printlogo


کد خبر: 224416تاریخ: 1399/6/26 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌و‌پرورش تأکید کرد
تداوم روند آموزش حضوری  و نیمه‌حضوری در مدارس
وزیر آموزش‌و‌پرورش در واکنش به حضور افراد مشکوک به کرونا در مدرسه گفت: به خانواده‌ها اطلاع دادیم اگر کسی در میان اعضای خانواده‌ مبتلا به «کووید-‌19» شده، بچه‌ها تا وقتی از صحت و سلامتی او اطمینان پیدا نکرده‌اند‌، نباید به مدرسه بروند. محسن حاجی‌میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که یکسری پروتکل‌ها به مدارس ابلاغ شد تا دانش‌آموزان خانواده‌هایی که در میان اعضای خانواده‌شان شخص مبتلا یا مشکوک به «کووید-‌19» دارند، تا 3 هفته به مدرسه نروند اما بعضا تماس‌هایی از سوی برخی معلمان با ما گرفته شده و گلایه دارند چرا دانش‌آموزانی که خود و برخی اعضای خانواده‌شان مشکوک به بیماری هستند، به مدرسه می‌آیند؟ گفت: بله همین‌طور است، نباید کسی که اینگونه شرایطی دارد به مدرسه برود. وی خاطرنشان کرد: کسی که علائمی دارد و نشان می‌دهد ممکن است کرونا یا حتی سرماخوردگی باشد، گفته شده به مدرسه نرود. وزیر آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی آیا آموزش‌و‌پرورش قصد ندارد رویه حضور دانش‌آموزان در مدرسه را تغییر دهد و مانند دانشگاه‌ها، آموزش را طریق بستر مجازی ادامه دهد؟ گفت: خیر! دانشگاه‌ها حضوری و نیمه‌حضوری هستند و مدارس نیز به همین شکل حضوری و نیمه‌حضوری خواهند بود. 
***
واکسن آنفلوآنزا ۴۰ هزار تومان است
مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا از مهرماه آغاز و در ۳ فاز توزیع خواهد شد، گفت: در فاز اول شاهد توزیع رایگان این واکسن برای زندانیان، زنان باردار و کادر بهداشت و درمان خواهیم بود. امیر بقایی در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه اجباری نیست، اظهار کرد: تزریق این واکسن برای گروه‌های حساس و خاص مثل کودکان زیر 2 سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افراد بالای ۶۵ سال، کادر بهداشت و درمان و زنان باردار ضروری است. وی با اشاره به اینکه توزیع این واکسن از هفته اول یا دوم مهرماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: این واکسن در ۳ فاز در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد. بقایی افزود: در فاز اول شاهد توزیع رایگان این واکسن برای زندانیان، زنان باردار و کادر بهداشت و درمان خواهیم بود. مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز در ادامه گفت: در فاز دوم این واکسن با نرخ ۴۰ هزار تومان در اختیار افراد مسن و کسانی که دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند قرار می‌گیرد. وی توضیح داد: در فاز دوم توزیع، متقاضیان باید به سامانه معرفی‌شده ورود و با درج کد ملی خود نسبت به خرید این واکسن با نرخ دولتی اقدام کنند. بقایی تاکید کرد: در فاز سوم هم واکسن آنفلوآنزا توسط داروخانه‌ها برای افراد عادی جامعه توزیع می‌شود و سعی داریم قیمت آن همان ۴۰ هزار تومان مرجع باشد. 
***
تاکسی‌ها همچنان ۳ مسافر سوار کنند
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده، همچنان به قوت خود باقی است و رانندگان تاکسی موظفند حداکثر 3 مسافر سوار کنند. 
مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، رانندگان تاکسی موظف به استفاده از ماسک و دستکش و همچنین استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده در محیط تاکسی هستند و مسافران نیز باید برای استفاده از تاکسی حتما ماسک و دستکش داشته باشند. وی در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه اعلام شده رانندگان تاکسی حداکثر باید 3 مسافر سوار کنند اما مشاهده می‌شود گاهی تاکسی‌ها 4 مسافر دارند و در حالی ‌که باید کرایه را براساس 4 نفر محاسبه کنند، همان کرایه 3 نفر را می‌گیرند و در عمل شاهد افزایش کرایه تاکسی‌ها حتی در مسیرهای کوتاه هستیم، گفت: نرخ در 2 صورت سوار کردن 3 مسافر در زمان کرونا یا 4 مسافر به غیر از زمان کرونا ابلاغ شده و اگر راننده تاکسی این دستور را از جمله سوار کردن حداکثر ۳ مسافر رعایت نمی‌کند، تخلف است. 
***
تعطیلی ۱۰۰ مهدکودک در تهران به دنبال شیوع کرونا
مسؤول دفتر کودکان بهزیستی استان تهران از تعطیلی ۱۰۰ مهدکودک از زمان شیوع کرونا تاکنون خبر داد. پروانه ثمودی در گفت‌‌و‌گو با ایسنا، درباره نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهدهای کودک گفت: پیرو مصوبه ۱۷ خردادماه ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بازگشایی مهدهای کودک از ۲۴ خردادماه، علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت و دریافت کد مربوطه ثبت‌نام در سامانه‌های وزارت بهداشت، ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی نیز در ۱۲ بند و تقسیم‌بندی مهدهای کودک به ۳ منطقه توسط سازمان بهزیستی کشور تهیه شد. وی افزود: بر اساس دستورالعمل ۱۲‌بندی سازمان بهزیستی مقرر شده است در نقاط سفید مهدهای کودک با ۵۰ درصد ظرفیت، در نقاط زرد با ۵۰ درصد ظرفیت و در مناطق قرمز با یک‌سوم ظرفیت فعالیت کنند که بر این اساس در استان تهران مهدهای کودک با یک‌سوم ظرفیت اجازه پذیرش کودک را دارند، البته طبق بررسی‌های انجام‌شده، مهدهای کودک استان تهران نتوانستند بیش از ۷ الی ۱۰ درصد ظرفیت‌شان را جذب کنند. 

Page Generated in 0/0062 sec