printlogo


کد خبر: 224300تاریخ: 1399/6/24 00:00
اخبار

پوشش بیمه‌ای یک میلیون روستایی از مهرماه
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: از ابتدای مهر بالغ بر یک میلیون نفر از اقشار روستایی و عشایر که فاقد هر نوع بیمه اجتماعی هستند مانند قالیبافان، زنان سرپرست خانوار، شاغلان در صنایع دستی و افراد پشت نوبتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار می‌گیرند. علی شیرکانی در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر سال 84 شروع به کار کرد تا روستاییان فاقد بیمه را بیمه کند. وی ادامه داد: اکنون یک میلیون و 800 هزار نفر از این افراد عضو این صندوق هستند که یک میلیون و 300 هزار نفر از آنها بیمه‌شده فعال هستند. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به جزئیات اجرای این طرح اظهار داشت: طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از ابتدای مهرماه عملیاتی خواهد شد و بالغ بر یک میلیون نفر از اقشار روستایی و عشایر که فاقد هر نوع بیمه اجتماعی هستند مانند قالیبافان، زنان سرپرست خانوار و شاغلان در صنایع دستی، افراد پشت نوبتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار می‌گیرند. 
***
کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در حیاط مدرسه
رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف ۳۸۷۷ قلم لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد. سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی لوازم آشپزخانه در حیاط مدرسه‌ای در حوالی خیابان فدائیان اسلام، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: در رصدهای اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی مشخص شد 2 تن از قاچاقچیان کالا لوازم خانگی را در حیاط مدرسه‌ای جمع‌آوری کرده‌اند که هویت مالکان و محل دقیق آنها شناسایی شد. نتیجه تحقیقات پلیسی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و دستور دستگیری متهمان و بازرسی از داخل مدرسه اخذ شد. 
گودرزی گفت: در بازرسی از داخل مدرسه ۳۸۷۷ قلم لوازم خانگی فاقد مجوزهای گمرکی و فاکتور خرید کشف شد. وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف‌شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند. به گفته گودرزی، در این رابطه 2 متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند. 
***
عذرخواهی وزیر آموزش‌و‌پرورش درپی حذف تصویر دختران از جلد کتاب
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به طرح روی جلد کتاب ریاضی پایه سوم ابتدایی اظهار کرد: بابت بی‌سلیقگی انجام‌شده در کتاب ریاضی سوم دبستان عذرخواهی و آن را اصلاح می‌کنیم. 
محسن حاجی‌میرزایی اظهار کرد: در آموزش‌وپرورش تربیت نسل آینده را به زنان محول کرده‌ایم، زیرا بیش از ۶۰ درصد نیروهای آموزش‌و‌پرورش را زنان تشکیل می‌دهند، لذا در ساختن آینده، نسل نو و شکل‌گیری شخصیت و هویت آنان، زنان چه در مقام مادر و چه در مقام معلم نقش ویژه‌ای دارند. همچنین بیش از نیمی از دانش‌آموزان کشور دختران هستند، بنابراین تبعیض دیرینه جنسیتی که در دسترسی به آموزش وجود داشت به طورکامل برطرف شده است و امروز هیچ دختری در هیچ نقطه‌ای از ایران محروم از تحصیل نیست. وزیر آموزش‌و‌پرورش اظهار کرد: اگر فکر کنیم پایه اصلی عدالت اجتماعی در توزیع برابر فرصت‌های یادگیری است، فرصت‌های یادگیری خوبی را در برابر دختران قرار داده‌ایم و آثارش را نیز مشاهده می‌کنیم و در مسابقات و المپیادها بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان دختران هستند. وی ادامه داد: یک بی‌سلیقگی در حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب سوم ابتدایی انجام ‌شده است، لذا از این بابت عذرخواهی و آن را اصلاح می‌کنیم. 
***
لغو دورکاری یک‌سوم کارمندان استان تهران
استاندار تهران از لغو دورکاری یک‌سوم کارمندان در این استان خبر داد و گفت: تنها بیماران زمینه‌ای می‌توانند از بحث دورکاری استفاده کنند.
 انوشیروان محسنی‌بندپی با اعلام این خبر افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ‌ شده، دورکاری یک‌سوم کارمندان در استان تهران لغو شد و کارمندان همانند سابق بر سر کار حاضر می‌شوند. وی درباره افزایش بیماران کرونایی نیز گفت: تعداد بستری‌ها بیشتر شده اما الحمدالله تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا افزایش نداشته است.
***
اشتغال بیش از ۲ هزار مددجوی کمیته امداد در معادن روستایی کشور
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد زمینه اشتغال برای ۲۲۶۰ مددجوی کمیته امداد در معادن روستایی کشور خبر داد. حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به مهیا شدن ۲۲۶۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف این نهاد در معادن فعال روستایی، گفت: با همکاری معاونت مناطق محروم ریاست‌جمهوری با مالکان ۱۲۴۵ معدن روستایی فعال مذاکره کرده‌ایم که ۶۸۶ معدن اعلام آمادگی کردند تا به اشتغال مددجویان ساکن در محدوده‌های روستایی کمک کنند. وی تاکید کرد: کمیته امداد رویکرد اشتغال‌زایی را به صورت جدی از سال ۷۴ با ایجاد این معاونت شروع کرده است و این رویکرد در سال‌های اخیر، نتایج عملکرد خود را به صورت ملموس و جدی‌تر نشان می‌دهد. عبدالملکی خاطرنشان کرد: درآمد طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد سال گذشته به ۹۳۰۰ میلیارد تومان رسید و امیدواریم این میزان در سال‌های آینده بیشتر شود.

Page Generated in 0/0201 sec