printlogo


کد خبر: 224322تاریخ: 1399/6/25 00:00
سینما

حاتمی‌کیا قرار نیست فیلم حاج‌قاسم را بسازد
مدیر روابط عمومی سازمان اوج می‌گوید ابراهیم حاتمی‌کیا میدان فیلمسازی درباره حاج‌قاسم را برای جوانان مناسب می‌داند. به گزارش تسنیم، روز گذشته در فضای مجازی توئیتی از یکی از روزنامه‌نگاران منتشر شد با این مضمون که ابراهیم حاتمی‌کیا فیلم زندگی شهید سلیمانی را می‌سازد و برای این کار نیز با دختر این شهید توافق کرده است. وی در این پست نوشته بود، جوانان زیادی برای این مسیر آمادگی دارند که با فشار خانواده شهید جلوی کار آنان گرفته شده است. روابط عمومی سازمان اوج در این باره توئیتی منتشر کرد که نشان می‌داد این خبر اساسا غلط است: «برخلاف ادعای مطرح شده، فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا درباره حاج‌قاسم نیست؛ خانم سلیمانی هم در این باره نه توافقی با ایشان داشته‌اند و نه جلوی کارگردانی را گرفته‌اند. آقای حاتمی‌کیا ‌گفت اتفاقا این میدان، میدان جوانان است و باید راه را برای ادای دین آنها به حاج‌قاسم باز کرد».
***
«مصلحت نظام» نخستین اثر سینمایی حسین دارابی
فیلم سینمایی «مصلحت نظام» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه جلوی دوربین رفت. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی مصلحت نظام که با نام موقت «پدری» پروانه ساخت گرفته ‌بود، نخستین فیلم بلند سینمایی به کارگردانی حسین دارابی است که پس از تکمیل عوامل و بر اساس داستانی از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوی دوربین رفته است. مهدی حسینی‌نیا، امیر نوروزی، فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مجید نوروزی و نازنین فراهانی از جمله بازیگران این فیلم هستند. حسین دارابی پیش از این با کارگردانی آثار کوتاهی مانند «علمک»، «دایو»، «مادربزرگ»، «سفره» و... توانسته جوایز متعدد داخلی و خارجی را کسب کند که جوایز بهترین فیلم از جشنواره مذاهب امروز ایتالیا، جشنواره کورتی داسوگنی ایتالیا، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه 100، جشنواره مردمی عمار و... از جمله جوایز کسب شده توسط دارابی در مقام کارگردان بوده است. فیلم «مصلحت نظام» محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است و در باشگاه فیلم سوره تولید می‌شود. 
***
معرفی داوران جشنواره «مقاومت»
اسامی هیأت داوران بخش «کوتاه داستانی، نماهنگ و پویانمایی» «جشنواره‌جشنواره‌ها»ی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، بنا بر اعلام دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اسامی هیأت داوران بخش کوتاه داستانی، نماهنگ و پویانمایی «جشنواره‌جشنواره‌ها» از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام شد. 5 داور این بخش به ترتیب حروف الفبا جواد  اردکانی، حمید بهمنی، محمدعلی صفورا، محمدرضا عرب و محمدحسین نیرومند هستند.

Page Generated in 0/0076 sec