printlogo


کد خبر: 224489تاریخ: 1399/6/27 00:00
اخبار

تمدید مهلت پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی تا ۳۰ شهریورماه
دیروز با اتمام مهلت قبلی پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی، بار دیگر این زمان تمدید شد و متقاضیان این صندوق مهلت یافتند تا روز یکشنبه (۳۰ شهریورماه) برای پذیره‌نویسی اقدام کنند. علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این باره اعلام کرد: با توجه به استقبالی که مردم از خرید پالایشی یکم داشتند و تقاضای تمدید وجود داشت، برای بار دوم مهلت خرید دارا دوم یا همان پالایشی یکم تمدید شد. صندوق پالایشی یکم (دارا دوم) متشکل از سهام 4 پالایشگاه تهران، اصفهان، تبریز و بندرعباس است که با تخفیف حداقل 20 درصدی برای هر دارنده کد ملی در ایران و تا سقف 5 میلیون تومان با تخفیف ارائه می‌شود. 
***
همسان‌سازی پرداختی بازنشستگان کشوری از مهر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: در موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بین سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان جلسات متعددی برگزار و در نهایت مدل معینی به اجرا گذاشته شد که این همسان‌سازی از مرداد امسال عملیاتی شد. محمد شریعتمداری افزود: بدین ترتیب ما مردادماه شاهد تحولی در پرداخت‌های کسانی که بیش از ۳۰ یا ۳۵ سال در سازمان تامین اجتماعی در فعالیت‌های مهم تولیدی خدمت کرده و از حداقل‌های مزد برخوردار بودند، بودیم. وزیر تعاون یکی از ایرادات وارد شده به این موضوع را درباره میزان حداکثر و حداقل افزایش حقوق دانست و ادامه داد: در قانون همسان‌سازی حقوق، موضوع کم کردن فاصله حداکثر و حداقل حقوق، مورد نظر نبوده ولی با این حال تلاش شده با همکاری کامل بازنشستگان به سبکی عمل شود که حقوق‌های پایین از افزایش بالاتری برخوردار شوند و حقوق‌های بالا از افزایش کمتر. وی افزود: مشابه همین روش با همکاری سازمان برنامه و بودجه در سازمان صندوق بازنشستگی کشوری در حال انجام است و امیدواریم مهرماه بتوانیم احکام مربوط به این بخش را با تأمین بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر کنیم، به صورتی که حداقل پرداختی‌ها در شکل همسان شده حقوق بازنشستگان به گونه‌ای باشد که تفاوت آنها با افراد شاغل مشابه‌شان بیشتر از ۱۰ درصد نباشد. 
***
تعیین شناسه ملی به عنوان شماره اقتصادی اشخاص حقوقی
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، زمینه سهولت شروع کسب‌و‌کار بنگاه‌های اقتصادی و تسهیل در اخذ مجوزهای لازم از جمله شماره اقتصادی فراهم شد. محمود علیزاده اضافه کرد: در حال حاضر و با اجرای بخشنامه سازمان که در همین راستا صادر شد، اشخاص حقیقی به محض اخذ مجوز یا پروانه کسب‌و‌کار از اصناف و اتحادیه‌ها و همچنین اشخاص حقوقی و بنگاه‌های اقتصادی به محض ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور نیز ثبت‌نام شده تلقی می‌شوند و اطلاعات هویتی آنها به صورت برخط یا غیر برخط، به سازمان امور مالیاتی کشور منتقل شده و همچنین شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی جهت آغاز کسب‌و‌کار قلمداد می‌شود. 
***
تصویب حمایت صندوق توسعه ملی از بورس
صندوق توسعه ملی در راستای اجرای مفاد تکالیف قانونی و به ‌منظور حمایت و تقویت بازار سرمایه، آمادگی خود را جهت سپرده‌گذاری در صندوق تثبیت بازار سرمایه اعلام کرد. در جلسه‌ای که صبح دیروز با حضور اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی برگزار شد، سازوکار حمایت از بازار سرمایه با استفاده از سپرده‌گذاری یک‌درصد منابع صندوق توسعه ملی مورد تأکید قرار گرفت. 
***
دستور روحانی برای عرضه فولاد و قیر خارج از بورس
وزیر راه‌و‌شهرسازی با اشاره به اینکه روند پرداخت وام ودیعه مسکن کند است، گفت: خوشبختانه طی 3 روز اخیر سرعت اعطای وام افزایش یافته اما همچنان خروجی خیلی کم بوده و آمار پرداخت وام قابل قبول نیست. محمد اسلامی با بیان اینکه حدود 8 هزار وام ودیعه مسکن به مستاجران پرداخت شده است، از آماده تحویل بودن 5 هزار مسکن ملی خبر داد و افزود: 40 هزار واحد مسکن مهر نیز آماده افتتاح بوده که البته بدون برگزاری مراسم افتتاح تحویل آنها را آغاز کرده‌ایم. وی با اشاره به رشد قیمت مصالح ساختمانی در ماه‌های اخیر افزود: رئیس‌جمهور دستور داد فولاد و مصالح ساختمانی خارج از بورس عرضه شود؛ در این راستا دستورات لازم به وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار داده شده است. 

Page Generated in 0/0249 sec