printlogo


کد خبر: 224321تاریخ: 1399/6/25 00:00
تازه‌ترین خبرها از انتشار آثاری مکتوب با محوریت زندگی حضرت محمد مصطفی(ص)
عطر گل محمدی در بازار نشر پیچید‌

همزمان با توهین وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص)، خبرهایی تازه در ارتباط با چاپ آثاری جدید و همچنین تجدید چاپ برخی کتاب‌های مرتبط با زندگی و شخصیت حضرت رسول‌الله (ص) منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، ساسان ناطق از تولید مجموعه داستانی با محوریت زندگی پیامبر مهربانی و رحمت، حضرت محمد(ص)، به انتخاب مجید قیصری خبر داد. ساسان ناطق، مدیر دفتر داستان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، در گفت‌وگو با «تسنیم»، از تولید مجموعه داستانی با عنوان «فرشتگان بوی گل سرخ می‌دهند» خبر داد و گفت: «این اثر به زندگی و سیره پیامبر اکرم، حضرت محمد(ص) می‌پردازد. این مجموعه شامل 11 داستان کوتاه از نویسندگان مختلف به انتخاب مجید قیصری است که مراحل آماده‌سازی پیش از ارسال به انتشارات سوره مهر را طی می‌کند». به گفته ناطق، کتاب «فرشتگان بوی گل سرخ می‌دهند» شامل 11 داستان‌ از نویسندگان مختلف به این شرح است: «پشت در کسی نیست» از زهرا کاردانی، «رستگاری اجباری» به قلم علی آرمین، «فرشتگان بوی گل سرخ می‌دهند» نوشته فائضه غفار حدادی، «یل کورد» از محیا حلاجی، «بوی گرم شکوفه‌های بادام» به قلم مرتضی فرجی، «مه رقیق صبح» از مهدیه جلالی، «پارکلیت» نوشته معصومه صفایی‌راد، «گلاب میرزا اولنگ» به قلم فاطمه جعفری، «خشک آوری» از نجیبه فیروزی، «غروب آتش» اثر الهه طاهریان و «به شتر نظر کن» نوشته مجید قیصری. 
ناطق همچنین از انجام مراحل نهایی 5 عنوان رمان و مجموعه داستان در مرکز آفرینش‌های ادبی خبر داد و افزود: 14 اثر متفاوت دیگر نیز با موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در قالب‌های داستان و رمان برای گروه‌های سنی بزرگسال و کودک از سوی این دفتر تأیید شده و در نوبت چاپ انتشارات سوره مهر قرار دارد. 
خبر دیگر اینکه ابراهیم حسن‌بیگی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با فارس از چاپ هشتم رمان محمد(ص) از سوی انتشارات مدرسه خبر داد. او در ادامه در پاسخ به اینکه «محمد(ص)» یکی از کتاب‌های شاخصی است که درباره پیامبر اسلام نوشته شده اما به چه زبان‌هایی ترجمه شده است، گفت: «این کتاب تاکنون به زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیایی، ازبکی و ترکی استانبولی منتشر شده است. چاپ هشتم این کتاب در ۲۸۸ صفحه از سوی انتشارات مدرسه منتشر شده است». در روایت این رمان که در ۱۵ بخش تالیف شده است، شخصی یهودی که به عنوان یک دانشمند معرفی می‌شود، از طرف شورای عالی یهود مأمور می‌شود به سمت پیامبر اسلام(ص) رفته و با تظاهر به اسلام آوردن، یا او را کشته یا عقایدش را به چالش بکشد. وی به سوی پیامبر اکرم(ص) رفته و شرح زندگی و فعالیت‌های او را در ۱۵ گزارش مجزا برای شورای عالی یهودیان ارسال می‌کند اما پس از ارسال گزارش پانزدهم که در ایام بیماری و رحلت پیامبر اکرم(ص) انجام می‌شود، به شهر خویش بازمی‌گردد و حس می‌کند که دچار نوعی فقدان شده و روح خود را اسیر رفتار و پیام و کردار پیامبر اکرم(ص) می‌بیند. او درمی‌یابد که اتفاقی در درونش رخ داده است؛ بویژه اینکه متوجه می‌شود در مدت ارسال این نامه‌ها رئیس وی بر اثر مطالعه این نامه‌ها و آشنایی با کردار و منش پیامبر(ص) به اسلام گرایش پیدا کرده است. در این روزها که غرب به پیامبر رحمت و مهربانی اهانت کرد، خواندن این کتاب خالی از لطف نیست. 

Page Generated in 0/0068 sec