printlogo


کد خبر: 224613تاریخ: 1399/6/31 00:00
جدال حساس پرسپولیس و سپاهان با رقبای سرسخت آسیایی
تنها به دنبال پیروزی

امشب پرسپولیس و سپاهان در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به ترتیب مقابل الدحیل قطر و العین امارات صف‌آرایی می‌کنند. پرسپولیس به دنبال سومین برد متوالی است تا صدرنشینی خود را حفظ کند و در آن سو سپاهان تنها با پیروزی مقابل العین می‌تواند اندک امید خود را برای صعود به مرحله بعد زنده نگه دارد. از این رو امشب تنها پیروزی به کار نمایندگان کشورمان خواهد آمد. نمایندگان کشورمان امشب ساعت 22:30 به مصاف رقبای خود می‌روند. گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حسابی شرایط پیچیده‌ای پیدا کرده است و هر 4 تیم این گروه شانس صعود دارند. پرسپولیس که توانست ۲ بار تیم التعاون عربستان سعودی را شکست دهد اکنون با 7 امتیاز در صدر جدول گروه است اما هنوز صعودش قطعی نشده و امشب یک مسابقه بسیار حساس با الدحیل قطر دارد؛ تیمی متمول که رامین رضاییان. بازیکن اسبق پرسپولیس را هم در خدمت دارد. الدحیل در آخرین بازی خود جمعه مقابل تیم الشارجه امارات شکست خورد. پرسپولیس اما در دیدار برگشت با التعاون با انجام یک بازی منسجم، حرفه‌ای و با حوصله نشان داد هنوز هم می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی در آسیا باشد. سرخپوشان ایرانی البته کار سختی مقابل الدحیل دارند. این مسابقه را می‌توان فینال گروه دانست و تیم برنده شانس زیادی برای صدرنشینی و صعود قطعی خواهد داشت، هر چند مساوی هم برای پرسپولیس نتیجه‌ بدی محسوب نمی‌شود. یحیی‌ گل‌محمدی، سرمربی تیم پرسپولیس بعد از بازی با التعاون درباره ترکیب تیمش گفت به دلیل فشردگی مسابقات باید به بازیکنان استراحت کافی بدهد و اکنون باید دید او چه ترکیبی را برای این مسابقه انتخاب خواهد کرد و آیا دوباره احمد نوراللهی بین ۱۱ بازیکن اصلی سرخپوشان قرار می‌گیرد یا گل‌محمدی باز هم با ترکیبی جدید همه را شگفت‌زده خواهد کرد. قرمزپوشان در صورت پیروزی شانس دارند صعودشان را یک هفته مانده به پایان مسابقات قطعی کنند اما کار به این راحتی که روی کاغذ بیان می‌شود نیست. همچنین عبور از الدحیل می‌تواند کلید موفقیت‌های بعدی سرخپوشان در آسیا باشد. مهدی بن‌عطیه، ملی‌پوش مراکشی تیم الدحیل که در بازی قبل اخراج شده بود، مقابل پرسپولیس غایب است و این هم یک خبر خوب برای پرسپولیس و هوادارانش می‌تواند باشد اما الدحیل یک دوجین از بهترین بازیکنان را در اختیار دارد؛ از معز علی گلزن گرفته تا علی عفیف و محمد مونتاری که البته جوانان ایرانی هم از نظر توانایی‌ فردی بازیکنان با کیفیتی هستند. 
 
* سپاهان به آسیا بازمی‌گردد؟
تیم سپاهان با محرم نویدکیا نتوانست نتایج خوبی در لیگ قهرمانان بگیرد و ۲ شکست متوالی حاصل سرمربیگری نویدکیا در آسیا بوده است؛ مربی‌ای که می‌گفتند از ژن سپاهان است اما واقعیت آن است که دنیای بازیکنی با دنیای مربیگری تفاوت‌های زیادی دارد. سپاهان حالا بخت اندکی برای صعود دارد ولی در دنیای فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. العین حریف امشب سپاهان تیم قعرنشین گروه است که با روزهای خوبش کیلومترها فاصله دارد. سپاهان اگر بتواند العین را شکست دهد می‌تواند به صعود امیدوار بماند و البته به کمی شانس هم نیاز دارد تا نتایج مورد نظرش در دیگر دیدارهای گروه رقم بخورد. سپاهان به دنبال نخستین برد آسیایی خود با محرم نویدکیاست تا هوادارانش را خوشحال کند. در آسیا عیار واقعی تیم‌ها مشخص می‌شود، زیرا در رقابت‌های بین‌المللی اتهام‌زنی بی‌مورد به سایر تیم‌ها برای نتیجه‌گرفتن معنا و مفهومی ندارد. در آسیا برد را به بها می‌دهند نه به بهانه! هر تیمی که زحمت بیشتری کشیده باشد و کادرفنی و بازیکنانش عملکرد بهتری داشته باشند، می‌تواند پیروز شود. 
 
* گل‌محمدی: الدحیل مدعی قهرمانی آسیاست
 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید: الدحیل مدعی قهرمانی آسیاست و بازی کردن مقابل این تیم برای ما خیلی سخت است. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با الدحیل قطر اظهار داشت: هر بازی، دشواری خاص خود را دارد. پنجمین بازی گروه ما است. الدحیل یکی از مدعیان صعود از گروه و قهرمانی آسیاست؛ تیمی با امکانات فوق‌العاده و بازیکنان خیلی خوب. بازی کردن مقابل الدحیل برای ما خیلی سخت است و با توجه به نتایجی که برابر التعاون گرفتیم، با امیدواری و انگیزه بیشتری به مصاف الدحیل می‌رویم. 
سرمربی پرسپولیس ادامه داد: هر بازی جلو می‌رویم، حساسیت بازی‌ها بیشتر می‌شود. در گروه ما تمام تیم‌ها مدعی صعود هستند و شانس دارند. این موضوع جذابیت بازی‌ها را بیشتر کرده و تا روز آخر مشخص نیست کدام تیم‌ها می‌توانند از این گروه صعود کنند. امیدوارم مانند ۲ بازی قبلی عملکرد خوبی داشته باشیم.
گل‌محمدی تصریح کرد: با توجه به فشردگی مسابقات شاید بازیکنان خستگی و مشکل بدنی داشته باشند اما سعی کردیم در این یکی دو روز برای ریکاوری آنها خیلی وقت بگذاریم. امیدوارم بازیکنان مانند بازی قبلی از لحاظ بدنی شرایط خوبی داشته باشند، زیرا بازیکنان بزرگی هستند با روح بزرگ، جنگندگی و مبارزه‌طلبی، پس می‌توانیم مقابل الدحیل هم عملکرد خوبی داشته باشیم. 
وی درباره اینکه آیا تیم پرسپولیس می‌تواند برخلاف 2 بازی قبلی از راهی جز پنالتی و ضربات ایستگاهی به گل برسد، توضیح داد: موضوع مهم این است که در 2 بازی قبلی موقعیت‌های خوبی در جریان بازی و از روی ضربات ایستگاهی داشتیم که البته در زدن ضربات آخر مقداری بی‌دقت بودیم، اگرنه می‌توانستیم با گل‌های بیشتری بازی را ببریم. در تمام بخش‌های حمله برنامه داریم و دوست داریم به گل برسیم. خودم علاقه دارم در بحث مالکیت و جریان بازی گل بزنیم اما به هر صورت ضربات ایستگاهی یکی از فاکتورهای مهم برای گلزنی است و روی این موضوع هم تمرکز داریم. سرمربی پرسپولیس درباره تفاوت رقابت‌های لیگ قهرمانان قبل و بعد از کرونا گفت: ما در 2 بازی‌ای که قبل از کرونا با الدحیل و شارجه انجام دادیم، شرایط خوبی داشتیم و بازی‌های خوبی انجام دادیم اما متاسفانه با توجه به شیوع این بیماری 3 ماه بازیکنان‌مان در قرنطینه و دور از تمرین بودند. گل‌‌محمدی ادامه داد: سپس لیگ را ادامه داده و با اختلاف و مقتدرانه قهرمان شدیم. سپس نقل و انتقالاتی داشتیم و با بازیکنان جدیدی وارد مسابقات شدیم. طولانی بودن مدت برگزاری مسابقات خستگی و رخوت را در بازیکنان ایجاد کرده است. تیم ما نزدیک به 16 ماه است تمرین می‌کند و مسابقه می‌دهد و این موضوع کار را برای بازیکنان سخت کرده است. البته می‌دانم تمام تیم‌ها همین شرایط را داشته‌اند. وی افزود: ذهنیت بزرگ بازیکنان خیلی به ما کمک کرد و آنها هیچ‌وقت از بازی کردن و بردن خسته نمی‌شوند. فکر می‌کنم خودشان را ثابت کرده‌اند و هدف بزرگی به نام شاد کردن هواداران را دنبال می‌کنند و می‌خواهند بخش زیادی از مشکلات‌شان را حل کنند. با روحیه تیمی و همبستگی ان‌شاءالله مشکلات یکی‌یکی حل می‌شود. 
 
* سرمربی الدحیل: قدرت پرسپولیس ثابت شده است
از سوی دیگر سرمربی تیم فوتبال الدحیل قطر گفت: قدرت پرسپولیس ثابت شده است ولی ما هم چاره‌ای جز پیروزی مقابل این تیم نداریم. 
«ولید الرکراکی» در نشست خبری پیش از بازی که ظهر دیروز برگزار شد، گفت: بعد از شکست در بازی گذشته چاره‌ای جز پیروزی در این بازی نداریم. می‌دانیم پرسپولیس تیم‌ پر‌قدرتی است. 2 پیروزی پیاپی این تیم قدرت آنها را ثابت کرده‌ اما ما هیچ چاره‌ای جز پیروزی نداریم. 
وی ادامه داد: البته که ما آماده هستیم و می‌دانیم راه دشواری داریم. مهم‌ترین مساله راهیابی به مرحله بعد است. هنوز همه چیز در گرو نتایجی است که خودمان می‌توانیم به دست آوریم. هنوز هیچ تیمی صعودش مسجل نشده و ما می‌دانیم باید چه کاری انجام دهیم. 
سرمربی الدحیل تاکید کرد: قبل از آغاز این رقابت‌ها می‌دانستیم چند بازیکن مصدوم داریم و باید خود را با غیبت آنها هماهنگ می‌کردیم. جای هیچ بهانه‌ای نیست و من هیچ‌گاه ذهن خود و بازیکنانم را درگیر این مسائل نمی‌کنم. اگر کریم بوضیاف و ادمیلسون جونیور از بند آسیب‌دیدگی رهایی یابند، به ترکیب باز خواهند گشت اما تا آن زمان من بر اساس نقشه‌هایی که در ذهنم دارم رفتار خواهم کرد. 
وی با اشاره به عملکرد داوران در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: کار داوران در این دیدارها و هر بازی فوتبالی دشوار است. ما باید به آنها کمک‌ کنیم که بتوانند به بهترین نحو کارشان را انجام دهند، حتی اگر تصمیمات‌شان علیه ما باشد. 
سرمربی الدحیل درباره اخراج مهدی بن‌عطیه، مدافع این تیم و غیبتش در دیدار با پرسپولیس گفت: اینطور به نظر می‌آمد که پنالتی تصمیم نادرستی بود و اخراج بن‌عطیه روند بازی را تغییر داد اما همان‌گونه که باید با غیبت و محرومیت بازیکنان خودمان را تطبیق دهیم، تیم‌های حرفه‌ای باید با تصمیمات تیم داوری هم در بازی خود را مطابقت دهند. 
***
[اعلام حالت اضطراری در تیم الدحیل]
سرمربی الدحیل قطر قبل از رویارویی با پرسپولیس به شاگردانش یک توصیه جدی داشت و بر ضرورت پیروزی در این بازی تاکید کرد. الدحیل خود را آماده دیدار حساس برابر پرسپولیس در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می‌کند. در همین ارتباط روزنامه الرأی نوشت: بازیکنان الدحیل زیر نظر ولید الرکراکی، سرمربی مراکشی خود، تمرینی استثنایی را برگزار کردند. الدحیل در دیدار برابر الشارجه به خاطر اخراجی که داشت وضعیت سختی را تجربه کرد و سرمربی تیم نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا تیم را بخوبی ریکاوری کند و در شرایط خوبی قرار دهد. این روزنامه قطری در ادامه نوشت: بازیکنان الدحیل به خاطر 10 نفره شدن در دیدار برابر الشارجه بسیار خسته شدند. اخراج کاپیتان الدحیل باعث شکست این تیم در دیدار برابر الشارجه شد و سرمربی تیم دوست ندارد این اتفاق بار دیگر برای آنها رخ دهد. الرای در پایان نوشت: سرمربی الدحیل به بازیکنان توصیه کرد دیگر اشتباهات دیدار برابر الشارجه را تکرار نکنند. خط دفاعی و دروازه‌بان الدحیل اشتباهات زیادی در این دیدار داشت و اگر به دنبال صعود است باید این اشتباهات را برابر پرسپولیس نداشته باشد. الدحیل برای صعود به دور بعد نه‌تنها باید پیروز این بازی شود، بلکه باید التعاون را هم در بازی پایانی شکست دهد. روزنامه الوطن هم نوشت: در الدحیل پیش از رویارویی با پرسپولیس اعلام حالت اضطراری شده است و زمانی برای استراحت وجود ندارد. 

Page Generated in 0/0061 sec