printlogo


کد خبر: 224190تاریخ: 1399/6/22 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌و‌پرورش:
اولیا حضوری یا غیرحضوری بودن آموزش‌ها را انتخاب کنند
وزیر آموزش‌و‌پرورش با تشریح ارزیابی‌های هفته اول سال تحصیلی و چشم‌انداز آینده این سال گفت: فاصله طولانی از آموزش و مدرسه، سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان را در معرض خطر قرار می‌دهد، هیچ مدرسه‌ای حق ندارد دانش‌آموزان را مجبور به حضور کند، اولیا حضوری یا غیرحضوری بودن آموزش‌ها را انتخاب کنند. محسن حاجی‌میرزایی با اشاره به بازگشایی مدارس در ۱۵شهریور و سپری شدن یک هفته از سال تحصیلی گفت: در آموزش‌وپرورش تصمیمی نخواهیم گرفت که حفظ سلامت دانش‌آموزان در آن لحاظ نشده باشد. حال با توجه به اهمیت امر آموزش در این سن، فاصله طولانی از آموزش و مدرسه، سلامت جسمی و روحی آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد. بنابراین برای رعایت هر 2 موضوع یعنی سلامت و آموزش، مدارس را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز کردیم. وی ادامه داد: طی هفته‌ای که گذشت از تعدادی مدارس بازدید کردم. درس شروع شده و دانش‌آموزان حداکثر تا ۱۲ نفر در مدرسه حضور داشتند. برای رفع نگرانی خانواده‌ها اعلام کردیم اگرچه ما آموزش حضوری را ترجیح می‌دهیم ولی هیچ دانش‌آموزی را مجبور به حضور در مدرسه نمی‌کنیم.  
 
* ماموریت دادم تغییرات کتب درسی، رصد و اصلاح شود
همچنین وزیر آموزش‌وپرورش در واکنش به انتقادها از حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان گفت به رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش ماموریت داده است تغییرات در شکل و محتوای کتاب‌های درسی را با حساسیت کامل رصد، اصلاح و گزارش کند. حاجی‌میرزایی در حساب توئیتر نوشت: تغییرات در کتاب‌های درسی همه‌ ساله بر اساس ارزیابی مؤلفان انجام می‌شود.
***
برگزاری مراسم اربعین امسال از راه دور
در گفت‌وگوی وزرای بهداشت جمهوری اسلامی ایران و عراق بر ضرورت برگزاری مراسم اربعین امسال از راه دور و تقویت همکاری‌ها برای پایان دادن به بیماری «کووید-۱۹» تاکید شد. دکتر سعید نمکی در گفت‌وگو با دکتر حسن التمیمی وزیر بهداشت عراق گفت: امیدواریم دوستان ما در کشور عراق توانسته باشند مدیریت خوبی بر بیماری «کووید-۱۹» اعمال کنند. وی افزود: امسال بسیار دلتنگ بودیم که توفیق پیدا نکردیم به دلیل شیوع «کووید-۱۹» زائر کربلا و عتبات عالیات باشیم. ما همواره بعد از هر نماز رو به کربلا می‌ایستیم و به آن سرزمین پاکیزه و مقدس سلام می‌فرستیم و همواره به دلیل عشق به امام حسین(ع) دل ما پیش شما است. وزیر بهداشت عراق نیز تصریح کرد: یکی از موارد مهم گفت‌وگوی میان ما برنامه‌ریزی برای آگاهی‌بخشی به مردم ایران و عراق جهت زیارت از راه دور اربعین حسینی است. همه مردم استان‌های عراق آماده هستند که به کربلا بیایند و در حال حاضر با تمام توان در تلاش هستیم با شهروندان عراقی در ارتباط باشیم و از خدا می‌خواهیم این بیماری و همه‌گیری از کشورهای ما و کل جهان برچیده شود. 
***
پیش‌فروش واکسن در مطب‌ها و داروخانه‌ها ممنوع است
معاون فنی و نظارت نظام پزشکی گفت: تخصیص واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر در سال‌های گذشته هم وجود داشته است اما پیش‌فروش این واکسن در داروخانه‌ها و مطب‌ها ممنوع است. به گزارش فارس، محمد جهانگیری درباره استفاده از واکسن آنفلوآنزا اظهار داشت: نحوه صحیح استفاده از واکسن و پروتکل‌های مربوط به آن، توصیه شده است و قطعا محدودیت‌هایی برای اینکه همه مردم بخواهند از این واکسن استفاده کنند، وجود دارد. وی با تاکید بر ممنوعیت پیش‌فروش واکسن آنفلوآنزا گفت: تخصیص واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر و نوبت‌دهی به آنها برای تزریق با اولویت‌هایی که وزارت بهداشت مشخص می‌کند در سال‌های گذشته هم وجود داشته ولی اگر مردم با پیش‌فروش این واکسن در داروخانه‌ها و مطب‌ها مواجه شدند باید با 190 تماس بگیرند.  
***
ضارب محیط‌بان تهرانی دستگیر شد
مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان تهران از دستگیری ضارب محیط‌بان تهرانی که در کوه سرگردان و مخفی شده بود، خبر داد. سعید محمودی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اخبار جدید از محیط‌بان مجروح تهرانی، اظهار کرد: (چهارشنبه 19 شهریور) هنگامی که نیروهای محیط‌ زیست شمیرانات قصد برخورد قانونی با یک شکارچی در ارتفاعات ورجین را داشتند، شکارچی با شلیک مستقیم گلوله محیط‌بان امیرحسین کرمیان را مجروح کرد. وی گفت: شکارچی قصد داشت گلوله دوم را هم شلیک و سرباز محیط ‌زیست را نیز هدف قرار دهد اما سربازی که همراه محیط‌بان بود با پرتاب سنگ به سمت شکارچی وی را از ناحیه سر مجروح کرد و شکارچی متخلف نیز پس از این حادثه متواری شد. مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان تهران اضافه کرد: پس از انتقال محیط‌بان مجروح به بیمارستان، محیط‌بانان به یکی از شکارچیان سابقه‌دار منطقه مظنون شده و محل سکونت وی را تفتیش کردند. محمودی با بیان اینکه در جریان بازرسی از این مکان از داخل آغل گوسفندان لباس‌های خونی شکارچی، به‌ همراه اسلحه شکاری و دوربین آغشته به خون و از داخل یخچال نیز مقداری گوشت شکار کشف شد، افزود: پسر متهم در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد پدرش صبح زود وارد خانه شده و پس از تعویض لباس‌هایش، متواری شده است. وی افزود: با اعترافات پسر متهم، ضارب که در کوه سرگردان و مخفی شده بود، دستگیر شد.

Page Generated in 0/0052 sec