printlogo


کد خبر: 224253تاریخ: 1399/6/23 00:00
اخبار

اصلاح نرخ تسعیر دارایی ارزی  احتیاج به قانون دارد
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه تسعیر دارایی‌های خارجی بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه احتیاج به قانون دارد، گفت: لزوما این تسعیر تورم‌زا و چاپ پول نیست. عباس معمارنژاد اظهار داشت: اینکه دارایی‌های تسعیر شود با مجمع بانک مرکزی است اما سمت هزینه‌کرد این منابع نیاز به قانون دارد و دولت به تنهایی نمی‌تواند نسبت به مسائل تصمیم‌گیری کند. وی درباره آثار تورمی تسعیر دارایی‌های خارجی بانک مرکزی و پولی شدن کسری بودجه بیان داشت: دولت به دنبال تامین کسری بودجه سال ۹۹ از محل دریافت پول بانک مرکزی نیست. اگر منابع ناشی از تسعیر ارز برای جبران بدهی قبلی ایجاد شده باشد اثر خود را روی پول، پایه پولی و نقدینگی گذاشته و دیگر اثر مجدد ندارد و چاپ پول محسوب نمی‌شود. 
***
ثبت اطلاعات مسکونی ۱۳ میلیون مالک در سامانه املاک و اسکان
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان برای مدیریت بازار مسکن در کشور، گفت: یکی از الزامات مدیریت بازار، یکپارچه‌سازی اطلاعات مسکن و اراضی در کشور است، از این رو با راه‌اندازی کامل این سامانه می‌توان بازار را مدیریت و برای این حوزه برنامه‌ریزی کلانی تدوین کرد. البرز حسینی اظهار داشت: راه‌اندازی سامان املاک و اسکان از سال 94 در مجلس به تصویب رسید اما متأسفانه در تشکیل و راه‌اندازی این سامانه تعلل شد، زیرا بر اساس قانون، 16 منبع اطلاعاتی، باید اطلاعات املاک و مستغلات را به وزارت راه‌و‌شهرسازی ارائه می‌کردند اما این مساله محقق نشده بود. وی گفت: وزارت راه‌وشهرسازی در 6 ماه اخیر با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به طراحی سامانه املاک و اسکان کرد و پس از آن از طریق خوداظهاری، بخشی از اطلاعات مالکان و ملک‌ها جمع‌آوری شد. حسینی با اعلام اینکه تاکنون 13 میلیون مالک، اطلاعات مساکن خود را در سامانه املاک و اسکان بارگذاری کرده‌اند، گفت: از این میزان، بالغ بر 2 هزار مالک اعلام کرده‌اند که بیش از یک خانه دارند، البته این مساله به معنای آن نیست که این مسکن‌ها، خانه‌های خالی هستند. 
***
دولت نرخ خرید گندم را 4500 تومان اعلام کند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت قیمت خرید تضمینی گندم را حدود ۴۵۰۰ تومان تعیین کند، در غیر این صورت باید گندم به قیمت ۵‌هزار تومان وارد شود. سیدجواد ساداتی‌نژاد در صفحه توئیتر خود نوشت: دولت محترم دقت داشته باشد خرید تضمینی گندم باید حدود ۴۵۰۰ تومان باشد، در غیر این صورت هم برای کشاورزان داخلی صرفه‌ای بابت کاشت گندم وجود ندارد و هم باید سراغ واردات گندم مشابه قزاقستانی به قیمت هر کیلو ۵۰۰۰ تومان برویم که یعنی خسارت محض! قیمت پیشنهادی فعلی دولت ۳۲۰۰ تومان است! 
***
31 شهریورماه آخرین مهلت اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری
مدیر کل دفتر روابط عمومی سازمان امور مالیاتی گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری در صورت ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، از معافیت پایه مالیاتی و سایر تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی بهره‌مند خواهند شد. غلامرضا قبله‌ای اظهار داشت: فعالان اقتصادی در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، مشمول جرایم غیرقابل بخشش خواهند شد. 

Page Generated in 0/0065 sec