printlogo


کد خبر: 224014تاریخ: 1399/6/18 00:00
در هفتمین روز بعد از عاشورا انجام شد
بیعت موکب‌های کربلا با شهدای مقاومت

گروه بین‌الملل: مراسم هفتمین روز شهادت سید و سالار شهیدان در کربلا در حالی برگزار شد که حرکت موکب‌های عراقی به سمت حرم امام حسین(ع) تبدیل به حرکتی ضدآمریکایی شد. 
غروب یکشنبه جمعی از مردم عراق در قالب کاروانی از موکب‌های حسینی با سر دادن شعارهای «یا حیدر» و «لبیک یا حسین» به سمت حرم سیدالشهدا(ع) حرکت کردند. 
مردم با در دست داشتن تصاویری از شهدای مقاومت بویژه شهید سپهبد سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اقدامات تروریستی آمریکا در عراق را محکوم کرده و خواستار خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان شدند. بسیاری از این موکب‌ها، موکب‌های نزدیک به جریان مقاومت و شهدای حشدالشعبی بودند. این تجمع در حالی در کربلا برگزار شد که افراد با شعارهایی همچون هیهات منا الذله و الله اکبر، آمریکا شیطان بزرگ وارد حرم امام حسین(ع) شدند و برای نابودی دشمنان اسلام دعا کردند و پس از آن به حرم سقای دشت کربلا مشرف شدند. در همین حال تیپ ۲۶ سازمان حشدالشعبی عراق از طرح زودهنگام خود به منظور تدارک مراسم اربعین حسینی(ع) با استفاده از پهپاد و فراخوان برای آماده‌باش ۵ هزار نیروی ذخیره برای تامین امنیت ورودی‌های شمالی، شرقی و جنوبی شهر کربلای مقدس خبر داده است. این اقدام در نخستین سال نبود شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صورت می‌گیرد. 
 
* اخراج آمریکایی‌ها از عراق یک ضرورت است
انتصار الموسوی، نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق بار دیگر بر لزوم اخراج هر چه سریع‌تر نظامیان آمریکایی از خاک کشورش تأکید کرد. بر اساس این گزارش، وی در این باره تأکید کرد: برخی طرف‌های داخلی در عراق در مسیر اخراج نیروهای آمریکایی مانع‌تراشی می‌کنند و در واقع هیچ تمایلی به خروج این نیروها ندارند. این نماینده پارلمان عراق یادآور شد: علت اصلی تلاش‌های برخی طرف‌های داخلی برای ابقای نیروهای آمریکایی، ضدیت آنها با حشدالشعبی است. انتصار الموسوی همچنین اعلام کرد: مانع‌تراشی‌ها در مسیر اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق در حالی است که تمام گروه‌های سیاسی و ملی در عراق بر اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه متفق‌القول هستند. اخراج آمریکایی‌ها از خاک عراق به یک ضرورت تبدیل شده است.

Page Generated in 0/0054 sec