printlogo


کد خبر: 224177تاریخ: 1399/6/22 00:00
اخبار

اعتراض رسمی باشگاه استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا
باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به AFC اعتراض رسمی خود را به صادر نشدن ویزا برای برخی اعضای این تیم در سفر به قطر اعلام می‌کند. 
به گزارش فارس به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، در پی صادر نشدن ویزا برای سرپرست و برخی اعضای کادر فنی، بازیکنان و تیم رسانه‌ای باشگاه استقلال برای سفر به قطر توسط کشور میزبان، این باشگاه با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض رسمی خود را اعلام خواهد کرد. 
با توجه به برگزاری متمرکز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در کشور قطر، انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال این کشور همکاری بیشتر و بهتری با باشگاه‌های شرکت‌کننده داشته باشد که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است. 
باشگاه استقلال با همکاری فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است هر چه سریع‌تر ویزای اعضای باقیمانده تیم را دریافت کند تا این افراد هم به اردوی تیم در دوحه قطر اضافه شوند.
***
تعویق رقابت‌های فوتبال قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان این قاره به تعویق افتاد. 
به گزارش ایسنا به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تورنمنت‌های پیش رو برگزار شد و بر این اساس تصمیم گرفته شد رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به تعویق افتد و به اوایل سال ۲۰۲۱ موکول شود. 
کمیته اجرایی AFC تشخیص داد که بیماری همه‌گیر بر توانایی AFC در برگزاری مسابقات تأثیر گذاشته است. با توجه به این موضوع و در نظر گرفتن نیاز به اولویت‌بندی وضعیت رفاهی بازیکنان جوان و همچنین چالش‌های سفر و سلامتی، مسابقات قهرمانی زیر۱۶ سال و زیر۱9 سال که قرار بود به ترتیب در کشورهای بحرین و ازبکستان برگزار شود به اوایل سال ۲۰۲۱ موکول شد. 
 به این ترتیب تیم‌های فوتبال ایران نیز که قرار بود در این رقابت‌ها شرکت کنند، باید تمرینات خودشان را پیگیری کنند تا در اوایل سال بعدی میلادی در تاریخ جدیدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه خواهد کرد به میدان بروند. 
در حال حاضر تمرکز کنفدراسیون فوتبال آسیا روی رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا در
۲ منطقه غرب و شرق است تا این فصل از بازی‌ها که به صورت متمرکز در قطر برگزار می‌شود به پایان برسد. 
پیش‌تر رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی قطر نیز به زمان دیگری در سال آینده موکول شده بود. 
***
انتقاد سرپرست پرسپولیس از قطری‌ها
کاروان تیم فوتبال پرسپولیس در حالی راهی دوحه قطر شد که روادید برخی اعضای این تیم صادر نشده است. 
به گزارش مهر، کاروان تیم فوتبال پرسپولیس صبح دیروز جمعه در حالی برای برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راهی کشور قطر شد که روادید مربوط به اعضای کادر فنی و تنی چند از بازیکنان این تیم همچون حامد لک، احسان حسینی و بشار رسن صادر نشد. 
همین موضوع باعث اعتراض افشین پیروانی، سرپرست سرخپوشان شد. 
وی درباره عدم صدور ویزای تمام اعضای تیم پرسپولیس گفت: قطعا گلایه و اعتراض خود را در کشور قطر به میزبان و همچنین AFC خواهم گفت. آنها وقتی نمی‌توانند برای یک تیم ویزا صادر کنند چطور می‌خواهند سال آینده برای ۳۲ تیم ملی در جام‌جهانی چنین کاری کنند. این یک هشدار به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیاست که این شرایط را بررسی کنند. 
پیروانی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تلاش بسیار زیادی از سوی کادر اداری باشگاه و همچنین سفیر ایران در قطر صورت گرفت.
تیم فوتبال پرسپولیس در حالی با چنین شرایطی به قطر رفت که در گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الدحیل قطر، التعاون عربستان و الشارجه امارات هم‌گروه است. 
سرخپوشان پایتخت پس از ورود به کشور قطر بلافاصله تست کرونا داده و به قرنطینه ۲۴ ساعته رفتند.

Page Generated in 0/0060 sec