printlogo


کد خبر: 224265تاریخ: 1399/6/23 00:00
امارات و بحرین ستاد تبلیغاتی ترامپ

محمدحسن آصفری*: مساله فلسطین، مساله یک کشور خاص نیست بلکه موضوع حیثیت و آبروی جهان اسلام است. لذا خیانت به آرمان آزادی فلسطین موجب تضعیف وحدت جهان اسلام می‌شود. البته کشورهایی که به سمت رژیم صهیونیستی گرایش پیدا کردند، از وزن چندانی در جهان اسلام برخوردار نیستند و اتخاذ سیاست توافق با رژیم صهیونیستی آنها را دچار گرداب سیاسی خواهد کرد. رژیم صهیونیستی صرفا به دنبال اشغال فلسطین نیست، ایده از نیل تا فرات که قبلا مطرح شده بود، امروز گسترده‌تر شده است. رژیم اشغالگر به نیابت از نظام سلطه در پی نابودی اسلام سیاسی است. آنها می‌خواهند اسلام اصیل و استکبارستیز از صحنه جهان حذف شود اما این کشورها مطمئن باشند از این کارشان پشیمان خواهند شد. 
کشورهایی مانند بحرین و امارات عربی متحده نه قدرت جهانی هستند و نه قدرت منطقه‌ای بلکه این کشورها در سایه محور مقاومت در امنیت به سر می‌برند؛ وقتی محور مقاومت تضعیف شود تمام این ائتلاف‌ها از بین خواهد رفت. این ائتلاف‌ها مقطعی است و کاربرد آن فقط برای تضعیف محور مقاومت است. کشورهایی مانند بحرین نه از جایگاه سیاسی در نظام بین‌الملل برخوردار هستند و نه نقش قابل توجهی از اقتصاد بین‌المللی را برعهده دارند. حکومت بحرین جزو بازماندگان نظام‌های پادشاهی موروثی است که حتی از مشروعیت مردمی هم برخوردار نیست. این حکومت‌ها به جای اتکا به مردم به سمت ائتلاف با قدرت‌های خارجی می‌روند اما چنین ائتلاف‌هایی نه‌تنها ثبات حکومت بحرین را تضمین نمی‌کند بلکه اساس این رژیم را به چالش می‌کشد. 
نفوذ رژیم صهیونیستی در بحرین، مقدمه سرنگونی این حکومت است. صهیونیست‌ها براساس برنامه‌های بلندمدت دست به اینگونه ائتلافات می‌زنند؛ بحرین هم از این اتحاد سودی نخواهد برد. این خیانت‌ها هیچ تاثیری بر جبهه مقاومت نخواهد داشت. ما در سخت‌ترین شرایط حتی در دوران دفاع ‌مقدس هم از آرمان فلسطین دفاع کردیم. امروز حمایت از فلسطین تصمیم تمام ملت‌های آزادی‌بخش است و متعلق به قدرت‌های پوشالی نیست. 
مساله آزادی فلسطین نیازمند حمایت همه ملت‌های آزادی‌خواه دنیاست. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در عرصه بین‌الملل با قدرت و توانایی بیشتر به مقاومت ادامه خواهد داد. تصمیمات کشورهای میکروسکوپی منطقه تاثیری بر اراده جبهه مقاومت برای نابودی رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.
دولت‌های بحرین و امارات متوجه این باشند که این اقدام، رژیم صهیونیستی را یک سنگر دیگر به آنها نزدیک‌تر کرده است و بر نابودی این حکومت‌ها تاثیرگذار خواهد بود؛ پیش از آنکه بخواهد ادامه حیات آنها را ضمانت کند. بهتر است هم بحرین و هم امارات تا دیر نشده، به جبهه مقاومت و ضدصهیونیستی بپیوندند و اجازه تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی را ندهند. رژیم صهیونیستی فکر می‌کند با اینگونه اقدامات طول عمر خود را بیشتر خواهد کرد اما باید مطمئن باشد اینگونه اقدامات قلب تپنده ملت‌های مسلمان منطقه را به درد آورده و اراده آنها را برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و نابودی آن قوی‌تر خواهد کرد. بحرین و امارات هر 2 عضو سازمان همکاری اسلامی هستند که یکی از آرمان‌های این سازمان، آزادی فلسطین و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی است. مطمئنا با این اقدام، جایگاه این 2 کشور در بین ملت‌های مسلمان پایین خواهد آمد و مورد اعتراض کشورهای اسلامی قرار خواهد گرفت. البته اگر بعد از پیوستن امارات به اتحاد با رژیم صهیونیستی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، موضع‌ قاطعی داشت، امروز شاهد اقدام بحرین در این زمینه نبودیم. همچنین اگر اتحادیه عرب، در این زمینه موضع‌گیری کرده بود، امروز این اتفاق از سوی بحرین رخ نمی‌داد. 
به زعم ملت‌ها و دولت‌های مقاوم منطقه، جایگاه پادشاهان بحرین و امارات از بین رفته است، هر چند مردم مسلمان بحرین و امارات جدای از سران کشورهای‌شان هستند. 
این سناریوی ترامپ در وعده‌های انتخاباتی بوده و امارات و بحرین به ستادهای تبلیغاتی ترامپ تبدیل شدند ولی سران این کشورها مطمئن باشند بعد از انتخابات آمریکا، شاهد فشار و تهدیدهای بسیاری از سوی رژیم صهیونیستی با چراغ سبزی که آمریکا نشان خواهد داد علیه بحرین و امارات که دست دوستی به سمت رژیم جعلی صهیونیستی دراز کردند، خواهیم بود. 
* نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی/ کارشناس بین‌الملل

Page Generated in 0/0106 sec