printlogo


کد خبر: 224528تاریخ: 1399/6/29 00:00
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با «وطن امروز»: هیچ گزارشی به ما اعلام نشده است!
ماجرای شایعه شنیده شدن صدای انفجار در شرق تهران چه بود؟

بامداد جمعه برخی کاربران فضای مجازی از شنیده شدن صدای انفجار در شرق تهران خبر دادند و بار دیگر شایعاتی درباره انفجار ساختارهای تسلیحاتی کشور در شبکه‌های اجتماعی پیچید. 
به گزارش «وطن امروز»، ساعت یک بامداد جمعه صدای انفجاری در منطقه پیروزی تهران به گوش رسید که با توجه به حوادث چند ماه اخیر دوباره شایعاتی مبنی بر حادثه انفجار در یک انبار تسلیحاتی مطرح شد اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره این انفجار به دست نیامده است. 
منطقه شرق تهران که چند پایگاه نظامی در آن قرار دارد همواره مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب برای شایعه‌پراکنی قرار می‌گیرد. العربیه در خبری در این باره نوشته است: «اخبار تایید نشده‌ای از انفجار در شرق تهران منتشر شده که هنوز مشخص نیست مربوط به انبار اتصالات هسته‌ای در منطقه ویژه پارچین یا پایگاه «محمد رسول‌الله» در منطقه پیروزی است». این در حالی است که این رسانه‌ها اواخر تیرماه امسال نیز خبر انفجاری بزرگ در غرب تهران را رسانه‌ای کرده بودند و روی این موضوع موج‌سازی می‌کردند، این در حالی بود که لیلا واثقی، فرماندار شهر‌ستان قدس در گفت‌وگویی تاکید کرد: «هیچ انفجاری در شهرقدس و حتی گرمدره اتفاق نیفتاده و قطعی برق مربوط به محدوده بیمارستان ۱۲ بهمن در ساعت ۲۲ شب گذشته به مدت ۵ دقیقه بوده است». در آن اتفاق بی‌بی‌سی در گافی بزرگ مطلبی از سایتی به نام صدای ایران به نقل از هومن قدوسی، شهردار گرمدره منتشر کرد که از انفجار سیلندر گاز در گرمدره خبر داده بود. درحالی که هومن قدوسی، شهردار سابق گرمدره بوده که سال گذشته فوت کرده و خبر منتشره نیز برای شهریور سال 98 بوده است. 
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره مطرح شدن شایعه انفجار در شرق تهران در فضای مجازی گفت: هیچ‌گونه گزارشی در این باره به آتش‌نشانی اعلام نشده و هیچ کس به ما درخواست کمک نداده است!» وی افزود: «گاهی اوقات در یک محله یک اتفاقی می‌افتد که اساسا به پلیس یا آتش‌نشانی هم درخواست کمک نمی‌دهند اما بعضی بر مبنای همان اتفاق در فضای مجازی شایعاتی می‌سازند و سریع بر آن می‌دمند و خیلی‌ها هم که اصلا ربطی به موضوع ندارند در این موضوع جوسازی می‌کنند، در حالی که هیچ اتفاقی نیفتاده است».

Page Generated in 0/0049 sec