printlogo


کد خبر: 224363تاریخ: 1399/6/25 00:00
رئیس قوه‌قضائیه به دولت هشدار داد به وظیفه خود در کنترل بازار با جدیت عمل کند
دولت اجازه ندهد مردم آسیب ببینند

گروه سیاسی: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته شورای عالی قوه‌قضائیه، وضعیت نابسامان بازار و گرانی لجام‌گسیخته کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را رنج‌آور دانست و بر لزوم مدیریت بازار توسط دولت تأکید کرد. 
به گزارش «وطن امروز»، جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه روز گذشته به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. التهابات بازار و مشکلات پیش آمده در پی نوسانات قیمت ارز و سایر اقلام، یکی از اصلی‌ترین موضوعات سخنان رئیس قوه‌قضائیه بود. آیت‌الله رئیسی در این جلسه به دولت هشدار داد هر چه سریع‌تر با ابزار بازوهای اجرایی خود کنترل بازار را به دست بگیرد. رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد گرانی‌های لجام‌گسیخته باعث دغدغه و رنج مردم شده و دولت نباید اجازه دهد سودجویان با اخلال در بازار، آرامش مردم را هدف بگیرند. 
رئیس قوه‌قضائیه در این دیدار اظهار داشت: متولیان کنترل بازار در وزارت صمت، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده نباید به افراد سوداگر، محتکر و گرانفروش فرصت دهند با سودجویی برای مردم دغدغه ایجاد کنند. 
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر همکاری دستگاه قضا با دولت برای مدیریت بازار، تصریح کرد: کسانی که در خط مقدم کنترل بازار قرار دارند باید با جدیت به وظایف خود عمل کنند و اجازه ندهند مردم از نابسامانی بازار و قیمت‌های ناعادلانه آسیب ببینند. 
رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به فرآیند بررسی پرونده‌ها در قوه‌قضائیه اشاره کرد و در این باره گفت: رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضا فرآیندی قانونی دارد و قضات ما نهایت دقت را دارند تا قانون و حق و عدالت بر اساس همین مسیر قانونی پیگیری و اجرا شود. آیت‌الله رئیسی افزود: ضمانت‌هایی نیز برای تضمین حقوق اصحاب دعوا و حقوق متهم وجود دارد که در تمام مراحل دادرسی و در همه پرونده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و قضات عدالتخواه و حق‌جو که خود را در مقابل خدای متعال می‌بینند، بر اساس قانون و شرع حکم می‌دهند. بنای ما این است که اجازه ندهیم حق کسی تضییع شود. اگرچه آیت‌الله رئیسی در این سخنان اشاره‌ای به موضوع قصاص نوید افکاری نکرد اما به نظر می‌رسد تاکید وی بر فرآیند عادلانه دادرسی در قوه‌قضائیه اشاره داشته باشد به فضاسازی‌های اخیری که به بهانه اجرای حکم قصاص افکاری علیه قوه‌قضائیه شکل گرفت. 
 
* نابودی رژیم صهیونیستی وعده الهی است
رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی که بعد از عادی‌سازی روابط امارات با اشغالگران قدس شریف صورت گرفت، این اقدام را «حرکت نمرودیان زمان» دانست که به دروغ تحت عنوان «صلح ابراهیمی» تبلیغ شده است. 
 
* آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه «رژیم صهیونیستی
بر اساس وعده الهی از بین رفتنی است» افزود: عادی‌سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم جعلی و اشغالگر قدس ناشی از عدم اعتقاد سران این کشور‌ها به خداست که سرنوشت ملت‌های خود را به یک جریان باطل و از بین رفتنی گره زده‌اند. 
رئیس قوه‌قضائیه ادامه داد: سران امارات و بحرین به مردم‌سالاری هم اعتقاد ندارند، چرا که مردم مسلمان این کشور‌ها هرگز راضی به خیانت به آرمان‌های فلسطین نیستند و بار‌ها اعلام کرده‌اند نسبت به قدس شریف و ظلم ۷۰ ساله صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها حساس هستند و اقدام رژیم دست‌نشانده آل‌خلیفه به پای آنها نوشته نمی‌شود. 
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امارات و بحرین نمی‌توانند طعم گندم عادی‌سازی رابطه با صهیونیست‌ها را بچشند، خاطرنشان کرد: کسی با خیانت به فلسطین و قدس شریف قدرتمند نمی‌شود و این روابط و شرایط پایدار نخواهد بود و زمینه نابودی آنها را فراهم می‌کند. 
جمعه‌شب گذشته بود که دونالد ترامپ در توئیتی خبر از عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با بحرین داد. ساعاتی پس از این توئیت، بامداد شنبه بحرین رسما اعلام کرد از این پس اسرائیل را به عنوان یک کشور شناسایی کرده و روابط خود را با آن عادی می‌کند. انتشار این خبر با واکنش‌های جهانی و داخلی زیادی مواجه شد. سپاه پاسداران در همان روز اول طی بیانیه‌ای به بحرین هشدار داد منتظر انتقام سخت مجاهدان آزادی قدس باشد. روز گذشته نیز واکنش مقامات و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی ایران به این اقدام بحرین ادامه داشت.

Page Generated in 0/0208 sec