printlogo


کد خبر: 224362تاریخ: 1399/6/25 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد
انتصاب نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حکمی حجت‌‌الاسلام روحانی‌نژاد را به نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منصوب کردند.
متن حکم رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج حسین روحانی‌نژاد دام‌توفیقه
در پی درگذشت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای رسولی‌محلاتی رحمه‌الله‌علیه و به شیوه‌ حکم امام راحل رضوان‌الله‌علیه جنابعالی را که سال‌ها در بنیاد مسکن به خدمت اشتغال داشته‌اید، به نمایندگی خود در آن نهاد انقلابی منصوب می‌کنم. هدف از تشکیل این نهاد کمک به امر مسکن قشرهای محروم و آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی است. امید است حضور شما به مدیران بنیاد مسکن در این مقصود کمک کند. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
***
در دیدار نوری مالکی
قالیباف: ملت‌ها هرگز تسلیم توطئه دشمنان نمی‌شوند
رئیس مجلس گفت: اگر امروز مشاهده می‌شود برخی دولت‌های عربی تحت فشار مستکبران درصدد عادی‌سازی اجباری روابط با رژیم صهیونیستی هستند، باید به ملت‌های آنها توجه شود زیرا مردمان این کشورها حاضر به تحمل رژیم صهیونیستی نیستند.  به گزارش «وطن امروز»، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که پیش از ظهر دیروز (دوشنبه ۲۴ شهریورماه) با نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست‌وزیر اسبق عراق دیدار و گفت‌و‌‌گو کرد، با اشاره به اهمیت فعالیت پارلمان‌ها در پیشرفت کشورها، گفت: نمایندگان پارلمان می‌توانند با نظارت دقیق بر اجرای قوانین، زمینه رضایت‌مندی مردم را ایجاد کنند و دستیابی به این مهم عامل وحدت خواهد بود.  رئیس مجلس با اشاره به خصایص حکمرانی در جامعه اسلامی تصریح کرد: اگر مسؤولان کشورها خصوصا کشورهای مسلمان به وظایف خود بخوبی عمل کنند، بدون شک توطئه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.
***
سفیر ایران در بغداد تشریح کرد
اطلاعات ضروری درباره مراسم اربعین امسال
سفیر کشورمان در بغداد توضیحاتی در رابطه با مراسم اربعین امسال مطرح کرد. 
ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در رابطه با راهپیمایی اربعین گفت: امسال به‌رغم میل قلبی و باطنی بنده و همه دوستان و عزیزانی که در موضوع اربعین تلاش می‌کنند و خدمت به زوار امام حسین را یکی از افتخارات و پرونده درخشان زندگی خود می‌دانند، باید عرض کنم تاکنون به دلایل شرایط کرونا و اوضاع بهداشتی هیچ‌گونه تصمیمی از سوی دولت عراق برای اجازه ورود زوار ایرانی و خارجی اتخاذ نشده و موضع آنها برای ما کاملا روشن است، آنها امسال نمی‌خواهند در اربعین زائر خارجی بپذیرند. وی ادامه داد: در رابطه با داخل خود عراق شرایط فرق می‌کند، اولا موضوع اربعین یک جریان مردمی بوده و هست و دولت نمی‌خواهد مانع شود و نمی‌تواند جلوی مردم را بگیرد، بنابراین مانند روزهای تاسوعا و عاشورا همین جریانی که به راه افتاد و مردم به سمت کربلا آمدند، راهپیمایی اربعین و موکب‌ها و غیره برگزار خواهد شد. حقیقتا دولت عراق در این موضوع نقشی ندارد.
***
گروسی: دسترسی به محل دوم در ایران ماه جاری انجام می‌شود
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنان آغازینش در جلسه شورای حکام از همکاری اخیر میان آژانس و ایران استقبال کرد.  به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس روز گذشته در سخنرانی اولیه‌اش در جلسه شورای حکام درباره فعالیت‌هایش در زمینه برنامه هسته‌ای ایران گفت: من ماه گذشته با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و دیگر مقامات ارشد مذاکراتی در راستای ایجاد پیشرفت واقعی در رسیدگی به سوال‌های باقی‌مانده آژانس و بویژه حل کردن مساله دسترسی به 2 محل در ایران داشتم.  گروسی در این راستا بیان کرد: ما به توافقی بر سر حل کردن مسائل اجرایی پادمانی که از سوی آژانس مطرح شده بود رسیدیم. آژانس سپس در یکی از 2 محل مشخص‌شده از سوی ما تحت پروتکل الحاقی به دسترسی تکمیلی دست یافت. بازرسان ما از محیط نمونه‌برداری کرده‌اند که مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دسترسی تکمیلی به محل دوم طی ماه جاری انجام خواهد شد.
***
تلاش آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه شکایت ایران
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت وکلای آمریکا روز دوشنبه تلاش خواهند کرد صلاحیت عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل برای بررسی پرونده مطرح‌شده توسط ایران به منظور برداشته شدن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را رد کنند.  به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است ایران این پرونده را سال ۲۰۱۸ به دیوان بین‌المللی ملقب به دادگاه جهانی ارائه داده تا از این دادگاه بخواهد ایالات متحده را مجبور به برداشتن تحریم‌هایی کند که با پیمان مودت مغایرت دارند.  واشنگتن معتقد است هدف اصلی ایران از به راه انداختن این پرونده قضایی احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بوده که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ با آن مخالف است. ایران اعلام کرده تحریم‌هایی که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ اعمال شده، خلاف عهدنامه مودت محسوب می‌شود.  پس از آنکه ایران بر اساس این پیمان، 2 پرونده علیه ایالات متحده در دادگاه جهانی ایجاد کرد، واشنگتن به طور رسمی خروج خود را اعلام کرد اما این اقدام ارتباطی به گذشته نداشته و تاثیری روی این پرونده نگذاشته است.

Page Generated in 0/0171 sec