printlogo


کد خبر: 224075تاریخ: 1399/6/19 00:00
اخبار

ساعات حضور در شبکه شاد اعلام شد
مشاور وزیر و مسؤول شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) زمانبندی ساعات آموزش در شبکه شاد را اعلام کرد و گفت: ساعت حضور در شبکه شاد در هر روز ۲ تا 5/2 ساعت است. سیدحسن الحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: بازه زمانی یک که صبح اجرا می‌شود، برنامه آموزش مجازی متوسطه اولی‌هاست. بازه زمانی دوم صبح نیز برنامه آموزش مجازی متوسطه دوم است. وی ادامه داد: بازه زمانی سوم که ابتدای بعدازظهر اجرا می‌شود، برنامه آموزش مجازی ابتدایی دوره دوم و بازه زمانی چهارم که عصر اجرا می‌شود برنامه آموزش مجازی ابتدایی دوره اول است. در مقابل آموزش تلویزیونی متوسطه بعدازظهرها و آموزش تلویزیونی ابتدایی‌ها صبح پخش می‌شود. الحسینی درباره ساعات کلاس‌ها نیز گفت: عمدتا کلاس‌های ما ۲۵ دقیقه برای ابتدایی، ۳۰ دقیقه برای متوسطه اول و ۳۵ دقیقه برای متوسطه دوم است. استانداردهایی که فضای مجازی در دنیا دارد و همچنین ظرفیت یادگیری افراد در شبکه محاسبه شده است. وی با اشاره به اینکه کلاس ۹۰ دقیقه‌ای به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است، گفت: تایم زمانی آموزش در هر روز برای هر مقطع تحصیلی بین ۲ تا 5/2 ساعت خواهد بود. 
***
نوبت‌دهی تعویض پلاک در سراسر تهران اینترنتی شد
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد دریافت نوبت برای خدمات تعویض پلاک در تهران تماما به شکل اینترنتی انجام می‌شود. سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرحی که از چندی پیش برای نوبت‌دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو در پلیس راهور به اجرا درآمده بود، گفت: همانطور که پیش‌تر نیز اطلاع‌رسانی شده بود در چندین نوبت مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری در تهران به سیستم نوبت‌دهی اینترنتی پیوسته است و از روز سه‌شنبه 18 شهریورماه (دیروز) تمام مراکز تعویض پلاک در تهران صرفا از طریق دریافت نوبت اینترنتی قابل مراجعه هستند. وی با بیان اینکه این موضوع فعلا در تهران بوده اما بزودی در سراسر کشور نیز اجرا می‌شود، گفت: بنابراین افرادی که قصد دریافت خدمات تعویض پلاک را دارند باید قبل از مراجعه حضوری به این مراکز به سایت nobatdehie.police.ir مراجعه کرده و ابتدا نوبت خود را به شکل اینترنتی دریافت کرده و سپس در همان ساعت مقرر به مرکز مربوط مراجعه کنند. 
***
آغاز توزیع عمومی واکسن کرونا در روسیه
حدود یک ماه پس از اینکه پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خبر ثبت موفقیت‌آمیز واکسن کرونا را در کشورش اعلام کرد، واکسن «اسپوتنیک- وی» احتمالا از این هفته در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. به گزارش ایسنا، واکسنی که ۱۱ آگوست توسط ولادیمیر پوتین به عنوان واکسنی موثر در برابر کرونا معرفی شد، پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت روسیه، برای استفاده گسترده‌تر توزیع خواهد شد. به گفته مقامات بهداشتی روسیه‌، معاینه و بررسی آن چند روزی است آغاز شده و همچنین در چند روز آینده مجوز آن اخذ خواهد شد. همچنین روند خاصی برای اجازه استفاده عمومی از این واکسن وجود دارد، به این ترتیب که داروی مزبور باید از نظر کنترل کیفیت از سازمان «ناظر پزشکی خدمات فدرال برای نظارت بر بهداشت و درمان» روسیه مجوز کسب کند. این مقامات اطمینان داده‌اند در چند روز آینده -بین ۱۰ تا ۱۳ سپتامبر- مجوز توزیع دسته‌ای از واکسن‌ها برای استفاده غیرنظامی دریافت خواهد شد و به این ترتیب از آن لحظه به بعد واکسیناسیون گسترده جمعیت آغاز می‌شود. 
***
کشف بیش از ۱۳ تن مواد مخدر  در پایتخت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن بیان اینکه در نیمه نخست امسال بیش از ۱۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در پایتخت کشف شده است، از راه‌اندازی دهکده بازپروری معتادان متجاهر در آینده نزدیک خبر داد. سردار حسین رحیمی در حاشیه برگزاری دومین همایش مسؤولان مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان قسم‌خورده ملت ایران ترانزیت مواد مخدر و توزیع آن در داخل کشور است، اظهار کرد: نزدیک به 2 دهه است آمریکا و کشورهای عضو ناتو در جنوب شرقی کشور در همسایه ایران مستقر شده و در این سال‌ها تولید مواد مخدر را به بیش از ۱۰ تا ۱۵ برابر افزایش داده‌اند. وی با بیان اینکه بذرهای مواد مخدر به روش‌های مختلف وارد کشور و پس از آن توزیع می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در پایتخت کشف شده که این آمار نشان‌دهنده رشد ۴۵ درصدی کشفیات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
***
آسیب‌دیدگی هزار و ۲۲۰ نفر از ساکنان رامیان بر اثر زلزله اخیر
 سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان گلستان با اشاره به آسیب‌دیدگی هزار و ۲۲۰ نفر از ساکنان روستاهای رامیان بر اثر وقوع زلزله روز دوشنبه گفت: تجهیزات این جمعیت برای اسکان اضطراری و امدادرسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده ساکن این مناطق فراهم است. فرهاد میقانی در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به فراهم بودن امکان اسکان اضطراری برای روستاییان زلزله‌زده اظهار داشت: تاکنون ۲۰۰ تخته پتو، ۱۰۰ تخت موکت و ۲۳۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته بین زلزله‌زدگان توزیع شده است. سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان گلستان همچنین از برپایی کمپ اسکان موقت و اضطراری برای زلزله‌زدگان بویژه در روستای قورچای خبر داد و گفت: شب گذشته (دوشنبه‌شب) ۵۰ خانوار زلزله‌زده در چادرهای جمعیت هلال‌احمر خوابیدند. گفتنی است بامداد روز دوشنبه (ساعت 2 و 4 دقیقه و 24 ثانیه) زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 1/5 ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین، شهرستان رامیان را لرزاند.

Page Generated in 0/0134 sec