printlogo


کد خبر: 224086تاریخ: 1399/6/19 00:00
اخبار

سرعت آبرسانی به غیزانیه رکورد کم‌نظیر قرارگاه خاتم بود
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: خدا را شاکریم که در یک مدت کوتاه ۲۵ روزه، دغدغه مردم خونگرم، مؤمن و مقاوم خوزستان با اجرای پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه اهواز مرتفع و یک رکورد کم‌نظیر در اجرای پروژه‌های آبرسانی رقم‌ زده شد. در پی تکمیل و تحویل فازهای دوم و سوم پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه اهواز در استان خوزستان و سرعت در رفع مشکل مردم این منطقه، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از اهتمام جهادی و انقلابی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در این عرصه، گفت: خدای بزرگ را شاکریم که به فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه حضرت خاتم‌الانبیا(ص) توفیق داد در لبیک به مطالبه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی مد‌ظله‌العالی، با سرعتی مثال‌زدنی- کاری که باید طی چندین ماه انجام می‌شد- در یک مدت کوتاه و ۲۵ روزه، دغدغه مردم خونگرم، مومن، مقاوم، مجاهد و فهیم خوزستان با اجرای پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه اهواز مرتفع و یک رکورد کم‌نظیر در اجرای پروژه‌های آبرسانی رقم ‌زده شد. 
***
می‌توان کشور را به قطب تولید داروهای بایوتکنولوژی تبدیل کرد
عضو شورای‌ عالی امنیت ملی گفت: با توجه به اینکه ارزبری مواد اولیه داروهای بایوتکنولوژی حداقلی و امکان ارزآوری آن بالاست، می‌توان با توجه ویژه به این صنعت کشور را به قطب تولید و صادرات این داروها در منطقه تبدیل کرد. سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی از چند شرکت دارویی که از جمله تولیدکنندگان داروهای بایوتکنولوژی در داخل کشور هستند، بازدید کرد. جلیلی با اشاره به کیفیت تولیدی و توان رقابتی این شرکت‌ها، افزود: پیشرفت‌های خوب جوانان ما در این عرصه به گونه‌ای است که در زمینه تولید برخی داروها جزو 3 کشور برتر دنیا هستیم و این موضوع باعث افتخار است. عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به ظرفیت بالای دانش و نیروی انسانی کشور در عرصه داروهای بایو، تصریح کرد: درآمدزایی ارزی محصولات این حوزه قابلیت این را دارد که برخی کاهش درآمدهای ناشی از تحریم‌ نفت را جبران کند. وی در ادامه گفت: موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه نشان می‌دهد جوان متخصص ما می‌تواند به جای اکتفا به کارمندی یا مهاجرت، یک کارآفرین شده و منشأ اشتغال برای افراد دیگر شود. 
***
رایزنی وزیر خارجه هند با ظریف در تهران
وزیران امور خارجه ایران و هند با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. سابرامانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند در جریان سفر کوتاه خود به ایران با وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت خارجه دیدار و رایزنی کرد. در این دیدار، طرفین درباره آخرین تحولات روابط دو‌جانبه و مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه هند دی‌ماه سال گذشته نیز به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد. این دومین سفر یکی از مقامات عالی‌رتبه هند به ایران در هفته جاری است، چنان که وزیر دفاع هند نیز اوایل هفته به تهران آمد و با همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد. 
وزیر خارجه هند پس از ترک تهران به منظور شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای به روسیه سفر می‌کند. 
***
سؤال از وزیر امور خارجه به صحن علنی ارجاع شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت به دلیل حضور پیدا نکردن وزیر امور خارجه در جلسه امروز (دیروز) برای پاسخ به سوالات برخی نمایندگان، سوالات به صحن علنی ارجاع شد. ابوالفضل عمویی دیروز در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: قرار بود آقای ظریف امروز برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا کند که این اتفاق رخ نداد، لذا بر اساس تبصره یک ماده ۲۱۸ و بند یک ماده ۲۱۷ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، سوال این نمایندگان به هیأت‌رئیسه جهت قرار دادن در دستور مجلس و طرح آن در صحن علنی ارجاع شد. وی یادآور شد: پیش از این یعنی ۲ مرداد از وزیر امور خارجه برای پاسخ به سوالات جهت حضور در کمیسیون دعوت شده بود که آن زمان هم در جلسه حضور پیدا نکرد، امروز در نامه‌ای اعلام کردند امکان حضور ندارند، به همین دلیل با توجه به تکرار این اتفاق و اینکه جلسه دوم دعوت از وزیر امور خارجه بود، طبق آیین‌نامه سوال به صحن علنی ارجاع شد. 
***
نیروهای رژیم صهیونیستی در تیررس مقاومت قرار گرفته‌اند
نماینده ولی‌ فقیه در نیروی قدس سپاه تاکید کرد: توافق امارات با رژیم صهیونیستی که دروازه حضور نیرو‌های صهیونیست در منطقه است، آنان را در دسترس نیرو‌های جبهه مقاومت قرار می‌دهد و این کار یک تلاش احمقانه برای نزدیک کردن نیرو‌های اسرائیلی به مرگ حتمی است. حجت‌الاسلام علی شیرازی در یادداشتی به بررسی توافق اخیر امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی پرداخت و در بخشی از آن نوشت: این توافقنامه که دروازه حضور نیرو‌های صهیونیستی در منطقه است، آنان را در دسترس نیروهای جبهه مقاومت قرار می‌دهد و این کار یک تلاش احمقانه برای نزدیک کردن نیرو‌های اسرائیلی به مرگ حتمی است. احمقانه‌تر آنکه پمپئو این تلاش را حرکتی در مسیر صلح می‌داند و می‌گوید: فرزندان ابراهیم- مسلمانان، مسیحیان و یهودیان- از چشم‌انداز صلح شادمان هستند. غافل از اینکه فرزندان ابراهیم منتظرند تا با نابودی صهیونیست‌ها صلح را به منطقه و دنیا بازگردانند. 

Page Generated in 0/0171 sec