printlogo


کد خبر: 224637تاریخ: 1399/6/31 00:00
اخبار

رئیس مجلس: 
پیروزی واقعی زمانی است که مردم تغییرات را در زندگی احساس کنند
رئیس مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس حرکت‌های یکجانبه آمریکا را که مورد اعتراض دیگر کشورهای جامعه بین‌الملل نیز هست، رصد و اقدامات متقابل لازم را برای صیانت از منافع مردم با جدیت پیگیری و به صحن ارائه دهد. 
به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی روز گذشته مجلس درباره اقدام اخیر آمریکا در شورای امنیت گفت: به دلیل اقتدار و ایستادگی مردم ایران، دشمن به آنچه می‌خواست نرسید ولی نباید به این شکست‌های حقوقی و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم و فراموش کنیم که دشمن ظالم ما در صورت ادامه یافتن برخی غفلت‌ها، گام‌‌به‌گام در تشدید تحریم‌ها جلوتر می‌آید تا به نظام تحریم‌ها شکل جدیدی بدهد. 
قالیباف خاطرنشان کرد: تجربه این مدت نشان داده است هر گاه در برابر اقدامات خصمانه آمریکا منفعل عمل کردیم فشار تحریمی بیشتری به معیشت مردم وارد شده است، لذا ضروری است با اقدامات فعالانه، هوشمندانه و مؤثر اجازه نداد بیش از این به مردم عزیزمان فشار وارد شود. رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین راستا ضروری است کمیسیون امنیت ملی پس از شکست مفتضحانه آمریکا در حوزه حقوقی و سیاسی، حرکت‌های یکجانبه آمریکا را که مورد اعتراض دیگر کشورهای جامعه بین‌الملل نیز هست، رصد و اقدامات متقابل لازم را برای صیانت از منافع مردم با جدیت پیگیری و به صحن ارائه دهد. وی افزود: وظیفه ما آن است که مردم را قوی کنیم. مساله مردم ما ناکارآمدی در اداره کشور است، مساله مردم ما شرایط سخت معیشتی است، مساله مردم ما حمایت نشدن از لحاظ اقتصادی است. ما نباید کشور و معیشت مردم را معطل غرب کنیم. باید مردم را در اولویت قرار دهیم و از تجربه‌های روشن ملت ایران بهره بگیریم و بدانیم دشمنی آمریکا با این ملت ریشه‌دار است و اینکه ترامپ رئیس‌جمهور شود یا بایدن، هیچ تغییری در سیاست اصلی ضربه زدن به مردم ایران حاصل نخواهد شد. قالیباف در پایان گفت: پس لازم است روی قوی شدن ملت ایران تمرکز و پیروزی واقعی را زمانی اعلام کنیم که اقتصاد و مردم ما قوی شده باشند و احساس کنند در زندگی آنها تغییرات ملموسی ایجاد شده است. 
***
جمهوری اسلامی ایران و جنبش مقاومت از یکدیگر تفکیک‌ناپذیرند
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون متبوعش اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران برگزار شد. وی افزود: این جلسه با محوریت موضوع خیانت سران کشورهای امارات عربی متحده و بحرین، آرمان‌های قدس شریف و ملت مقاوم فلسطین برگزار و مطالب مرتبط با این حوزه مرور و مشکلات جهان اسلام و منطقه مقاومت بررسی شد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه جلسه بر پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت، جهاد اسلامی، حماس، حزب‌الله و امل تاکید شد، همچنین گزارش‌هایی را نمایندگان حماس و جنبش جهاد به کمیسیون ارائه کردند. وی در ادامه بیان جزئیات نشست مذکور عنوان کرد: قطعا تلاش‌های آمریکا در آستانه انتخابات نمی‌تواند رژیم لرزان و رو به زوال صهیونیستی را از سقوط حتمی نجات دهد و برای آن موثر واقع شود. ذوالنور در خاتمه بیان کرد: همچنین در این جلسه تاکید شد جمهوری اسلامی ایران و جنبش مقاومت از یکدیگر تفکیک‌ناپذیرند و تلاش‌هایی که آمریکا در آستانه انتخابات با استفاده ابزاری از سران کشورهای عرب می‌کند، گذراست و پیروزی و ماندگاری از آن مقاومت و اسلام است. 
***
باز شدن مهروموم برجام به معنای پایان آن است
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: برجام یک‌بار مذاکره، جمع‌بندی، امضا و مهر‌و‌موم شده است و هر اقدامی بخواهد این مهر‌و‌موم را باز کند یعنی پایان برجام. 
سعید خطیب‌زاده در پاسخ به این سوال که آمریکایی‌ها می‌گویند تلاش ما برای گسترده‌تر کردن برجام است، گفت: پاسخ ما به این سخنان داده شده است. برجام یک‌بار مذاکره، جمع‌بندی، امضا و مهرو‌‌موم شده است و هر اقدامی بخواهد این مهر‌و‌موم را باز کند یعنی پایان برجام، بنابراین ما از همه کشورها می‌خواهیم به بدیهیات روابط بین‌الملل و تعهدات حقوقی خود پایبند باشند. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تلاش آمریکا بی‌نتیجه است و نمایش آنها بیننده‌ای ندارد، آنها اگر بخواهند پای خود را از گلیم‌شان فراتر بگذارند پاسخ قاطع دریافت می‌کنند. خطیب‌زاده درباره احتمال مذاکره با آمریکا و تلاش روسیه برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا، گفت: ما به نیات خیر شرکای خود شک نداریم اما هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم. وی ادامه داد: در موضوع برجام، تعهدات اروپایی‌ها از روزی که ترامپ از برجام خارج شد، انجام نشده است و در این موضوع ما شفاف بودیم و چندین جلسه در این باره برگزار شد، البته آنها تلاش‌هایی داشتند که موثر نبوده است. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نمایندگان چین و روسیه و دیگر اعضای برجام درباره اقدامات ترامپ شفاف برخورد کرده‌اند و من معتقدم یک نه بزرگ باید به ترامپ گفته شود که دست از این رفتارها بردارد. 

Page Generated in 0/0055 sec