printlogo


کد خبر: 224351تاریخ: 1399/6/25 00:00
اخبار

احتمال افزایش ۳۰ درصدی نرخ معاینه فنی
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور از احتمال افزایش ۳۰ درصدی نرخ معاینه فنی در کشور در صورت موافقت ستاد تنظیم بازار خبر داد. سعید قیصر در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره افزایش نرخ معاینه فنی در کشور گفت: در کشور به ازای ۱۴ میلیون خودروی مشمول، ۶۲۷ مرکز معاینه فنی داریم که با ۸۰۲ خط فعالیت می‌کنند. حدود ۲ سال است هزینه معاینه فنی و ارائه خدمات ۳۷ هزار تومان است لذا امسال آمدیم هزینه‌های سالانه استهلاک، تجهیزات، اجاره و... را آنالیز کردیم و به عددی رسیدیم که از آسیب به این صنعت جلوگیری می‌کند. وی در ادامه افزود: افزایش ۳۰ درصدی را به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد دادیم اما ستاد تنظیم بازار با ۲۰ درصد موافقت کرد که بار دیگر درخواست افزایش بیشتر را به ستاد تنظیم بازار برای بررسی ارائه کردیم. مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور با تاکید بر اینکه رقم افزایش ۴۰ و ۶۰ درصدی برای معاینه فنی صحیح نیست، افزود: پیشنهادها پایین‌تر است و اگر افزایش ۳۰ درصدی به تصویب برسد نرخ معاینه فنی در کشور از ۳۷ هزار تومان فعلی به ۴۸ هزار تومان می‌رسد، این در حالی است که ستاد تاکنون بر ۲۰ درصد افزایش اصرار دارد. وی گفت: منتظر تشکیل جلسه ستاد تنظیم بازار هستیم و امیدواریم تا ماه آینده تصمیم نهایی برای افزایش نرخ معاینه فنی در کشور اتخاذ شود. 
***
کشف ۳ میلیاردی دلارهای جعلی در تهران
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری از دستگیری یک جاعل و توزیع‌کننده دلار جعلی و کشف ۱۴ هزار و ۵۰۰ دلار جعلی به ارزش ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال خبر داد. سرهنگ دوستعلی جلیلیان با اعلام خبر دستگیری یک جاعل در محدوده سبزه میدان گفت: در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد فردی با تردد به محله سبزه میدان بازار تهران دلار تقلبی و جعلی را به جای دلارهای واقعی به خریداران و متقاضیان می‌فروشد. وی اضافه کرد: گشت‌زنی‌های هدفمند ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری بازار ظهر روز یکشنبه به رفتار فردی مظنون شدند و او را دستگیر کردند. به گفته جلیلیان، ماموران در بازرسی وسایل همراه این شخص موفق شدند ۱۴۵ عدد اسکناس ۱۰۰دلاری کشف کنند. وی در توضیحاتش اقرار کرد که دلارهای جعلی را از فردی ناشناس که فقط از وی شماره تلفن دارد به قیمت کمتری از قیمت واقعی خریداری کرده است و قصد داشته به قیمت واقعی به متقاضیان دلار عرضه کند. 
***
تخلف دولت در پرداخت نکردن اعتبارات کاهش آلایندگی هوا
نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تخلف دولت در تخصیص ندادن اعتبارات برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی محرز است و دستگاه‌های نظارتی باید به آن رسیدگی کنند تا دلایل آن مشخص شود. جلال محمودزاده در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تکلیف دولت برای پرداخت عوارض آلایندگی‌های زیست‌محیطی، اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید 14 هزار میلیاردتومان بابت کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی نظیر پسماندها، آلودگی هوا، ریزگردها و مواردی از این دست به سازمان محیط‌ زیست پرداخت کند. وی با بیان اینکه طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ایم و جلساتی که با برخی مدیران سازمان محیط ‌زیست داشته‌ایم، هنوز مبلغ 14 هزار میلیارد تومان برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی پرداخت نشده است، گفت: با توجه به اینکه در سال پایانی اجرای قانون برنامه ششم توسعه هستیم، تأخیر در پرداخت این مبلغ موجب هجوم موج عظیمی از آلایندگی‌های زیست‌محیطی می‌شود. نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط ‌زیست مجلس تصریح کرد: تا زمانی که این مبلغ پرداخت نشود، نمی‌توان انتظار داشت که بتوان با پدیده عظیم ریزگردها و دیگر آلایند‌ه‌های زیست‌محیطی مقابله کرد. 
***
کاهش جمعیت در معرض ازدواج در پی کاهش باروری از دهه ۷۰
یک جمعیت‌شناس به کاهش ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: مساله‌ای که ۹۵ درصد از مسؤولان و کارشناسان و مردم به آن توجه نمی‌کنند کاهش جمعیت در معرض ازدواج است که بر این اساس باروری از دهه ۷۰ به بعد با کاهش روبه‌رو شده و تعداد افرادی که به سن ازدواج رسیده‌اند نیز کاهش یافته و به تبع آن ازدواج نیز کاهش یافته است. شهلا کاظمی‌پور معتقد است کاهش باروری مختص به جامعه ما نیست و در تمام کشورها زمانی که در راستای توسعه قدم برداشتند و با افزایش شهرنشینی، افزایش اشتغال و تحصیلات زنان و افزایش رفاه در جامعه مواجه شدند، نرخ باروری کاهش یافت. وی معتقد است: ما باید سیاست‌هایی را با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه اتخاذ کنیم و این سیاست‌ها نباید زودگذر باشند، چراکه با سیاست‌گذاری‌های زودگذر تنها زمان از دست می‌رود. این جمعیت‌شناس گفت: در سیاست‌گذاری‌ها تنها مباحث اقتصادی مطرح نیست، بلکه بحث اعتمادسازی، ثبات اقتصادی و امنیت اقتصادی نیز مطرح است. 
***
سوء‌استفاده از نشان عصای سفید برای فروش چای و عسل
انجمن نابینایان ایران با صدور اطلاعیه‌ای از سوءاستفاده از نشان عصای سفید برای فروش چای و عسل خبر داد و انجام هر گونه فعالیت اقتصادی از جمله خرید و فروش محصولات غذایی را از سوی این انجمن تکذیب کرد. بر اساس اعلام انجمن نابینایان ایران، اخیرا افرادی سودجو به نام این انجمن اقدام به فروش محصولات غذایی از جمله عسل و چای کرده‌اند و مدعی هستند عواید حاصل از این کار را به نابینایان و اعضای تحت پوشش انجمن نابینایان ایران اختصاص می‌دهند. در این اطلاعیه آمده است: انجمن نابینایان ایران نسبت به اخاذی از مردم مهربان ایران تحت عناوین یادشده هیچ مسؤولیتی را نمی‌پذیرد.

Page Generated in 0/0152 sec