printlogo


کد خبر: 224427تاریخ: 1399/6/26 00:00
اخبار

طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها نهایی شد
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از بررسی و نهایی شدن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در این کمیسیون خبر داد.
علی حدادی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر دیروز (سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۹۹) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بررسی و نهایی شد. 
وی افزود: مصوبات جلسات قبلی کمیسیون شوراهای مجلس درباره این طرح مرور و چکش‌کاری نهایی آن جهت ارجاع به صحن مجلس انجام شد. 
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: ان‌شاءالله در روزهای آینده طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف خواهد شد. 
حدادی خاطرنشان کرد: از هفته آینده هم طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی در دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار می‌گیرد که امیدواریم این طرح هم نهایی شده و بتوانیم انتخابات ۱۴۰۰ را با اصلاحیه‌های صورت‌گرفته در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و قانون انتخابات شوراها برگزار کنیم. 
***
دیوان عالی کشور رأی پرونده روح‌الله زم را صادر کرد
رئیس دیوان عالی کشور گفت: رسیدگی به پرونده زم در دیوان عالی تمام شده است. 
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم در جمع خبرنگاران درباره پرونده روح‌الله زم گفت: رای صادر و رسیدگی به پرونده زم در دیوان تمام شده است و رای آن اعلام خواهد شد. رئیس دیوان عالی کشور درباره حکم اعدام ۳ نفر از محکومان اعتراضات آبان ۹۸ هم گفت: این پرونده در حال رسیدگی است. وی در واکنش به ارسال نامه‌ای از سوی وکیل این 3 متهم به دیوان عالی کشور گفت: هر نامه‌ای که می‌آید روی پرونده می‌رود. رئیس دیوان عالی کشور همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: این پرونده تمام شده و دست ما نیست و در مرحله اجراست. وی درباره پرونده شکات سکه ثامن هم که به دیوان عالی ارسال شده است، گفت: هنوز چیزی در هیأت عمومی اعلام نشده است. 
***
اولویت دیوان محاسبات حمایت از مدیران ریسک‌پذیر است
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق اعلام بذرپاش، دیوان محاسبات حمایت از مدیران شجاع و ریسک‌پذیر را در دستور کار خود قرار می‌دهد. حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به حضور مهرداد بذرپاش در جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: در این جلسه برنامه‌های دیوان محاسبات کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ دیوان محاسبات سندی ۵ ساله تحت عنوان «دیوان فناورانه مردم‌پایه» را تدوین کرده است. وی با اشاره به اولویت‌های دیوان محاسبات که در این جلسه مطرح شد، گفت: طبق گفته رئیس دیوان محاسبات، در این دوره قرار بر این است که گزارش‌های تفریغ بودجه اثربخش و بموقع باشد و همچنین دیوان محاسبات در همه امور کاملا برخط باشد و عملکرد بخش‌های مختلف را حسابرسی کند. نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه دامنه حسابرسی دیوان محاسبات به شهرداری‌ها، اصلاح ساختار بودجه، کمک به مدیران ریسک‌پذیر، بهره‌گیری موثر و برخط از داده‌های مالی کشور و رسیدگی به خسارت ناشی از ترک فعل مدیران، از دیگر برنامه‌هایی است که در دوره جدید دیوان محاسبات قرار است پیگیری شود. میر‌تاج‌الدینی بیان کرد: طبق گفته بذرپاش، دیوان محاسبات حمایت از مدیران شجاع و ریسک‌پذیر را در دستور کار خود قرار می‌دهد، چرا که برخی مدیران از ترس و واهمه پاسخگویی، دست روی دست گذاشته‌اند و اقدامی نمی‌کنند. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کارها ریسک‌پذیر است و نیاز به شجاعت دارد اما بعضا شاهد ترک فعل مدیران هستیم و قطعا دیوان محاسبات قرار است به این مسائل رسیدگی کند، چرا که با ترک فعل این افراد، خسارت‌هایی به جامعه تحمیل می‌شود. 
***
رژه 31 شهریور لغو شد
سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع‌مقدس که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس از سوم خردادماه امسال آغاز شده و به مدت ۴٣ هفته تا ٢٩ اسفندماه ادامه خواهد داشت. همه برنامه‌های تعیین‌شده تحت هدایت و نظارت ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس قرار دارد و ستادهای جنبی مانند آنچه در وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح فعالیت می‌کنند، با هماهنگی ستاد مرکزی برنامه‌های خود را انجام می‌دهند. رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس درباره برگزاری مراسم رژه سالانه دفاع‌مقدس در 31 شهریور گفت: امسال نه در تهران و نه در خلیج‌فارس رژه نخواهیم داشت و به جای آن مراسم تکریم و گرامیداشت یک میلیون رزمنده دفاع‌مقدس را خواهیم داشت. امسال ۵٠۵ ستاد در سراسر کشور تشکیل شده است. در نیرو‌های مسلح، معاونان هماهنگ‌کننده نیرو‌های مسلح مسؤولیت ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس را بر عهده دارند و در وزارتخانه‌ها یکی از معاونان وزرا مسؤول این ستاد هستند. در استان‌ها نیز استاندار مسؤول ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس است. در شهرستان‌ها هم مسؤولیت این ستاد بر عهده فرمانداران است. 

Page Generated in 0/0066 sec