printlogo


کد خبر: 224189تاریخ: 1399/6/22 00:00
افزایش آمار بستری بیماران کرونایی در تهران
ادامه دورکاری کارمندان در پایتخت تا پایان شهریور

محدودیت‌های مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران که شامل دورکاری کارمندان و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی است، هفته جاری نیز در پایتخت ادامه دارد. به گزارش «‌وطن امروز»، 11 استان کشور همچنان در وضعیت قرمز شیوع بیماری «کووید‌-19» قرار دارند. در این باره فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، بر لزوم استمرار توجه به پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد. دکتر علیرضا زالی با اشاره به افزایش آمار بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان تهران در چند روز گذشته افزود: کماکان تهران طبق شاخص‌های تعریف‌شده، قرمز تلقی می‌شود و به نظر می‌رسد هفته جاری شرایط مشابه هفته گذشته را تجربه ‌کنیم. از همین رو، محدودیت‌های اعمال‌شده این هفته نیز ادامه خواهد داشت. دکتر زالی با اشاره به استقرار محدودیت‌های بندهای ۳ و ۴ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: مهم‌ترین مساله کاهش حضور و دورکاری کارمندان است که تا پایان شهریور ادامه پیدا خواهد کرد. در هفته‌های اخیر استفاده منظم‌تر از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محیط‌های اجتماعی، آمار قابل قبولی را به خود اختصاص داده است. همچنین معاون کل وزارت بهداشت نیز درباره پیش‌بینی‌هایی که در زمینه وضعیت بروز و شیوع آنفلوآنزا در شرایط کرونایی می‌شود، گفت: باید توجه کرد که آنفلوآنزا مانند کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی از طریق تنفس و ذرات تنفسی منتقل می‌شود و اصولی نظیر استفاده مداوم مردم از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی و کاهش تماس مردم با یکدیگر مانند دست ندادن و... که در حال حاضر رعایت می‌شود، منجر به کاهش موارد شیوع آنفلوآنزا می‌شود. دکتر ایرج حریرچی افزود: رعایت همین موارد بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا، منجر به تجربه جالبی در کشورهای نیمکره جنوبی که در حال حاضر در زمستان به سر می‌برند، شده است. بر این اساس خبر خوب این است که اگر ما همین رفتارهای بهداشتی و رعایت‌ها پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و... را در فصل پاییز و زمستان ادامه دهیم، میزان بروز و شیوع انواع آنفلوآنزا و سرماخوردگی کاهش می‌یابد. وی به ایسنا گفت: در حال حاضر می‌توانیم خطر کرونا را که گریبانگیر بشر شده و به نوعی تهدید محسوب می‌شود، با این اقدامات در حوزه آنفلوآنزا به یک فرصت تبدیل کنیم و نحوه مقابله با ویرس‌های تنفسی را که از طریق ذرات تنفسی منتقل می‌شوند، بویژه آنفلوآنزا را نهادینه کنیم تا میزان این بیماری‌ها کاهش یابد. 
 
* ۳۷۵۳ نفر در وضعیت وخیم بیماری
آمار جان‌باختگان و بستری‌های ناشی از بیماری «کووید‌-19» در کشور همچنان بالاست. سخنگوی وزارت بهداشت دیروز ظهر از ۱۱۵ فوتی بر اثر کرونا در کشور طی 24 ساعت خبر داد. سیماسادات لاری دیروز گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید‌-19» در کشور طی دیروز (پنجشنبه) شناسایی شد که یکهزار و ۲۵۳ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران «کووید‌-19» در کشور به ۳۹۷ هزار و ۸۰۱ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در این مدت، ۱۱۵ بیمار «کووید‌-19» هم جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۹۱۳ نفر رسید. به گفته وی، خوشبختانه تاکنون ۳۴۲ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
لاری ادامه داد: متاسفانه ۳۷۵۳ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته وی، تاکنون 3 میلیون و ۵۰۷ هزار و ۹۳۸ آزمایش تشخیص «کووید‌-19» در کشور انجام شده است. 
 

Page Generated in 0/0061 sec