printlogo


کد خبر: 224395تاریخ: 1399/6/26 00:00
انصارالله و ارتش یمن در مجموع طی 2000 روز دفاع‌مقدس دست‌کم هزار موشک بالستیک به نقاط مختلف عربستان شلیک کرده‌اند
2 هزارمین روز مقاومت قهرمانان یمنی

2000 روز جنایت متوالی علیه صدر تا ذیل یک ملت فقیر هم نتوانست آنها را به زانو درآورد. 
بدین ترتیب یمن مظلوم اما قهرمان با وجود جنگ تحمیلی 6 ساله از سوی استکبار جهانی تحت پوشش ارتش‌های عروسکی سعودی و امارات، کماکان به عنوان یک حفره بزرگ در برنامه جامع صهیونیست‌ها برای منطقه پا بر جا مانده است. 
محمد بن‌سلمان آل‌سعود که حالا وصف او به عنوان آدم‌کشی قهار بر جهانیان پوشیده نیست، ۶ فروردین ۹۴ با این وعده که تنها ظرف چند هفته پرونده جنگ یمن بسته خواهد شد، تجاوز یک‌سویه به این ملت متمدن و باستانی را با همدستی اماراتی‌ها آغاز کرد اما 2 هزار روز است او و بن‌زاید، ولیعهد همه‌کاره امارات، در باتلاق خونین ناکارآمدی نظامی در جنوب جزیره‌العرب دست و پا می‌زنند که بی‌آبرویی حاکمیت‌های ریاض و ابوظبی در سطح افکار عمومی جهانی و سرایت جنگ به داخل خاک عربستان و حتی برخی نقاط امارات عربی متحده را در پی داشته است. 
همچنین طبق آمار مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» جنگ 43 هزار و 181 قربانی و مجروح یمنی شامل 16 هزار و 978 شهید برجا گذاشته که 3 هزار و 790 تن از آنها کودکان بی‌گناه و 2 هزار و 381 تن دیگر زنان هستند و بیش از 206 هزار یمنی نیز به اشکال دیگر بر اثر بمباران‌ها و حملات ائتلاف متجاوز عربی-آمریکایی- اسرائیلی تحت تاثیر قرار گرفته یا بی‌خانمان شده‌اند. 
در این مدت بر خلاف خواسته گردانندگان پیدا و پنهان جنگ، از حاکمیت وحشی سعودی گرفته تا کاخ سفید و اتاق فکر صهیونیست‌ها در تل‌‌آویو، هیچ تغییری در ژئوپلیتیک منطقه به نفع آنان ایجاد نشده و صنعا همچنان در برابر این ائتلاف جنگی و اهداف آن مقاومت کرده و این اهداف را به شکست کشانده است. ارتش و کمیته‌های مردمی حتی عرصه درگیری‌ را با هدف قرار دادن عمق عربستان سعودی به بخش‌های دیگر نیز کشانده‌اند. 
پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از ابتدای تجاوز بیش از 721 عملیات برای سرنگونی هواپیماهای دشمن یا فراری دادن آنها انجام داده و همچنین بیش از 371 فروند هواپیما و جنگنده و بالگرد آپاچی دشمن را سرنگون کرده‌اند. انصارالله و ارتش یمن در مجموع طی 2000 روز دفاع‌مقدس بیش از 10هزار افسر و نظامی سعودی و اماراتی و مزدوران آنها از سودان، سنگال و ... را به هلاکت رسانده و 8487 تانک، خودروی نظامی، نفربر، خودروی زرهی و بولدوزر دشمن را منهدم کرده‌‌اند. 
دست‌کم هزار موشک بالستیک یمنی نیز پایگاه‌های دشمن و تأسیساتش را حتی در فاصله 1500 کیلومتری هدف قرار داده است، از جمله تاسیسات نفتی آرامکو و کاخ‌های سلطنتی ریاض. در مجموع یگان پهپادی ارتش یمن 4116 عملیات نظامی انجام داده است. طارق ابراهیم، کارشناس برجسته مسائل یمن در شبکه المیادین، بر گفته‌های عبدالملک الحوثی، رهبر معنوی جنبش انقلابی انصارالله در این باره که عربستان و امارات در این جنگ چیزی جز ابزار دست اجرای توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی نیستند، تاکید می‌کند. او فاش کرده زمان‌بندی اعلام جنگ ضدیمن از طریق واشنگتن بوده و پنتاگون در تمام جزئیات جنگ مداخله داشته و با ارائه تسلیحات جنگی و کمک‌های اطلاعاتی از ائتلاف متجاوز سعودی حمایت کرده است. ابراهیم همچنین ادعای عدم دخالت رژیم صهیونیستی در این تجاوز علیه ملت مسلمان یمن را جاهلانه دانسته و علنی شدن جنگ‌افروزی اسرائیل بویژه در رابطه با نقشه‌هایش برای آبراهه مهم باب‌المندب و جزیره راهبردی سقطرا در اقیانوس هند را مثال می‌زند. با این وجود او و بسیاری از کارشناسان معتقدند ائتلاف سعودی شکست نظامی زمینی و هوایی در این جنگ را پذیرفته و بن‌سلمان برای خروج از باتلاق دست و پا می‌زند.

Page Generated in 0/0084 sec