printlogo


کد خبر: 224356تاریخ: 1399/6/25 00:00
اخبار

تعیین نرخ مصوب کره
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره مصوبات ستاد تنظیم بازار درباره عرضه کره گفت: ستاد تنظیم بازار نرخ عرضه هر کیلوگرم کره داخلی را 80 هزار تومان مصوب کرد که در بسته‌بندی 100 گرمی 8000 تومان خواهد بود و در سایر بسته‌بندی‌ها توسط سازمان حمایت محاسبه خواهد شد. محمدرضا کلامی در این رابطه تصریح کرد: این تصمیم با توجه به تغییر ارز واردات کره از 4200 تومان به ارز نیما در سال گذشته و اتمام موجودی کره با ارز 4200 تومانی در کشور گرفته شده است. 
***
بررسی طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی طی هفته آینده
حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی طی هفته آینده در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: تقاضای عده‌ای از نمایندگان مبنی بر طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان خودروسازان طی هفته آینده در کمیسیون بررسی می‌شود. 
***
ضبط لوازم خانگی فاقد شناسه کالا از ابتدای آبان
حسام فتحی، کارشناس بازار لوازم خانگی در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه از ابتدای آبان‌ماه تمام اجناس لوازم خانگی ملزم به اخذ شناسه کالا و شناسه رهگیری هستند در غیر این صورت به عنوان قاچاق شناسایی و ضبط می‌شوند، گفت: واردکنندگان، تولیدکنندگان، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان باید تمام معاملات‌شان را بر حسب این 2 شناسه در سامانه جامع تجارت درج کنند. وی با بیان اینکه لوازم خانگی رتبه اول میزان قاچاق در کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: زیرساخت‌های «سامانه جامع گارانتی، سامانه جامع تجارت، سامانه شناسه کالا و شناسه رهگیری» به منظور مبارزه با لوازم خانگی، برقی و الکترونیک قاچاق و تقلبی کاملا مهیا شده و قابل بهره‌برداری است. سابقا نیز این سنخ مقررات در حوزه کالاهای اساسی و دخانیات اجرا شده است. فتحی با بیان اینکه اگر این سازوکار به طور کامل اجرا شود، کل زنجیره فروش و توزیع لوازم خانگی قابلیت رصد و پایش پیدا خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد با استفاده از سامانه‌های مذکور میزان تولید داخلی، واردات، تعداد معاملات و نیز مجموع کالای نصب‌شده در منازل مشخص خواهد شد و به تبع آن معضلات گران‌فروشی و احتکار به حداقل ممکن خواهد رسید. 
***
افزایش ۱۰ درصدی تولید شمش فولاد
طبق آمار منتشره از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد، شرکت‌های فولادساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، ۱۱ میلیون و ۸۱۷ هزار تن شمش فولاد تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۷۷۸ هزار تن بود که امسال 10 درصد افزایش پیدا کرد. همچنین میزان تولید محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، انواع ورق و...) در ۵ ماهه نخست امسال، ۸ میلیون و ۷۹۶ هزار تن بود. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۸ میلیون و ۵۰۸ هزار تن بود. میزان تولید آهن اسفنجی ۵ ماهه امسال، ۱۲ میلیون و ۸۸۳ هزار تن بود که در مقایسه با رقم تولید شده در مدت مشابه سال گذشته (۱۱ میلیون و ۶۰۴ هزار تن)، ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. 
***
معاون اول رئیس‌جمهور: 
طرح فروش اوراق سلف نفتی از دستور کار دولت خارج نشده است
روز گذشته خبری به نقل از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور منتشر شد که از قول وی عنوان شده بود: «متاسفانه این طرح که گفته می‌شد می‌تواند تا 140 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند، به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از دستورکار خارج شد اما باید در بودجه سال آینده طرح‌ها و ایده‌های مشابهی که بتواند درآمد لازم را برای دولت ایجاد کند، تدوین شود»  اما ساعاتی پس از این خبر دفتر معاون اول رئیس‌جمهور خبر سخنان اسحاق جهانگیری را درباره طرح فروش اوراق سلف نفتی که دیروز در جلسه شورای اقتصاد ایراد شد، به شرح زیر اصلاح کرد:معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به پیشنهاد و طرح فروش اوراق سلف نفتی گفت: به‌رغم طولانی شدن فرآیند بررسی این طرح و نیز لزوم ایجاد هماهنگی با سایر قوا، طرح مذکور از دستور کار دولت خارج نشده است و دولت همچنان بر اجرای آن اصرار داشته و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

Page Generated in 0/0214 sec