printlogo


کد خبر: 223979تاریخ: 1399/6/17 00:00
آمار جان‌باختگان کرونا افزایش یافت
وضعیت نامشخص کرونا در روزهای آتی

آمار فوتی‌های ناشی از بیماری «کووید‌-19» دیروز به نسبت روزهای قبل افزایش یافت. به گزارش «‌وطن امروز»، شمار جان‌باختگان کرونایی در کشور هم‌اکنون به بیش از 22 هزار نفر رسیده و بیش از 3700 بیمار مبتلا به این ویروس کشنده وضعیت جسمانی مناسبی ندارند. سخنگوی وزارت بهداشت دیروز آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس در کشور طی ۲۴ ساعت را اعلام کرد. سیماسادات ‌لاری گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یکهزار و ۹۹۲ بیمار جدید مبتلا به «کووید‌-19» در کشور شناسایی شدند که ۹۰۵ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران «کووید‌-19» در کشور به ۳۸۶ هزار و ۶۵۸ نفر رسید. به گفته ‌لاری، متاسفانه در طول این ۲۴ ساعت، ۱۳۹ بیمار «کووید‌-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۲۹۳ نفر رسید. 
‌لاری ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۳۳۳ هزار و ۹۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی افزود: ۳۷۲۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید‌-19» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.  
 
* خروجی بیماران کرونایی فعلا از ورودی‌ها بیشتر است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در حال حاضر خروجی بیماران کرونایی از بیمارستان‌ها و مراکز درمان بیشتر از ورودی آنهاست اما به دلیل سفرهای اخیر مشخص نیست شرایط در روزهای آتی به چه شکل باشد. «جلیل کوهپایه‌زاده» درباره وضعیت بیماران کرونایی بیمارستان‌های زیرمجموعه‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: طبیعتا در حال حاضر شیب ملایم و رو به پایینی را شاهد هستیم اما به دلیل روزهای شلوغی که در تعطیلات اخیر پشت سر گذاشتیم، امکان دارد شرایط پیچیده‌تر شود. در حال حاضر شرایط بیمارستانی ما آرام است، البته بعضی بیماران ما همچنان بدحال هستند و از طرفی مراجعه‌ بیماران کرونایی در جای خود است اما نسبت به چند هفته پیش شرایط بهتر شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به میزان ورودی و خروجی بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها به ایلنا گفت: در حال حاضر خروجی بیماران کرونایی از بیمارستان‌ها و مراکز درمان بیشتر از ورودی آنهاست، به این دلیل که هر روز را با شیب کم ابتلا سپری می‌کنیم اما اصلا مشخص نیست در روزهای آتی شرایط به چه صورت خواهد شد، چون هنوز نتایج سفرهای مردم معلوم نیست.
 

Page Generated in 0/0050 sec