printlogo


کد خبر: 224484تاریخ: 1399/6/27 00:00
ساخت 22 مدرسه در «شعیبیه» خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)
جهاد در مناطق زلزله‌زده

قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بار دیگر در خدمت هموطنان آسیب‌دیده از بلایای طبیعی قرار گرفت و این بار با همراهی گروه‌های جهادی - مردمی همکار، مناطق زلزله‌زده رامیان در استان گلستان و کمک به مردم این دیار را مورد هدف خدمت خود قرار داده است. توزیع عادلانه خدمات میان مردم و ارائه متمرکز خدمات نهادهای خدمت‌رسان، از عوامل اصلی تشکیل قرارگاه مردمی در روستاهای زلزله‌زده رامیان است. تیم‌های جهادی وارد مناطق زلزله‌زده شده‌اند تا هرچه زودتر واحدهای مسکونی تخریب‌شده و آسیب‌دیده را با همکاری دیگر نهادهای مرتبط بازسازی و احداث کنند. همچنین توزیع غذای گرم و دیگر ملزومات برای زلزله‌زدگان آغاز شده و تیم‌های جهادی طبخ غذای گرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرده‌اند. برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات، آشپزخانه سیار در روستای «قورچای» به منظور طبخ غذا و توزیع سریع و منظم دایر شده است. گروه‌های مشاوره‌ای و فرهنگی قرارگاه خدمت‌رسانی نیز در قالب خانه مهر و ایست‌های بازرسی در این مناطق مستقر شده و فعالیت‌های خود را به صورت گسترده آغاز کرده‌اند. 
بنابر این گزارش، بامداد دوشنبه ۱۷ شهریورماه بود که زلزله 1/5 ریشتری، رامیان در شرق گلستان را به لرزه درآورد. شدت زلزله به حدی بود که حتی در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، خراسان شمالی و مازندران نیز احساس شد. این زلزله تلفات جانی نداشت و تنها چند نفر بر اثر ترس از زلزله هنگام فرار دچار مصدومیت‌های سطحی شدند اما ده‌ها خانه در مناطق روستایی بویژه روستای قورچای که عمدتا کاه‌گلی بودند، تخریب یا دچار ترک‌خوردگی شدند. دیروز فرماندار رامیان در این باره گفت: از اول مهرماه چادرهای دانش‌آموزی برای تحصیل دانش‌آموزان ابتدایی در روستای قورچای برپا خواهد شد. دانش‌آموزان دوره راهنمایی و متوسطه روستا نیز در خان ببین و رامیان به ‌صورت شبانه‌روزی تحصیل خواهند کرد. حمیدرضا چوبداری در ادامه به ایسنا گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر ارائه خدمات روزانه از قبیل خوراک و پوشاک و مسائل بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله‌زده نداریم. وی تأکید کرد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا قبل از فصل زمستان، خانه‌های آسیب‌دیده را بعد از بازسازی یا تعمیرات تحویل مردم دهیم. فرماندار رامیان خاطرنشان کرد: در جریان زلزله اخیر، ۱۲۴ خانه نیاز به بازسازی و ۷۱ خانه هم نیاز به تعمیرات دارد.
 
* ساخت 22 مدرسه در خوزستان
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از تکمیل و تجهیز 22 مدرسه و 15 مسجد در بخش محروم شعیبیه شهرستان شوشتر استان خوزستان خبر داد. به گزارش فارس‌‌‌، محمد مهجوری، معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از تکمیل و تجهیز مساجد بخش محروم شعیبیه شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقده میان بنیاد برکت و امام جمعه شعیبیه، مقرر شده بود بنیاد نسبت به تکمیل و تجهیز ۱۵ مسجد و 5 زمین ورزشی در این منطقه اقدام کند. وی اعتبار این تفاهمنامه را ۷۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در همین راستا و با توجه به گرمای شدید هوا در شعیبیه و استقبال مردم منطقه از نماز جماعات، ۱۵ مسجد توسط بنیاد برکت به کولر اسپیلت مجهز شد. به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، شعیبیه یکی از مناطق بیست‌وپنج‌گانه‌ هدف بنیاد است که فعالیت‌های خدمات‌رسانی در آنها با تمرکز و سرعت بیشتری انجام می‌شود. مهجوری در تشریح دیگر اقدامات عمرانی بنیاد برکت در شعیبیه، اظهار داشت: بنیاد برای ساخت ۲۲ مدرسه با ۷۸ کلاس درس در این منطقه ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته که از این تعداد، ۱۷ مدرسه با ۵۷ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است. وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت همچنین 3 طرح هادی روستایی را در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر اجرایی و 4 خانه بهداشت را با اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیون تومان افتتاح کرده است. در مراسم اهدای این تعداد دستگاه کولر اسپیلت، حجت‌الاسلام عبدالرحمان منصوری، امام جمعه شعیبیه ضمن تقدیر و تشکر از ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت، گفت: مجهز کردن مساجد شعیبیه به کولر اسپیلت برای نخستین مرتبه است که انجام می‌شود و نشان از حمایت خوب و ماندگار از مساجد مناطق محروم دارد. بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۱۲ هزار و ۳۷۱ طرح را در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات با ۱۰ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال اعتبار در استان خوزستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

Page Generated in 0/0133 sec