنند. استقلال که بعد از پیروزی در داربی حذفی به کانون بحران تبدیل شد، هنوز وضعیت سرمربی‌اش مشخص نشده است اما با این وجود مدیران این تیم به موازات مذاکرات با بازیکنانی که قراردادشان به اتمام رسیده، برای ترمیم نقاط ضعف‌شان با گزینه‌های مورد نظر وارد مذاکرات مفصل شده‌اند و شب‌ها و روزهای پرکاری را تجربه می‌کنند. همه اینها در حالی است که فرهاد مجیدی که در رسانه‌ها خبر استعفای خود را منتشر کرد و حتی بعد از بازی با تراکتور از بازیکنان تیمش خداحافظی کرد، هنوز به صورت رسمی از استقلال جدا نشده است. سرمربی آبی‌پوشان که گویا قطعا در قطر روی نیمکت این تیم نخواهد نشست و نقل و انتقالات آبی‌ها هم با نظر وی انجام نمی‌شود، استعفای خود را از طریق رسانه‌ها اعلام کرده و هنوز به صورت کتبی نامه استعفای خود را به باشگاه نداده و قراردادش را فسخ نکرده است تا این وضعیت برای این باشگاه ابهاماتی ایجاد کند. با اینکه گزینه اصلی استقلال برای نیمکت این تیم در طول فصل استراماچونی است اما آنها نمی‌توانند این مربی ایتالیایی را تا ظهر امروز رسما استقلالی کنند و هر اتفاقی درباره او به بعد از لیگ قهرمانان موکول شده است، لذا آبی‌ها ناگزیرند برای نیمکت‌شان در غیاب مجیدی در دوحه فکری کنند. محمود فکری محتمل‌ترین و جدی‌ترین گزینه‌ای است که احمد سعادتمند به عنوان سرمربی موقت به او فکر می‌کند. گفته می‌شود باشگاه نساجی هم موافقت خود را برای نشستن فکری روی نیمکت استقلال به شکل موقت اعلام کرده و از این بابت مشکلی نیست. از سویی رسول خطیبی، مهاجم پیشین آبی‌پوشان که در لیگ یک کارنامه خوبی داشته و با آلومینیوم اراک به لیگ برتر صعود کرد هم به سعادتمند معرفی شده است، البته خطیبی شانس زیادی برای هدایت آبی‌ها در آسیا ندارد. گزینه مطرح دیگر مجید نامجومطلق است و عنوان شده شاید دستیار مجیدی وظیفه هدایت آبی‌ها را به عهده بگیرد. مشکلات نیمکت استقلال اما تنها محدود به پست سرمربیگری نیست و سعید رمضانی، سرپرست استقلال هم از یک ماه پیش به باشگاه اعلام کرده به دلیل بیماری قادر به همراهی تیم در آسیا نیست. با اینکه استقلالی‌ها هنوز سرپرست تیم‌شان را به صورت رسمی معرفی نکرده‌اند اما احتمال اینکه احمد مددی، معاون ورزشی آنها به صورت موقت این مسؤولیت را در دوحه بر عهده بگیرد وجود دارد. از نیمکت استقلال که بگذریم، داخل زمین هم آبی‌ها نیاز به تغییراتی دارند. عملکرد حسین حسینی درون دروازه آبی‌ها در طول لیگ و جام حذفی استقلالی‌ها را مجاب کرد به دنبال یک رقیب بسیار جدی برای دروازه‌بان شماره یک خود باشند و برای این منظور علیرضا حقیقی و رشید مظاهری گزینه‌های آنها بودند که در نهایت دروازه‌بان تیم فوتبال تراکتور با عقد قرارداد رسمی به تیم فوتبال استقلال پیوست.
به نقل از سایت باشگاه استقلال، با اعلام احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال، بعد از مذاکرات با رشید مظاهری، این دروازه‌بان با قراردادی به مدت ۲ فصل به صورت رسمی به جمع استقلالی‌ها اضافه شد.
این دروازه‌بان ۳۱ ساله و ملی‌پوش سابقه بازی در تیم‌های استقلال اهواز، فولاد، ذوب‌آهن و تراکتور را در کارنامه خود دارد.
 
* منتفی شدن مرادی و کریمی
روز شنبه از بابک مرادی (ماشین‌سازی) و امیرحسین کریمی (پیکان) به عنوان گزینه‌های استقلال نام برده می‌شد اما حضور این 2 بازیکن در استقلال خیلی زود منتفی شد. این دو از سوی یک واسطه به استقلال معرفی شده بودند و در حد همان گزینه باقی ماندند و هرگز حضور آنها در استقلال جدی نشد.
 
* جدی شدن جذب واسعی و مرادمند
سعید واسعی، هافبک میانی پیکان و محمدحسین مرادمند، مدافع تیم شهرخودرو هنوز با باشگاه‌های خود قرارداد دارند اما بعد از مذاکرات مستقیم با باشگاه‌های این 2 بازیکن، توافقاتی حاصل شده و با توجه به رضایت واسعی و مرادمند، احتمال اینکه بزودی از این 2 بازیکن به عنوان خریدهای جدید رونمایی شود، زیاد است. 
 
* علی کریمی و طفره رفتن از مذاکره
علی کریمی مذاکراتی با آبی‌ها داشته و به موازات آن پیشنهادات خارجی خود را هم دنبال می‌کند. استقلالی‌ها هنوز بدرستی نمی‌دانند این بازیکن را باز هم در کنار خود خواهند داشت یا خیر اما برای راضی کردن این بازیکن همچنان در حال رایزنی با مدیر برنامه‌های وی هستند. در هر صورت باشگاه استقلال تا ظهر امروز مهلت دارد لیست نهایی آسیایی‌اش را به AFC اعلام کند و با این شرایط مدیران این باشگاه کار دشواری برای جمع‌و‌جور کردن تیم‌شان
دارند. 
 
* علیپور از پرسپولیس جدا شد
سرخ‌های پایتخت نیز همچون رقیب همشهری در تلاشند در فرصت اندک باقیمانده تا ارسال لیست خود برای کنفدراسیون آسیا، بازیکنان مدنظر کادر فنی خود را جذب کنند، البته آنها سعی دارند اسکلت اصلی تیم خود را حفظ کنند. در این میان مهاجم مازندرانی پرسپولیس اعلام کرد از این تیم جدا شده است. علی علیپور که در چند روز گذشته مذاکراتی برای تمدید قراردادش با باشگاه پرسپولیس انجام داده بود، با انتشار پست اینستاگرامی اعلام کرد از این تیم جدا شده است. 
باشگاه پرتغالی ماریتیمو با پیشنهادی 150 هزار یورویی می‌خواهد این بازیکن را در اختیار بگیرد و علیپور بزودی عازم این کشور می‌شود. او برای ماندن پیشنهاد 8 میلیارد تومانی به پرسپولیس داده بود که به خاطر بالا بودن این رقم و به هم خوردن نظام مالی باشگاه با آن مخالفت شد. قرارداد علیپور تا 2 سال قبل زیر یک میلیارد تومان بود و فصل قبل با مبلغی بیش از یک میلیارد تومان قراردادش را امضا کرد اما این فصل به زیر 8 میلیارد تومان رضایت نداد که مشخصا چنین پرداختی برای او به هیچ‌وجه عقلانی به نظر نمی‌رسد. 
 
* شوک به پرسپولیس؛ یحیی می‌رود
سرمربی پرسپولیس اعلام کرد که امروز (دوشنبه) نامه عدم همکاری‌اش را به مدیران این باشگاه تحویل می‌دهد. در حاشیه تمرین دیروز (یکشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی، سرمربی این تیم به دلیل آنچه «دروغگویی مدیران باشگاه» عنوان کرد، اظهار کرد که امروز نامه عدم همکاری‌اش را به مدیران باشگاه می‌دهد و بعد از مسابقات لیگ قهرمانان دیگر حاضر به ادامه همکاری با سرخ‌پوشان نیست. او که از فروش ترابی و علیپور ناراحت بود، به نظر می‌رسد با این حربه قصد تحت فشار قراردادن مدیران را دارد. 
 
* ربیع‌خواه و انصاری در لیست مازاد
سرمربی پرسپولیس 2 بازیکن تیمش را در لیست خروجی قرار داد تا مشکلی برای حضور خریدهای جدید خود در ترکیب این تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا نداشته باشد. یحیی گل‌‌محمدی پس از رد کریستین اوساگونا، مهاجم خارجی پرسپولیس، تصمیم نهایی‌اش مبنی بر حضور محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه در لیست مازاد پرسپولیس را گرفته است. این 2 بازیکن در حالی در لیست خروج قرار گرفته‌اند که بتازگی از بند مصدومیت طولانی‌مدت رها و به تمرینات تیمی اضافه شده‌اند. خریدهای پرسپولیس در خط دفاع و هافبک این تیم نظر سرمربی سرخپوشان را کاملا جلب کرده تا او تمایلی به ماندن این 2 بازیکن نداشته باشد. 
 
* خرید جدید پرسپولیس مشمول خدمت سربازی است؟
باشگاه پرسپولیس بدون بررسی وضعیت خدمت سربازی میلاد سرلک، اقدام به جذب این بازیکن کرده است. میلاد سرلک پس از پرداخت مبلغ 5/1 میلیارد تومان بابت دریافت رضایتنامه‌اش به باشگاه شهرخودروی مشهد، با پرسپولیس قرارداد بست تا این تیم را در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ و همچنین لیگ برتر فصل آینده همراهی کند. وی در حالی پای میز مذاکره با افشین پیروانی، سرپرست این تیم و سپس مدیران باشگاه نشست که هیچ‌گونه تست پزشکی برای تایید سلامت جسمانی خود انجام نداد. همچنین باشگاه پرسپولیس نیز استعلام‌های لازم را از سرلک بابت وضعیت نظام وظیفه‌اش نداشته است تا حالا در این زمینه با مشکل روبه‌رو شود. گفته می‌شود هافبک تازه‌وارد سرخپوشان ابتدا باید مشکل معافیت خود از خدمت را برطرف کند تا سپس بتواند پیراهن این تیم را در رقابت‌های لیگ برتر فصل آینده بر تن کند، چرا که وی در حال حاضر مشمول خدمت است. در صورتی که سرلک نتواند مشکل سربازی خود را حل کند، قادر به پوشیدن پیراهن پرسپولیس نیست و باید در باشگاهی نظامی فوتبال خود را ادامه دهد. 
***
[علی‌نژاد: مربی خارجی امکان فعالیت در هیچ باشگاهی را ندارد]
مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش درباره بحث بازگشت استراماچونی گفت: فدراسیون فوتبال در این باره اظهارنظر شفاف و روشنی کرده است. فکر می‌کنم بر اساس آنچه کمیته تعیین وضعیت اعلام کرد، بدیهی است مصوبه سازمان لیگ و هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال اجرا خواهد شد و مربی جدید خارجی امکان حضور در هیچ کدام از باشگاه‌ها را نخواهد داشت. استقلال نیز قطعا جدا از بقیه باشگاه‌ها نیست و همه باید طبق مقررات و دستورالعمل‌ها عمل کنند.

Page Generated in 0/0151 sec