printlogo


کد خبر: 224515تاریخ: 1399/6/29 00:00
اخبار

اعتراض رسمی ایران به تغییر نام «خلیج فارس» توسط AFC
در پی تغییر نام «خلیج فارس» در اظهارات حمید مطهری در توئیتر AFC، فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار اصلاح این موضوع شد. به گزارش ایسنا، حمید مطهری، مربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار با التعاون عربستان از واژه «خلیج فارس» استفاده کرد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا در انعکاس اظهارات مطهری، به جای «خلیج فارس» تنها از واژه «خلیج» استفاده کرد. به همین دلیل تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی توئیتر نسبت به این اقدام AFC معترض شدند. فدراسیون فوتبال ایران نیز با ارسال نامه‌ای به این نهاد بین‌المللی فوتبال در آسیا خواستار اصلاح متن و استفاده از واژه قدیمی و درست «خلیج فارس» شده است. فدراسیون فوتبال در همین رابطه نوشت: «در نامه مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال از ویندزور جان خواسته شده نسبت به اصلاح متن منتشره در حساب رسمی توئیتر لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ و نوشتن نام خلیج‌ فارس در متن خبر مربوط به اظهارات مربی تیم پرسپولیس در نشست خبری، دستورات لازم به بخش ذی‌ربط داده شود».
***
تمجید سرمربی برایتون از عملکرد جهانبخش
سرمربی تیم فوتبال برایتون به تمجید از عملکرد علیرضا جهانبخش در دیدار برابر پورتموث پرداخت. به گزارش ایسنا، گراهام پاتر، سرمربی تیم فوتبال برایتون با تمجید از عملکرد علیرضا جهانبخش برابر پورتموث گفت: از عملکرد علیرضا در این دیدار خیلی راضی هستم. او قطعا در این فصل نیز کنار ما خواهد بود. خوشحالم که چنین بازیکن خوب و باانگیزه‌ای در ترکیب تیم خود دارم. او خیلی تلاش می‌کند به ترکیب اصلی برسد و با این بازی‌های خوب او را بیشتر در زمین خواهیم دید. گلزنی علیرضا جهانبخش در جام اتحادیه انگلیس برابر پورتموث باعث شد این بازیکن به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. جهانبخش در هفته اول بازی‌ها برابر چلسی اواخر بازی به میدان رفت و به نظر می‌رسد در هفته دوم و بازی‌های آتی نیز در ترکیب اصلی تیم خود به میدان برود. 
***
حذف زودهنگام شهرخودرو با باخت دوباره مقابل الاهلی امارات
شهرخودرو با قبول شکست دوباره مقابل الاهلی امارات از صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا بازماند. به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال شهر خودروی ایران و ‌الاهلی امارات در دیدار برگشت مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه الجنوب شهر دوحه به مصاف هم رفتند که با شکست یک بر صفر شهر خودرو همراه بود. پدرو (۸۳) تک گل این بازی را برای الاهلی امارات به ثمر رساند. شهرخودرو با قبول شکست چهارم در چهارمین هفته از بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان ۲۰۲۰، خداحافظی زودهنگامی با این مسابقات داشت تا مهدی رحمتی، سرمربی جدید این تیم راه خود را برای موفقیت این تیم در لیگ برتر ایران دنبال کند. 
***
اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در غرب قاره را اعلام کرد. 
به گزارش سعودی اسپورت، حساب رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در توئیتر اعلام کرد قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا ۲۸ سپتامبر (۷ مهر) برگزار خواهد شد. فصل قبل الهلال عربستان توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حال حاضر به میزبانی قطر برگزار می‌شود و قرار است همه بازی‌ها به صورت متمرکز به میزبانی این کشور برگزار شوند. 

Page Generated in 0/0097 sec