printlogo


کد خبر: 224502تاریخ: 1399/6/29 00:00
ادبیات

انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» در بهشت‌زهرا(س)
در آستانه‌ چهلمین سالگرد آغاز دفاع‌مقدس، «نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» از سوی مؤسسه‌ پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. به گزارش فارس، این مراسم شنبه ۲۹ شهریورماه در جوار مزار شهدای دفاع‌مقدس با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ ادبیات و هنر دفاع‌مقدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گلزار شهدای بهشت زهرا سلام‌الله‌علیها از ساعت ۲۰ برگزار می‌شود. کتاب «مربع‌های قرمز» به خاطرات حاج‌حسین یکتا، فرمانده سابق قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) از دوران کودکی تا پایان دفاع‌مقدس پرداخته و برهه حضور وی در دفاع‌مقدس در این کتاب برجسته شده است. 
***
آغاز یک مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت اربعین
مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی با محوریت کتاب «گلوله‌های داغ» (سفرنامه‌ای پر از عاشقانه‌های اربعینی) تحت عنوان پویش ملی «ما- ملت- امام-حسینیم» آغاز شد. به گزارش «وطن امروز»، «گلوله‌های داغ» خرده‌روایت‌هایی جذاب از پیاده‌روی سفر اربعین است که در آستانه اربعین حسینی در پویش مطالعاتی قرار گرفته است. این کتاب روایتی است جذاب از طلبه‌ای که با خواهرزاده‌ ناتوان ذهنی‌اش مسافر راه کربلا می‌شود؛ شخصیت منحصر‌به فردی که در طول سفر ماجراهای طنزآمیزی را خلق می‌کند. این مسابقه در بخش‌های مختلفی چون پاسخ به سوالات تستی، معرفی در اینستاگرام، دل‌نوشته، عکس یادگاری، تهیه فایل صوتی (پادکست) و تهیه نماهنگ و کلیپ طراحی شده است. 
***
نویسنده رمان «فارست گامپ» درگذشت
وینستون گروم، نویسنده آمریکایی و خالق کتاب «فارست گامپ» پنجشنبه (27 شهریور) در ۷۷ سالگی درگذشت. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، شهردار فیرهوپ در آلابامای آمریکا خبر درگذشت «وینستون گروم» را با پستی که در فیسبوک منتشر کرد، به اطلاع عموم رساند. گروم «فارست گامپ» را سال ۱۹۸۶ نوشت و این کتاب به‌سرعت به کتابی پرفروش بدل شد و 7/1 میلیون نسخه از آن به فروش رسید. با اقتباس از این کتاب فیلم مشهوری به همین نام در سال ۱۹۹۴ با بازی تام هنکس، گری سینایس و رابین رایت ساخته شد که ۶ جایزه اسکار در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد. 
***
غرفه مجازی کتاب دفاع‌مقدس برپا می‌شود
مراسم برپایی غرفه مجازی کتاب دفاع‌مقدس ۳۰ شهریور در دفتر انتشارات سوره مهر برگزار می‌شود. به گزارش مهر، غرفه مجازی کتاب دفاع‌مقدس با عنوان «روشنای خاطره‌ها» روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس برپا می‌شود. این ‌غرفه مجازی با همراهی ناشران حوزه دفاع‌مقدس چون سوره مهر، انتشارات شهید کاظمی، روایت فتح و نشر ۲۷ بعثت برپا می‌شود. مراسم آغاز به‌کار این غرفه مجازی، ۱۰ صبح یکشنبه ۳۰ شهریور در دفتر مرکزی انتشارات سوره مهر واقع در بالاتر از تقاطع خیابان سمیه و حافظ، خیابان رشت، پلاک ۲۳ برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec