printlogo


کد خبر: 224625تاریخ: 1399/6/31 00:00
اخبار

نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام شد
نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۹ به صورت کارنامه تهیه و روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت. به گزارش «وطن امروز»، انتخاب رشته افراد مجاز کنکور از روز چهارشنبه دوم مهر‌ماه جاری آغاز می‌شود و تا شنبه پنجم این ماه ادامه دارد. داوطلبان باید دقت داشته باشند در صورت اتمام فرآیند انتخاب رشته، حتما شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی امسال در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود. بر این اساس انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌های با آزمون مجزا از فرآیند انتخاب رشته با سوابق تحصیلی انجام می‌شود. متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (به جز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند. بنا به این گزارش، داوطلبان تا ۵ مهرماه برای انتخاب رشته فرصت دارند. هر یک از داوطلبان مجاز می‌توانند ۱۰۰ کدرشته را انتخاب کنند. 
***
واردات ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران اظهار داشت: در حال حاضر ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده اما هنوز آزادسازی نشده است. ناصر ریاحی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوآنزا اظهار داشت: در حال حاضر ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده اما هنوز آزادسازی نشده است که احتمال می‌رود به این شکل خواهد بود که افراد بالای 60 سال و زیر 5 سال با ارائه کارت ملی و مراجعه به داروخانه‌ها بتوانند آن را دریافت کنند. البته 400 هزار دوز هم قبلا وارد شده بود که معاونت بهداشتی وزارتخانه برای کادر درمانی تهیه کرده است. وی در ادامه افزود: ظاهرا 12 میلیون دوز هم در راه است که مشخص نیست در چه مرحله‌ای است اما از طریق شرکتی در حال تهیه است. ریاحی درباره احتمال واردات واکسن در ازای پول‌های بلوکه‌شده، گفت: نمی‌توان از سایر کشورها به جای پول‌های بلوکه‌شده واکسن دریافت کرد، زیرا الزاما کشورهای بدهکار به ما، تولیدکننده واکسن هم نیستند. اکنون ارزی را که از عراق، عمان، ترکیه و... دریافت می‌کنیم، می‌توانیم برای مصارف انسان‌دوستانه خرج کنیم.  
***
اجرای ۴ طرح پلیس برای برخورد با بی‌حجابی
جانشین فرمانده ناجا از اجرای ۴ طرح ناظر و برخورد با بی‌حجابی در خودرو‌ها، پاساژ‌ها و همچنین تفرجگاه‌ها، پیاده‌روها و فضای مجازی خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده ناجا اظهار داشت: مقابله با اراذل و اوباش، یکی از اولویت‌های مهم ناجا است که در این رابطه با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی، قرارگاهی در کل کشور تشکیل شده و با اراذل و اوباش اقدامات قانونی قاطعانه‌تری صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: موضوع جدی دیگری که نیروی انتظامی دنبال می‌کند، مبارزه با قاچاق است که در این خصوص ناجا با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، پلیس گمرک را با همکاری اداره گمرک تشکیل داده است. وی با اشاره به دغدغه مردم درباره عفاف و حجاب گفت: نیروی انتظامی در رابطه با عفاف و حجاب 4 طرح را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند که در طرح ناظر یک با افرادی که در خودرو حجاب را رعایت نکرده، در طرح ناظر ۲ با افراد بدحجاب و بی‌حجاب در پاساژ‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و همچنین در طرح ناظر ۳ و ۴ با افرادی که در تفرجگاه‌ها و پیاده‌رو‌ها و نیز فضای مجازی حجاب را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود. 
***
واکنش پلیس فتا به ربوده شدن دختر جوان توسط راننده تاکسی اینترنتی
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از رسیدگی به زوایای کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر «اذیت و آزار دختر جوان توسط یکی از رانندگان شرکت تاکسیرانی اینترنتی» خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به انتشار کلیپ «دزدیده شدن دختر جوان توسط یکی از رانندگان اینترنتی» در فضای مجازی و ادعاهای مطرح شده توسط دختر جوان که ساکن تهران بود مبنی بر اینکه «پس از ثبت سفارش به مقصد تعیین شده در طی مسیر توسط راننده مورد اذیت، آزار و توهین قرار گرفته است» موضوع در دستور کار این پلیس جهت رسیدگی قرار گرفت. وی ادامه داد: در این باره با هماهنگی مقام قضایی راننده خاطی مورد شناسایی قرار گرفت و پس از احضار به پلیس فتا و تفهیم اتهامات وارده، وی منکر هر گونه ارتکاب موارد اتهامی شد و گزارش شاکیه را کذب اعلام و از دختر جوان با عنوان «نشر اکاذیب، تهمت و افترا» اعلام شکایت کرد. وی ادامه داد: با توجه به طرح شکایت از طرف راننده مربوط و نظر به مستندات موجود، سیر مراحل قضایی، فنی و انتظامی درباره پیگیری پرونده به منظور مشخص شدن کلیه زوایای واقعه ادعا شده از سوی طرفین در پلیس فتای تهران بزرگ در حال رسیدگی است. 
***
کرونا قیمت مواد مخدر را افزایش داد
رئیس پلیس مواد مخدر گفت: با ورود کرونا و با افزایش کرایه ترانزیت و حمل‌و‌نقل، شاهد افزایش قیمت مواد مخدر بودیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مجید کریمی اظهار کرد: در بدو شیوع ویروس کرونا و با توجه به ناشناخته بودن این ویروس، بخشی از این مواد مخدر که توسط سیستم‌های حمل‌و‌نقل جهانی ترانزیت جابه‌جا می‌شود، به واسطه اینکه حمل‌و‌نقل‌ها در سراسر دنیا کاهش یافت، بخشی از ورود و تزانزیت مواد مخدر نیز کاهش پیدا کرد. وی تصریح کرد: اما به فاصله یک یا ۲ ماه شاهد افزایش ورود انواع مواد مخدر بودیم و قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کرد، چرا که کرایه این ترانزیت به واسطه کمبود حمل‌و‌نقل و وسایل آن افزایش یافت و شاهد افزایش قیمت مواد مخدر بودیم. 

Page Generated in 0/0090 sec