printlogo


کد خبر: 224534تاریخ: 1399/6/29 00:00
اخبار

هر ماه یک عرضه اولیه در بورس
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به آماده‌سازی شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه اظهار داشت: تا پایان سال، هر ماه عرضه اولیه در بورس خواهیم داشت. علیرضا صالح افزود: سازمان خصوصی‌سازی در یک سال گذشته سیاست واگذاری شرکت‌ها را از طریق بورس در دستور کار خود قرار داده و همه تلاش خود را برای واگذاری از طریق بازار سرمایه می‌کند. وی ادامه داد: علاوه بر سهام شرکت‌های موجود در تابلوی بورس، ۱۲ بنگاه که 3 هلدینگ نیروگاهی را در خود جای داده، در حال آماده‌سازی برای ورود به بازار سرمایه است. صالح گفت: ۳ شرکت مجتمع صنعتی اسفراین، اپال پارسیان بنگان و عمران و مسکن‌سازان ایران، مهرماه پذیرش و کشف قیمت خواهند شد.
***
ترخیص کالاهای اساسی بدون کد رهگیری
رئیس کل گمرک ایران گفت: از 2 هفته قبل و با تصمیم دولت، واردکنندگان کالاهای اساسی که ارز آنها تأمین نشده و کد رهگیری دریافت نکرده‌اند اما کالای‌شان به مبادی ورودی و گمرکات رسیده باشد، در صورتی که سایر اسناد و مدارک آنها آماده باشد، کالاهای اساسی‌‌شان بدون کدرهگیری از گمرک ترخیص می‌شود. رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد: بخشنامه این تصمیم هم ناظر بر کالاهایی است که در گمرکات است و هم کالاهایی که وارد می‌شود، بنابراین درباره کالاهای اساسی چنانچه وارد‌کننده مایل باشد بدون کد رهگیری بانک کالایش ترخیص شود، گمرک کالا را ترخیص می‌کند و معطل کد رهگیری بانک نمی‌ماند.
***
دستور ویژه سرپرست وزارت صمت به سازمان حمایت 
تشدید بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور دستور ویژه‌ای به رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از این سازمان خواست تشدید بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها با اهتمام جدی در اولویت ‌کاری قرار گیرد. جعفر سرقینی تصریح کرد: مقتضی است از این پس گزارش‌های تحلیلی به صورت روزانه و هفتگی درباره میزان افزایش، کاهش، کمبود یا هر نوع عوامل تاثیرگذار در مواردی که ثبات بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خیلی سریع به اینجانب منعکس شود؛ انتظار می‌رود اقدامات موثر و بموقع آن سازمان فرصت هر گونه سوء‌استفاده را از محتکران و گران‌فروشان بگیرد و موجب آرامش بازار شود.

Page Generated in 0/0068 sec