printlogo


کد خبر: 224196تاریخ: 1399/6/22 00:00
اخبار

اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه تا چند ماه آتی
وزیر نیرو گفت: در چند ماه آینده پروژه مطالعاتی سنکرون‌سازی (اتصال شبکه برق) سیستم برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه به اتمام خواهد رسید و پس از آن عملیات اجرایی شروع خواهد شد. رضا اردکانیان در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: شبکه برق کشورمان برای سنکرون شدن (اتصال) با سیستم برق فدراسیون روسیه، 2 مسیر یکی از طریق جمهوری آذربایجان و یکی هم از طریق ارمنستان و گرجستان پیش رو دارد. وی ادامه داد: بر این اساس هر کدام از این 2 مسیر زودتر عملی شود از آن استقبال خواهیم کرد. وزیر نیرو گفت: در مسیر ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه توافق کردند که یک شرکت مهندس مشاور ایرانی مسؤول این پروژه باشد که این مشاور انتخاب شده و کار خود را نیز شروع کرده است. 
***
عملکرد دیوان محاسبات کشور با حضور بذرپاش در مجلس بررسی می‌شود
دستور کار نشست‌ کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری اعلام شد. روز یکشنبه در کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تبادل اطلاعات و اخبار، به بحث و بررسی وضعیت و نابسامانی به وجود آمده در بورس و تدابیر و راهکارهای اتخاذ‌شده جهت جلوگیری از ادامه این وضعیت با حضور مسؤولان ذی‌ربط پرداخته می‌شود، در روز دوشنبه هم نسبت به تعیین منابع مورد نیاز طرح تامین کالاهای اساسی تصمیم‌گیری و در ادامه پیرامون اصلاح ساختار بودجه با محوریت گزارش کمیته ذ‌ی‌ربط بحث و تبادل نظر خواهد شد. همچنین، اعضای کمیسیون بودجه سوال محمدحسن آصفری، نماینده اراک از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت عدم پرداخت یارانه معیشت به برخی خانواده‌ها، 2 فقره سوال سیدجلیل میرمحمدی، نماینده تفت و میبد از وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت عدم پرداخت یارانه به برخی افراد واجد شرایط و سوال رحمت‌الله نوروزی، نماینده علی‌آباد کتول را از وزیر نیرو درباره علت عدم توزیع عادلانه اعتبارات مورد رسیدگی قرار خواهند داد. اعضای هیأت‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه همچنین در جلسه روز سه‌شنبه به بحث و بررسی عملکرد دیوان محاسبات کشور با حضور بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات پرداخته و در ادامه کمیته فناوری اطلاعات درباره سامانه اعمال مصوبات لوایح بودجه سنواتی گزارش خود را ارائه می‌کند.
***
آغاز روند اصلاح کارت خودروهای دوگانه‌سوز
سرپرست طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۸ هزار خودرو در سامانه تبدیل رایگان خودروهای عمومی وزارت نفت ثبت‌نام کرده‌اند، ‌گفت:‌ از این تعداد ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول این طرح بوده‌اند. محمد‌حسین باقری اظهار داشت: تاکنون ۲۰ هزار و ۷۰۰ خودرو دوگانه‌سوز شده و ۵ هزار و ۸۰۰ خودرو نیز در نوبت تبدیل قرار دارند. باقری با تاکید بر اینکه مسؤول معاینه فنی خودروها (بنزینی یا دوگانه‌سوز) وزارت کشور است، افزود: خودروهایی که در کارت خودرو عنوان «دوگانه‌سوز» ثبت شده، ‌در جریان معاینه فنی سالانه سیستم گاز آنها نیز بررسی می‌شود و مشکلی وجود ندارد. وی تاکید کرد: اما تعدادی خودرو وجود دارد که به صورت کارگاهی دوگانه‌سوز شده‌اند و کارت خودرو برای این خودروها «بنزینی» صادر شده است. این خودروها باید برای دریافت گواهی سلامت تجهیزات سی‌ان‌جی خود، ‌به یکی از مراکز مجازی که وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی کرده مراجعه کنند تا پس از بررسی‌ و تایید سلامت تجهیزات، اسامی به پلیس راهور برای تعویض کارت خودرو ارسال شود. باقری با اشاره به اینکه خودروهایی که در معاینات فنی تایید شوند، در لیست پلیس راهور وارد خواهند شد، گفت: این اقدام در راستای هوشمندسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی و جلوگیری از بروز حوادث در جریان است. وی تاکید کرد:‌ هوشمندسازی جایگاه‌‌های سی‌ان‌جی بر این مبنا است که هیچ خودرویی بدون معاینه فنی امکان سوخت‌گیری نداشته باشد. 
***
پرداخت مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز
مدیرکل توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پرداخت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان، منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات است. احسان قمری با تاکید بر ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: اگر ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور بازنگردد، واردات کشور بویژه تأمین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید متأثر از آن خواهد شد. وی درباره مشوق‌های صادراتی اضافه کرد: در بودجه امسال پرداخت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات شده است، بنابراین تخصیص مشوق‌های صادراتی با اولویت بازگشت ارز حاصل از صادرات است. قمری همچنین گفت: بر این اساس صادرکنندگانی که نسبت به رفع تعهد ارزی اقدام کنند و ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند، با مشوق‌های صادراتی، مورد تشویق سازمان توسعه تجارت قرار خواهند گرفت. 

Page Generated in 0/0070 sec