printlogo


کد خبر: 224541تاریخ: 1399/6/29 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی در گذشت حاج‌علی شمقدری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی در گذشت مرحوم آقای حاج‌علی شمقدری را تسلیت گفتند. 
به گزارش «وطن امروز»، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با تأثر فراوان اطلاع یافتم که دوست و همراه قدیمی، مرد مؤمن و انقلابی و متشرع، پدر شهید و برادر شهید، مرحوم آقای حاج‌علی آقای شمقدری رحمه‌الله علیه دار فانی را وداع کرده است. 
اینجانب در بیش از نیم قرن آشنایی با این برادر با ایمان و پرتلاش، همواره او را در جبهه‌ حق، به پایداری و غیرت و صدق و وفا شناخته‌ و از او جز نیکی و مجاهدت ندیده‌ام، رحمت و رضوان خدا بر او باد. وظیفه می‌دانم که به همسر مؤمن و صبور و فرزندان صالح و مکرم و نیز به دیگر بازماندگان و همه‌ دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت عرض کنم و حشر او با شهیدان و بندگان صالح را از خداوند مسألت نمایم. 
***
سفر نماینده رهبر انقلاب در سوریه به حلب
آیت‌الله سیدابوالفضل طباطبایی‌اشکذری، نماینده رهبر انقلاب در سوریه، طبق روال معمول خود با سفر به مناطق مختلف و استان‌های کشور سوریه از این مناطق بازدید میدانی داشت و با علما، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. نماینده رهبر انقلاب در سوریه در این سفر 4 روزه ابتدا به استان حلب سفر کرد و ضمن زیارت مشهد النقطه با علما، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم شهر حلب دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین در شهر حلب با مفتی این شهر محمود عکام پیرامون مسائل مختلف دینی و سیاسی گفت‌وگو کرد. آیت‌الله طباطبایی بعد از شهر حلب به نبل و الزهرا سفر کرد و ضمن حضور در گلزار شهدای این شهر، در اجتماع مردم شرکت و با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک مشکلات شهر را جویا شد. وی بعد از بازدید میدانی از شهرهای نبل و الزهرا و گفت‌وگو با رزمندگان، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم راهی استان حمص شد و در آنجا با علمای این شهر در جلسه‌ای به گفت‌وگو پرداخت. استان لاذقیه، مقصد بعدی آیت‌الله طباطبایی بود. وی در این شهر با عموم مردم و تعدادی از علما از جمله مدیر و مفتی شهر لاذقیه و مسؤولان اداره اوقاف دیدار و گفت‌وگو کرد. لازم به ذکر است سفر نماینده رهبر انقلاب در سوریه به استان‌های مختلف این کشور با هدف دیدار و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم سوریه بویژه رزمندگان و خانواده‌های شهدا انجام می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر چند ماهه انجام شد.
***
وزارت امور خارجه:
هر راهکاری که خواست ملت فلسطین را نادیده بگیرد باطل است
وزارت امور خارجه کشورمان در توئیتی به مناسبت سالروز قتل عام صبرا و شتیلا تاکید کرد: هرگونه راهکاری از جمله معامله قرن که خواسته‌های ملت فلسطین را در نظر نگیرد، باطل است. به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری به زبان‌های عربی و انگلیسی نوشت: قتل عام صبرا و شتیلا نتیجه «روز نکبت» بود و معامله قرن نیز روز نکبت دوم است که هدف اشغال دائمی سرزمین‌های فلسطین را دنبال می‌کند. وزارت امور خارجه افزود: هر راهکاری که خواسته‌ها و آرای فلسطینیان را نادیده بگیرد، باطل و پوچ است. کشتار صبرا و شتیلا در جریان جنگ داخلی لبنان در ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ در اردوگاه پناهندگان فلسطینی در لبنان روی داد که در آن شبه‌‌نظامیان فالانژ لبنانی تحت حمایت و دستور ارتش رژیم صهیونیستی، به ۲ اردوگاه صبرا و شتیلا یورش بردند و بین 700 تا 3500 زن، کودک و مرد فلسطینی را قتل عام کردند. روز نکبت (نکبه) سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی است و یک روز عزا برای فلسطینیان و حامیان فلسطین محسوب می‌شود.
***
امیرعبداللهیان:
نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل‌آویو هدف انتخاباتی دارد
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل‌آویو صرفا هدف انتخاباتی دارد و فاقد ارزش است. «اشتفان شلتس» سفیر اتریش در ایران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به تاریخ روابط ۵۰۰ ساله ۲ کشور گفت: مناسبات تاریخی و مراودات دیرینه تهران و وین پشتوانه مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری فیمابین است. وی با توجه به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اتریش در مجلس یازدهم، بر توسعه هر چه بیشتر مناسبات پارلمانی تاکید کرد. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با انتقاد از رفتار استکباری کاخ سفید در نمایش عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا با توسل به زور و رفتار آمرانه در صدد اجبار حاکمان برخی کشورهای خلیج‌فارس برای ایجاد رابطه با تل آویو است. اگر رفتار استکباری و تحقیرآمیز آمریکا در این موضوع دخیل نبود نیازی به نمایش سیرک ترامپ در بالکن کاخ سفید وجود نداشت. امیرعبداللهیان تصریح کرد: نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل‌آویو صرفا هدف انتخاباتی دارد و فاقد ارزش است.

Page Generated in 0/0053 sec