printlogo


کد خبر: 224285تاریخ: 1399/6/24 00:00
واکنش رئیس‌جمهور آمریکا به هدف قرار گرفتن 2 مأمور پلیس در لس‌آنجلس: اگر پلیس‌هابمیرند، تنها راه مجازات مرگ ضارب است
ترامپ: # اعدامش _ کنید

گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته دستور داد در صورتی که ۲ افسر پلیسی که با شلیک یک فرد مسلح مجروح شد‌ند، جان باختند، ضارب بلافاصله اعدام شود. ترامپ دیروز با انتشار پستی در توئیتر نوشت: «اگر آنها [۲ افسر پلیس]‌ مردند، اجرای بلافاصله حکم اعدام [برای ضارب]  تنها راه توقف اینگونه اعمال مجرمانه است». ترامپ همچنین در توئیت دیگری با انتشار ویدئوی شلیک مرد مسلح به ۲ افسر پلیس در کالیفرنیا توئیتی با این محتوا که «حیوانات باید بشدت مجازات شوند» منتشر کرد. پلیس شهر کمپتن در ایالت کالیفرنیا دیروز  از تیراندازی به ۲ پلیس توسط فردی ناشناس خبر داد. حال این دو پلیس که یکی زن و دیگری مرد است، وخیم گزارش ‌شده  و تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند. فرد ضارب متواری شده و هنوز دستگیر نشده است. 
 
* آمریکا به رنگ خون
نکته قابل تأمل درباره حادثه کالیفرنیا اینکه این ایالت مدت‌هاست درگیر آتش‌سوزی گسترده است.  آتش‌سوزی‌ای که چندی پیش در ایالت کالیفرنیا آغاز شد، هنوز مهار نشده و بر اساس آخرین اخبار 12 منطقه مختلف در این ایالت با آتش‌سوزی گسترده مواجه هستند. 
در حالی که نیروهای امداد و نجات با استفاده از سگ، در لابه‌لای خاکسترهای به جا مانده از آتش‌سوزی گسترده و مهیب در 3 ایالت آمریکا به دنبال یافتن اجساد قربانیان هستند، دونالد ترامپ اعلام کرده است قصد دارد به ایالت کالیفرنیا سفر کند. مرکز ملی آتش‌سوزی آمریکا اعلام کرده است در هفته‌های اخیر آتش‌سوزی در کالیفرنیا، یوتا، اورگان و واشنگتن، منطقه‌ای به وسعت بیش از 5/4 میلیون جریب (بیش از 8/1 میلیون هکتار) را سوزانده که بیش از کل ایالت کانتیکات و کمی کوچک‌تر از ولز است. ویدئوها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از کالیفرنیا، اورگان و یوتا نشان می‌دهد مردم در بعضی مناطق در محاصره آتش هستند. همچنین ویدئوهایی از گردباد آتش منتشر شده است. در اورگان آسمان کاملا سرخ شده و تصاویر آخرالزمانی از وضعیت شهرها مخابره شده است.
 
* درگیری بایدن و ترامپ بر سر آتش‌سوزی
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای بررسی آخرین وضعیت این آتش‌سوزی قصد دارد امروز به کالیفرنیا سفر کند. ترامپ گفته است بخشی از تقصیر تشدید آتش‌سوزی‌های فصلی در سال‌های اخیر، بر گردن فرمانداران است. ترامپ فرمانداران این ایالت‌ها را به مدیریت ضعیف جنگل‌ها متهم کرده است. این در حالی است که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 علت اصلی آتش‌سوزی‌های گسترده اخیر آمریکا را تغییرات آب و هوایی دانسته است. بر اساس گزارش‌ها شعله‌های آتش تاکنون هزاران خانه و ده‌ها شهر کوچک را در غرب آمریکا نابود کرده است. آتش‌سوزی‌های گسترده در آمریکا از اوایل آگوست آغاز شده و به نظر می‌رسد تا ماه‌ها ادامه خواهد یافت. در حال حاضر پس از 4 روز هوای بشدت گرم و وزش باد شدید، هوا ملایم‌تر شده و وزش باد نیز کاهش یافته است، از این رو نیروهای امداد و نجات و آتش‌نشانان بهتر می‌توانند با زبانه‌های آتش مقابله کنند.
 
* افزایش روزافزون شمار تلفات آتش‌سوزی در کالیفرنیا
منابع خبری اعلام کرده‌اند این آتش‌سوزی تاکنون حدود 300 هزار هکتار از اراضی ایالت کالیفرنیا را خاکستر کرده است. 
واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به ضعف و ناکامی دولت در مهار آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا اعلام کرد: تاکنون حداقل ۳۱ نفر بر اثر آتش‌سوزی‌های گسترده در غرب آمریکا جان خود را از دست داده‌ و صدها نفر تنها در ایالت اورگان مفقود شده‌اند. بر این اساس تاکنون دست‌کم 20 نفر در آتش‌سوزی مهیب ایالت کالیفرنیا جان خود را از دست داده‌اند. در ایالت اورگان نیز 8 نفر و در ایالت واشنگتن نیز دست‌کم یک نفر به دلیل آتش‌سوزی جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر بیش از 20 هزار آتش‌نشان تلاش می‌کنند این آتش‌سوزی مهیب را تحت کنترل در‌آورند. مقامات آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند احتمالا شمار قربانیان این آتش‌سوزی بیش از اعداد اعلام شده خواهد بود و با فروکش کردن آتش، قربانیان بیشتری پیدا خواهند شد. 
 
* فاجعه مرگبار در اورگان
علاوه بر این بیزنس اینسایدر با اشاره به آتش‌سوزی در اورگان، در گزارشی به قلم «کیتی کانالز» نوشت: آتش‌سوزی همچنان در سواحل غربی از جمله اورگان در حال گسترش است؛ منطقه‌ای که مقامات تاکنون ۴۰ هزار نفر از ساکنان آن را از شعله‌های آتشی که میلیون‌ها هکتار را نابود و هزاران ساختمان را تخریب کرده است، دور کرده‌اند. بر اساس اعلام مقام‌های رسمی، طی هفته جاری حداقل 8  نفر در ایالت اورگان کشته شده‌اند.
 کیت براون فرماندار اورگان گفته است که هنوز ده‌ها نفر ناپدید هستند. روز جمعه «اندرو فلپس» رئیس دفتر مدیریت بحران اورگان گفت این ایالت برای وقوع یک فاجعه مرگبار گسترده آماده می‌شود، زیرا آتش همچنان در حال گسترش در سراسر این ایالت است. اورگان یکی از ایالت‌هایی بود که از آتش‌سوزی‌های اخیر بشدت آسیب دید. بر اساس گزارش‌ها در این ایالت تاکنون ۸ نفر از جمله یک پسر ۱۲ ساله و مادربزرگش جان خود را از دست داده‌اند. «کیت براون» فرماندار اورگان گفته بود مقامات ۴۰ هزار نفر از ساکنان اورگان را تخلیه کرده‌اند اما ۵۰۰ هزار نفر دیگر در حال حاضر در مناطق تخلیه حضور دارند. به گزارش روزنامه یو‌اس‌ای تودی، مرکز ملی آتش‌نشانی روز شنبه اعلام کرد برای دیگر ایالت‌های منطقه از جمله کلرادو و یوتا نیز دستور تخلیه صادر شده است.

Page Generated in 0/0062 sec