printlogo


کد خبر: 224225تاریخ: 1399/6/23 00:00
اظهار تأسف سید ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با «وطن امروز» از انفعال وزارت ورزش برای انتخاب مدیرعامل پرسپولیس
منتظر چه هستید؟

زهره فلاح‌زاده: پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بازار خیلی زود موفق شد با بازیکنان مدنظرش قرارداد امضا کند. البته این تیم در این فصل ۳ مهره اصلی خود یعنی علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و علی علیپور را در اختیار ندارد و باید دید نفرات جدید می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای آنها باشند یا از این حیث یحیی گل‌محمدی متضرر خواهد شد.  «وطن امروز» با سید‌ضیا عربشاهی، پیشکسوت پرسپولیس درباره نقل و انتقالات پرسپولیس و مسائل مدیریتی تیم گفت‌وگو کرده است. 
***
* فصل نقل و انتقالات است؛ خریدهای جدید پرسپولیس را چطور دیدید؟
یحیی گل‌محمدی با توجه به ‌شناختی که روی بازیکنان مدنظرش داشت و آنها هم بهترین‌های هر تیم بودند، خریدهای خوبی داشت. من فکر می‌کنم با این گزینه‌هایی که گل‌محمدی گرفت، غیبت بازیکنانی مثل علیپور و ترابی به چشم نمی‌آید. البته در موثر بودن بازیکنان جداشده هیچ تردیدی ندارم و می‌دانم آنها نقش بسزایی در قهرمانی‌های اخیر پرسپولیس داشتند. 
 
* پس شما از خریدهای پرسپولیس راضی هستید؟
بله! پرسپولیس در هر پست ۲ بازیکن خوب دارد و یحیی توانست بهترین‌های هر تیم را جذب کند. 
 
* بازیکنانی مثل ترابی و علیپور درخواست مبلغ بالایی داشتند تا در تیم بمانند؛ به نظر شما چنین مبالغی را باید پرداخت کرد؟
علیپور در حد و اندازه‌ای نبود که بهترین بازیکن لیگ برتر بشود. بشار رسن یک سر و گردن بهتر از او بود و حتی وحید امیری جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس و لیگ برتر بود. زمانی هم که علیپور را به پرسپولیس آوردند، حتی من گفتم او در قواره پرسپولیس نیست ولی او توانست خودش را با تیم وفق دهد و دل تماشاگران را به ‌دست آورد. همین باعث شد برای تیم پرسپولیس خیلی گلزنی کند اما به هر حال بازیکنان جدید جای این بازیکنان را پر خواهند کرد. مدیرعاملی که روی صندلی مدیریت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌نشیند، مقصر بستن چنین قراردادهایی است. اسپانسرها کلی پول می‌دهند اما باز هم باشگاه‌‌ها بدهی سنگین دارند. مدیران نابلدی مثل آقایان طاهری و عرب به پرسپولیس آمدند و چه بدهی‌هایی که به جا گذاشتند. الان هم مقصر دلالان نیستند، مدیران ما هستند که نمی‌توانند در قرارداد بستن خوب مدیریت کنند. همه ما دل‌مان برای پرسپولیس که این همه بدهی بابت قراردادهای سنگین دارد، می‌سوزد. 
 
* همچنان هم پرسپولیس مدیرعامل ندارد!
واقعا تأسف می‌خورم که آقای سلطانی‌فر، وزیر ورزش برای انتخاب مدیرعامل پرسپولیس این همه تعلل دارد. ما مدیران بزرگی مثل آقای گرشاسبی داریم، چرا نباید به پرسپولیس بازگردد؟ 
 
* از عملکرد رسول‌پناه، سرپرست مدیرعاملی تیم راضی هستید؟
آقای رسول‌پناه تا جایی که توانسته بدهی‌ها را پرداخت و ۶۰، ۷۰ درصد حقوق بازیکنان را به حساب آنها واریز کرده است. عملکرد او تا اینجای کار خوب بوده است اما متأسفانه بدهی به قدری است که کارهای مفید او دیده نمی‌شود. 
 
* بدهی برانکو پنجره تیم را می‌بندد؛ مسائل مالی همیشه مشکل‌ساز بوده است. 
تماشاگران همیشه برانکو را حمایت کرده‌اند. بهتر است او کمی خویشتندار باشد و فرصتی بدهد تا مشکلی برای پرسپولیس به وجود نیاید و بدهی پرداخت شود. 
 
* چه راهکاری برای حل بدهی‌های همیشگی این تیم‌ها دارید؟
وزارت ورزش بدهی روی بدهی می‌آورد، چرا که مدیران کار‌نابلد را برای ۲ تیم بزرگ ایران انتخاب می‌کند و آنها هم با بستن‌ قراردادهای اشتباه مشکلات را بیشتر می‌کنند. به نظر من پرسپولیس را باید در اختیار شرکت پیشکسوتان این تیم بگذارند. این تیم نیازی به هیچ نهادی ندارد. فقط ۱۰ سال بسپارند به این شرکت، آن وقت بدهی هم به وجود نمی‌آید که هیچ، بلکه درآمد هم کسب می‌کند. 
 
* شما موافق قانون منع جذب خارجی‌ها هستید؟
اگر مدیری باشد که بتواند در نحوه بستن قراردادها حرفه‌ای عمل کند، چه اشکالی دارد که خارجی‌ها بیایند اما این مدت بازیکنان ضعیف خارجی به ایران آمدند و پول زیادی به جیب زدند. بازیکنی مثل جونیور در فصل گذشته چه عملکردی داشت که بالای ۵۰۰ هزار دلار از پرسپولیس بگیرد؟
 
* یحیی گل‌محمدی چندبار تهدید به استعفا کرد؛ برای مربی‌ای که با مبلغ سنگینی به پرسپولیس آمد، این قهر و آشتی‌ها درست است؟
کلی پول دادند به شهرخودرو که او به پرسپولیس بیاید. وقتی ۴۰ میلیون هوادار من مربی را تشویق می‌کند و حمایت هم می‌شوم، نباید مدام باشگاه را تهدید به استعفا کنم!
 
* پرسپولیس می‌تواند فصل بعد هم با این خریدها و مدیریت قهرمان شود؟
پرسپولیس کار سختی در فصل بعد دارد، چرا که همه می‌گویند این تیم دیگر نمی‌تواند قهرمان شود. با توجه به اینکه دیگر تیم‌ها هم تقویت شده‌اند، کار پرسپولیس آسان نیست اما قهرمانی مجدد دور از انتظار هم نیست. 
 
* لیگ قهرمانان آسیا هم پس از وقفه‌ای طولانی برگزار خواهد شد؛ پرسپولیس شرایط چندان خوبی ندارد، فکر می‌کنید بتواند از مرحله گروهی صعود کند؟
وقتی صحبت از استعفای گل‌محمدی شد، بازیکنان از نظر روحی- روانی بهم ریخته بودند اما شرایط الان تیم ایده‌آل است و بازیکنان به دنبال این هستند ثابت کنند فوتبال ایران حرف اول را در آسیا می‌زند. مطمئن باشید همه اعضای تیم به فکر این هستند از گروه‌شان بالا بروند. ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان کاری خواهند کرد کارستان. البته امروز هم دیدم یحیی به عنوان سرمربی متنی را در اینستاگرام گذاشته و عنوان کرده است برای فصل بعد هم می‌ماند. همین موضع سبب می‌شود بازیکنان با آرامش لازم، همه توان‌شان را در بازی‌های لیگ قهرمانان در زمین بگذارند. وقتی مربی تیم می‌گوید من بعد از این چند بازی می‌روم، آن وقت بازیکن هم مردد می‌ماند تکلیفش چیست اما خوشبختانه با حرفی که یحیی زد و گفت می‌مانم، حالا خیال همه از آینده جمع است. 

Page Generated in 0/0089 sec