printlogo


کد خبر: 223989تاریخ: 1399/6/17 00:00
اخبار

اهانت به قرآن توهین به همه ادیان است
رئیس مجلس خبرگان رهبری در واکنش به اهانت به قرآن مجید و پیامبر(ص) گفت: دولت‌های اسلامی توهین به مقدسات را محکوم کنند و نهادهای بین‌المللی نیز واکنش متناسب نشان دهند. به دنبال جسارت به ساحت قرآن کریم و اقدام موهن علیه پیامبر اکرم(ص) رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای این اقدامات را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: آیا ضرورت ندارد سردمداران جوامع غربی به خاطر حفظ ظاهر هم که شده با برخورد جدی، جلوی این نوع افراط‌گری‌ها و اقدامات خشونت‌بار و نژادپرستانه را که در واقع اهانت به همه ادیان ابراهیمی است بگیرند؟! آیت‌الله احمد جنتی در بخش پایانی بیانیه خود آورده است: مجلس خبرگان از عموم مسلمین جهان و نیز دولت‌های اسلامی می‌خواهد توهین به مقدسات امت اسلامی را در سراسر جهان محکوم کرده و نهادهای بین‌المللی نسبت به این اعمال شنیع، واکنش متناسب نشان دهند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. 
***
عوامل خرابکاری در سایت غنی‌سازی نطنز شناسایی شدند
سخنگوی سازمان انرژی اتمی عنوان کرد عوامل خرابکاری در سایت غنی‌سازی نطنز شناسایی شده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. بهروز کمالوندی روز گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به حادثه سایت نطنز گفت: این اتفاق متاسفانه جنبه خرابکاری دارد و سازمان‌های امنیتی هستند که باید دقیق بررسی کنند و قرار هم بر این بوده آنها در این باره اظهارنظر کنند و تحقیقات‌شان ادامه دارد. تا آنجایی که اطلاع داریم عوامل را کشف کرده‌اند و دلایل، روش و چگونگی را هم می‌دانند و در حقیقت نسبت به این موضوع اشراف دارند. وی در عین حال یادآور شد: جزئیات دقیق را نمی‌دانیم البته تا اندازه‌ای به ما گفته شده ولی چون موضوع در دست پیگیری و بررسی است، معذوریم که بیشتر در این رابطه صحبت کنیم. 
***
دیدار وزرای دفاع ایران و هند در تهران
وزیر دفاع هند با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. «راج نات سینک» وزیر دفاع هند در مسیر سفر به مسکو با امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار موضوعات منطقه‌ای، دوجانبه و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. بنا بر این گزارش، وزیر دفاع هند پس از دیدار با وزیر دفاع کشورمان درباره این دیدار در صفحه توئیترش نوشت: دیداری بسیار ثمربخش با سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در تهران داشتم. درباره مسائل امنیتی منطقه از جمله افغانستان و همچنین همکاری دوجانبه گفت‌وگو کردیم. 
***
تشکیل 7 کارگروه برای پیگیری مشکلات سیستان در مجلس 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷ کارگروه در مجلس برای پیگیری مشکلات سیستان‌و‌بلوچستان تشکیل شد. سیدنظام‌الدین موسوی دیروز در نشست خبری درباره سفر جمعی از نمایندگان مجلس به مناطق محروم سیستان‌و‌بلوچستان گفت: از ابتدای مجلس یازدهم، یکی از اقداماتی که از سوی نمایندگان انجام شد، ارتباط‌گیری مستمر با مردم و نظارت مستقیم بر نقاط محروم بود. عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: کم‌آبی و بی‌آبی مشکل دیگر سیستان‌و‌بلوچستان است و متأسفانه در برخی مناطق این استان، هیچ‌‌گونه آب شرب سالمی وجود ندارد و دختران کم‌سن و سال بلوچ باید مسافتی را طی کنند تا آب غیرسالمی را بیاورند و استفاده کنند. موسوی بیان کرد: حاشیه‌نشینی، کم‌آبی و بی‌آبی در ایرانشهر هم وجود داشت و مسائل و مشکلاتی هم درباره کشت پنبه وجود داشت که به دنبال حل آن هستیم، چرا که کشت پنبه می‌تواند ظرفیت اشتغال بسیار خوبی را ایجاد کند. وی یادآور شد: ما جلساتی را با مسؤولان استانی برگزار کردیم و شورای اداری در ایرانشهر و چابهار برگزار شد و تصمیماتی برای حل مشکلات مردم سیستان‌و‌بلوچستان اتخاذ شد. عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۷ کارگروه برای پیگیری مشکلات مردم سیستان‌و‌بلوچستان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: امروز نمایندگانی که به سیستان‌و‌بلوچستان سفر کرده بودند، به صورت نمادین لباس بلوچ به تن کردند تا نشان دهند مشکلات سیستان‌و‌بلوچستان خاص است و ما باید این مسائل را پیگیری کنیم. 
***
امیرعبداللهیان:
پویایی مقاومت عامل اصلی شکست معامله قرن است
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین نشست اخیر رهبران مقاومت و فلسطین در بیروت را گامی سرنوشت‌ساز برای آینده فلسطین و آزادی سرزمین اشغالی فلسطین از یوغ صهیونیست‌های تروریست توصیف کرد. به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، بیداری ملت فلسطین و پویایی مقاومت را عامل اصلی شکست معامله قرن و توطئه عادی‌سازی روابط برخی حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی دانست و ابراز کرد: امیدواریم با متحد شدن گروه‌های فلسطینی و تمرکز بر روند مقاومت، شاهد لغو توافقات سازش و شروع انتفاضه مردمی جدید علیه صهیونیست‌ها باشیم. وی افزود: امروز بر همه فلسطینی‌ها ثابت شده است «مقاومت» و «قدرت» تنها زبانی است که اشغالگران صهیونیست قدس آن را بخوبی می‌فهمند.

Page Generated in 0/0051 sec