printlogo


کد خبر: 224191تاریخ: 1399/6/22 00:00
کشف پیکر بی‌جان 4 کودک در کانال آب

پیکر بی‌جان 3 کودک از 4 کودک تبعه‌ افغانستان و یک کودک ایرانی در کانال آب روبه‌روی شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) در اصفهان کشف شد. 
به گزارش «وطن امروز»، پایان تعطیلات تابستانی در استان اصفهان با یک حادثه تلخ برای کودکان این استان همراه شد و پیکر بی‌جان 4 کودک در کانال آبی در این استان شوک اجتماعی به همراه داشت. 
بر اساس گزارش رسمی ۴ کودک ۷، ۹، ۱۰ و ۱۲ ساله افغانستانی مقیم و ساکن شاهین‌شهر، عصر روز دوشنبه، ۱۷ شهریور‌ماه- بنا بر اعلام خانواده‌های‌شان- به قصد بازی در گیم‌نت از منزل خارج شدند که پس از گذشت چندین ساعت و بازنگشتن به منزل، والدین پیگیر وضعیت آنها شده‌اند.  با اعلام این موضوع به پلیس، پرونده مقدماتی در پلیس آگاهی و اقدامات فنی و پلیسی جهت کشف مفقودین آغاز شد. 
متاسفانه عملیات جست‌وجو برای یافتن این کودکان نتیجه‌بخش نبود تا اینکه چهارشنبه، ۱۹ شهریورماه طی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مشاهده جسدی در کانال آب روبه‌روی شرکت هواپیماسازی ایران(هسا)، عملیات جست‌وجو توسط عوامل آتش‌نشانی و اورژانس و پلیس در محل انجام شد که در نهایت منجر به کشف جسد 3 کودک از اتباع افغانستانی به دلیل غرق‌شدگی شد. پیگیری‌ها جهت مشخص شدن وضعیت کودک چهارم همچنان ادامه دارد. همچنین همان روز جسد دیگری متعلق به پسر ۱۲ ساله ایرانی هم به خاطر غرق‌شدگی در کانال انتقال آب حوالی شهر گز کشف و شناسایی شد که همه این اجساد برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شده است. 
این دومین حادثه غرق‌شدگی اتباع ایرانی و افغانستانی در شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه در کانال‌های انتقال آب کشاورزی است و به همین منظور روابط عمومی فرمانداری شاهین‌شهر و میمه با صدور اطلاعیه‌ای، «مسؤولیت متولیان کانال‌ها بویژه سازمان آب منطقه‌ای استان را متناسب با تعاریف قانونی، عرفی و موقعیت جغرافیایی و محلی کانال‌ها یادآور شد» و ضمن تاکید بر ضرورت اقدامات ایمنی، حفاظتی، پیشگیرانه و هشداردهنده و نیز مسؤولیت خانواده‌ها در قبال فرزندان کودک و نوجوان خود، توضیحاتی را در راستای تنویر افکار و اطلاع‌رسانی عمومی اعلام کرد. طبق اطلاعیه فرمانداری «هویت فردی و خانوادگی کلیه افراد متوفی مشخص شده و همگی ساکن شاهین‌شهر بوده‌اند و برخی اخبار منتشر‌شده مبنی بر نامشخص بودن هویت اجساد یا ارتباط دادن آنها با کودکان کار تکذیب می‌شود».

Page Generated in 0/0070 sec