printlogo


کد خبر: 224494تاریخ: 1399/6/27 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان:
صهیونیسم با روشی نو کشورهای خلیج‌فارس را اشغال می‌کند
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ناامنی را تنها ارمغان رژیم صهیونیستی دانست و نوشت: صهیونیسم با روشی نو کشورهای خلیج‌فارس را اشغال می‌کند. 
حسین امیرعبداللهیان در واکنش به امضای توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده و بحرین، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: وزرای امارات و بحرین در سیرک ترامپ بازی کردند. صهیونیسم که دیروز بخشی از خاک عربی را اشغال کرد، امروز با روشی نو کشورهای خلیج‌فارس را اشغال می‌کند. 
وی تاکید کرد: توافق با مصر بزرگ، هیچ گشایشی برای رژیم جعلی صهیونیستی نداشت، امارات و بحرین که به اندازه جزیره‌های مصرند. ناامنی تنها ارمغان اسرائیل است.
***
بیانیه تروئیکای اروپا در شورای حکام درباره ایران
نماینده انگلیس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به محورهای بیانیه تروئیکای اروپا در شورای حکام آژانس پیرامون برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد. 
به گزارش ایسنا، دیوید هال، نماینده انگلیس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام آژانس در صفحه توئیترش از انتشار بیانیه تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) در جلسه روز گذشته شورای حکام درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد. 
هال درباره این بیانیه گفت: بیانیه تروئیکای اروپا در شورای حکام آژانس تعهد مداوم ما به برجام(توافق هسته‌ای) را بیان می‌کند. عدم پایبندی سیستماتیک ایران به تعهدات تحت برجام به طور جدی منافع در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای را تضعیف می‌کند. 
نماینده انگلیس در آژانس همچنین مطرح کرد: نگرانی‌ها شامل ذخایر اورانیوم (که دوباره بالا است) و سطح غنی‌سازی آن می‌شود که تحقیق و توسعه پیرامون سانتریفیوژهای پیشرفته ادامه دارد و برای نصب سانتریفیوژهای بیشتر برنامه‌ریزی شده است. 
هال در آخر مطرح کرد: هدف تروئیکای اروپا این است که راهی دیپلماتیک برای پیش رفتن پیدا کند. ما به دنبال مذاکرات بیشتر در چارچوب روند کمیسیون مشترک خواهیم بود. ضرورت دارد پیشرفتی در این زمینه انجام شود. 
بیانیه ۳ کشور اروپایی در حالی مطرح و اعلام شده که ایران در پاسخ به بی‌تعهدی اعضای برجام بویژه اروپا گام‌هایی را برای کاهش تعهدات برجامی‌اش برداشت. 
***
در واکنش به گزارش ادعایی پولیتیکو
ظریف: زمان بیدار شدن است!
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دروغگوی همیشگی با طرح هشداری دروغین، دونالد ترامپ را گمراه کرد تا دشمن شماره یک داعش را ترور کند. 
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در توئیتی نوشت: دروغگوی همیشگی با طرح هشداری دروغین، دونالد ترامپ را گمراه کرد تا دشمن شماره یک داعش را ترور کند. هم‌اکنون وی تلاش دارد از طریق ارائه هشدار دروغین جدیدی، ترامپ را به مادر تمام باتلاق‌ها بکشاند و فریب دهد. منبع پولیتیکو: «مقامات آمریکایی»، منبع ترامپ: «گزارش جراید». زمان بیدار شدن است!
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در پی ادعای ضدایرانی نشریه پولیتیکو مبنی بر وجود طرحی از سوی ایران برای ترور سفیر واشنگتن در آفریقای جنوبی در پی اقدام تروریستی آمریکا برای به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، در صفحه توئیترش ادعا کرد: طبق گزارش مطبوعات، ایران ممکن است یک ترور یا حمله دیگری را به تلافی کشتن قاسم سلیمانی طرح‌ریزی کند. 
***
اولیانوف: هیچ‌کس تلاش‌های مضحک آمریکا را نمی‌پذیرد
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین محورها و نتایج مذاکرات در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران را بیان کرد. 
به گزارش ایسنا، «میخائیل اولیانوف» درباره محور مذاکرات در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران در صفحه توئیترش نوشت: 4 نکته اصلی در مذاکرات شورای حکام آژانس درباره راستی‌آزمایی در ایران مطرح شد: حمایت از آژانس، حمایت از توافق هسته‌ای که باید حفظ شود، ضرورت بازگشت ایران به پایبندی کامل (به تعهدات هسته‌ای) و ابراز تاسف از موضع آمریکا. اولیانوف همچنین نوشت: مذاکرات در شورای حکام آژانس نشان می‌دهد عملا هیچ کس تلاش‌های مضحک آمریکا برای نشان دادن خود به عنوان عضوی خودخوانده از توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرد. واشنگتن خود را سال ۲۰۱۸ با خروج از توافق هسته‌ای از موقعیتش محروم کرد. 
***
در نامه‌ای به سازمان ملل
تخت‌روانچی: تهدید ترامپ، نقض اصول منشور سازمان ملل است
نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت به تهدیدات اخیر ترامپ علیه ایران اعتراض کرد. 
مجید تخت‌روانچی با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، مراتب اعتراض خود را به تهدیدهای اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران ابراز داشت. در این نامه با اشاره به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا ضدایران، از آن به عنوان نقض اصول منشور سازمان ملل، از جمله ماده ۲ آن‌که به صراحت تهدید یا استفاده از زور را ممنوع می‌کند، یاد شده است. تخت‌روانچی با اشاره به تهدیدات گذشته آمریکا علیه ایران و نیز ترور سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی توسط این کشور، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است این کشور را وادار کند به تهدیدات و سایر اقدامات غیرقانونی و سیاست‌های غیرمسؤولانه خود پایان دهد. وی همچنین با هشدار نسبت به اینکه آمریکا مسؤول هرگونه ماجراجویی احتمالی خود علیه ایران خواهد بود، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع از ملت، سرزمین و منافع خود، لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

Page Generated in 0/0055 sec