printlogo


کد خبر: 223985تاریخ: 1399/6/17 00:00
اخبار

سکوی جدید نفتی میدان هندیجان بارگیری شد
مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام پایان عملیات ساخت سکوهای 7 و 8 میدان هندیجان، از آمادگی اعزام این سکوها به سمت میدان هندیجان و افزایش ایمنی تولید و همچنین امکان افزایش ظرفیت تولید نفت در این میدان خبر داد. علی آهوچهر گفت: این پروژه از سال ۱۳۸۵ با هدف افزایش تولید میدان هندیجان از ۳۰ هزار بشکه به ۵۰ هزار بشکه آغاز و مطالعات مخازن نیز انجام شده بود. عملیات ساخت این سکوها از طریق مناقصه بین‌المللی به شرکت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) سپرده شد و پیمانکاری و نصب این سکوها نیز توسط پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود که شرکت فراساحل اطلس به عنوان پیمانکار اصلی و شرکت صدرا ( DOT)‌ نصب تاپ‌ساید‌ها را انجام خواهند داد. وی خاطر‌نشان کرد: جکت‌های مربوط قبل از سال ۹۰ نصب شده‌اند و با حفاری چاه‌ها و اجرای خطوط لوله ارتباطی بین سکوها و سکوی بهرگانسر، عملا افزایش تولید از میدان آغاز شده است. 
***
نصب نکردن برچسب قیمت کالا تخلف صنفی است
معاون هماهنگی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه نصب برچسب قیمت کالا و نرخ دستمزد، ضروری است، گفت: مردم تخلفات را گزارش دهند. حسین درودیان در گفت‌وگو با فارس گفت: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از تخلفات صنفی، نصب برچسب قیمت کالا و نرخ دستمزد در همه واحدهای صنفی ضروری است. معاون هماهنگی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران افزود: لذا با توجه به اهمیت نصب برچسب قیمت، تمام بازرسی اتحادیه‌ها در گشت‌زنی‌های خود بر اجرای آن تاکید دارند. درودیان اظهار داشت: بر اساس ماده 15 قانون نظام صنفی، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب روی کالا یا نصب تابلو در محل کسب، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمات را به صورت مکتوب و کاملا روشن به نحوی که قابل رویت باشد، اعلام کنند. وی بیان داشت: مردم نیز می‌توانند عدم برچسب‌گذاری قیمت را به اتحادیه‌ها اعلام یا تخلف صنفی را از طریق سامانه 124 وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند. 
***
سهم بخش تعاون از محل واگذاری‌ها طی ۱۰ سال پرداخت نشد
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان مطالبات بخش تعاون از واگذاری‌ها، اظهار داشت: بر اساس بند ۲ ماده ۲۹ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، از زمان اجرای این قانون و آغاز واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌ها به بخش خصوصی باید ۳۰ درصد درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها، به بخش تعاون به منظور فقرزدایی اختصاص یابد. محمدجعفر کبیری در گفت‌و‌گو با مهر اظهار داشت: اگر چه باید از سال ۸۹ از منابع حاصل از فروش شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی، ۳۰ درصد به بخش تعاون اختصاص می‌یافت اما تاکنون اتفاقی در این حوزه نیفتاده است، از سوی دیگر امکان وصول این حجم از مطالبه با شرایط اقتصادی کشور برای دولت فراهم نیست. وی ادامه افزود: با پیشنهادی که به وزارت امور اقتصادی و دارایی دادیم، مقرر شد حداقل ۲ هزار میلیارد تومان از تعهدات باقی‌مانده از محل واگذاری‌ها پرداخت و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب ردیف بودجه پرداخت شود تا با تشکیل ETF، منابع به صورت تهاتری برای افزایش سرمایه در اختیار بانک توسعه تعاون قرار گیرد. کبیری گفت: می‌گویند آنچه قبلا باید پرداخت می‌شده و نشده، در حال حاضر تعهدی را برای دولت ایجاد نمی‌کند اما به هر حال در مجموع مقرر شده ۲۸۰۰ میلیارد تومان از این محل به بخش تعاون پرداخت شود. وی در پاسخ به این سوال که حجم مطالبات چقدر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه واگذاری‌ها بی‌وقفه انجام می‌شوند، عدد مربوط به مطالبات بخش تعاون شناور است اما آنچه مشخص بوده، این است که باید ۳۰‌درصد از درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها به بخش تعاون اختصاص یابد. 
***
آخرین وضعیت اجرای طرح الگوی کشت
وزیر جهاد کشاورزی درباره اجرای طرح الگوی کشت در بخش کشاورزی کشور، افزود: الگوی کشت 2 بخش اصلی «فنی» و «سیاست‌گذاری» دارد تا کشاورز ما بداند برای هر منطقه، با توجه به اقلیم مورد نظر، چه گیاهی را در چه زمانی بکارد تا حداکثر عملکرد و حداقل خسارت را داشته باشد.
 کاظم خاوازی گفت: فاز اول اجرای الگوی کشت برای کشت پاییزه آماده شده به‌طوری که تمام اطلاعات در اختیار ما قرار دارد اما باید سیاست‌ها و حمایت‌های دولت به گونه‌ای باشد که کشاورز ما که امروز گوجه فرنگی، پیاز و سیب‌‌زمینی کشت می‌کند با انگیزه درآمدی بالا به دنبال تولید گیاهانی همچون دانه‌های روغنی و چغندرقند که محصول نهایی آنها وارداتی است، باشد. وی افزود: امیدواریم این طرح هر چه سریع‌تر آماده و به دولت ارائه شود تا برای کشت پاییزه امسال اجرایی شود.

Page Generated in 0/0168 sec