printlogo


کد خبر: 224631تاریخ: 1399/6/31 00:00
اخبار

سهم 31 درصدی صنعت و معدن از تسهیلات بانکی
در ۴ ماه اول سال ۹۹، از مجموع ۳ هزار و ۶۶۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، یکهزار و ۱۶۴ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته که این میزان 31 درصد از کل تسهیلات پرداختی است.
 در این گزارش میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی ۷۴۱ میلیارد ریال اعلام شده که حدود ۲۰ درصد از مجموع تسهیلات پرداختی است. معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد واحدهای صنعتی مشمول تامین مالی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را مجموعا ۱۷۱۵ واحد اعلام کرد که در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال و در قالب پروژه رونق تولید در ۵ ماهه اول سال ۹۹ تسهیلات دریافت کرده‌اند. 
در این مدت، بیش از ۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برنامه تولید و اشتغال به ۴۶۳ واحد پرداخت شده و همچنین در قالب پروژه رونق تولید نیز ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و در مجموع حدود ۵۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به ۱۲۵۲ واحد تسهیلات ارائه شده است.
 بر اساس این گزارش و در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال، از ابتدای اسفندماه ۹۷ تا پایان مرداد ۹۹، مبلغ ۵۹ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰۴۰ واحد پرداخت شده است. 
***
فروش 1000 ملک مازاد دولت تا پایان سال
مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تکلیف قانون بودجه سال ۹۹ به منظور فروش اموال مازاد دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی، اظهار داشت: در راستای این قانون اجازه ورود به اموال مازاد دولت داده شده و توانستیم ۱۰۰۰ ملک را به ارزش برآوردی ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شناسایی و فروش آن را مصوب کنیم. 
فاطمه وظیفه‌دادگر افزود: قریب به یقین تمام این املاک بلااستفاده و مازاد مطلق بوده است؛ سال‌های سال متروکه بوده و پرت مانده است. این املاک باارزش نیستند و مثلا ۵۰ سال است که بلااستفاده مانده که شامل مدارس و خانه‌های بهداشت متروکه و نظایر آن است. 
وی با بیان اینکه آیین‌نامه از اول خرداد ابلاغ و فرآیند عملیاتی تیر و مرداد شروع شده است، گفت: اوضاع فروش خوب است و امیدواریم آبان و آذر واریزی‌هایی به خزانه وجود داشته باشد. در دستورالعمل شماره حساب خزانه نیز وجود دارد تا برگشت از خزانه برای تکالیف بودجه انجام شود.
 دادگر در پاسخ به این سوال که منابع فروخته‌شده از اموال مازاد بانک‌ها طبق گزارش دیوان محاسبات به خزانه واریز نشد، تصریح کرد: بانک‌ها و شرکت شرایط متفاوتی دارند، این آیین‌نامه مربوط به دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی است. ما به شرکت‌ها و بانک‌ها ورود نکردیم. 
***
فروش اینترنتی ماهانه ۲۵ هزار خودرو
معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: ایران‌خودرو و سایپا به ترتیب ماهانه ۱۸ هزار و ۷ هزار دستگاه خودرو در قالب فروش فوق‌العاده اینترنتی با زمان تحویل حداکثر ۳ ماه تا پایان سال به متقاضیان عرضه خواهند کرد.
مهدی صادقی‌نیارکی افزود: این طرح در راستای اجرای مصوبات کمیته خودرو و به منظور مدیریت بازار و افزایش عرضه خودرو انجام خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد: خودروسازان ۴۰ درصد از تولیدات خود را به طرح‌های جدید فروش و ۶۰ درصد را به انجام تعهدات قبلی خود اختصاص خواهند داد. 
معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر ضرورت فروش اموال و املاک غیرمولد و مازاد شرکت‌های خودروساز گفت: منابع مالی حاصل از فروش این اموال باید صرف پروژه‌های ساخت داخل و داخلی‌سازی قطعات مورد نیاز شود.
 صادقی‌نیارکی تصریح کرد: واردات قطعاتی که ساخت داخل می‌شوند، مشمول محدودیت واردات می‌شود تا تمایل به سمت داخلی‌سازی قطعات افزایش یابد.
 وی گفت: تولید قطعات اصلی که هنوز ارزبری دارند، در قالب پروژه‌های ملی و حمایت بانک‌های عامل و بانک مرکزی باید به سمت داخلی‌سازی برود.

Page Generated in 0/0053 sec