printlogo


کد خبر: 224674تاریخ: 1399/7/1 00:00
جهادگران بسیجی همچنان مشغول ساخت مسکن، کمک به کشاورزان و تأمین اقلام بهداشتی و معیشتی محرومان هستند
ادامه فرهنگ جبهه در جهاد خدمت‌رسانی

«حاج عبدالله والی» کارمند ساده یکی از بانک‌های دولتی بود که تا پایان عمر در سال ۱۳۸۴، ۱۲ بار مبتلا به بیماری مالاریا در منطقه محروم بشاگرد شد و سر آخر نیز با درد مردم آن منطقه محروم در یکی از بیمارستان‌های تهران، گمنام جان سپرد. به گزارش «وطن امروز»، او اکنون اسطور‌ه‌ای برای بسیاری از مردم محروم بشاگرد و البته بچه‌های جهادی به شمار می‌رود که از او هم بوی جبهه و جنگ را استشمام می‌کردند و هم نسیم خدمت و جهاد را! او همیشه دستانش خاکی بود، روزگاری خاکریزهای جبهه را بالا و پایین می‌رفت و دورانی خاک‌های بشاگرد را الک می‌کرد تا خانه‌ای برای محرومان و مستضعفان بسازد. روحیه رزمندگان جبهه همین بود و در این ایام هفته دفاع‌مقدس که مصادف شده با کار جهادی گروه‌های مختلف در بحران کرونا، نمادی دیگر از فرهنگ انقلابی و اسلامی بروز کرده است، چنانکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم». این فرهنگ همچنان ادامه دارد تا جایی که مدیر کل زندان‌های همدان از ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی گروه جهادی «منتظران ظهور» در زندان همدان خبر می‌دهد. پژمان پروین از حضور دندانپزشکان گروه جهادی «منتظران ظهور» به مدت ۳ روز در زندان همدان خبر داد. وی گفت: در راستای تاکید رئیس سازمان زندان‌های کشور مبنی بر توسعه هرچه بیشتر خدمات درمانی و همچنین حضور نیروهای جهادی و پزشکان خیر در زندان‌ها، مقرر شد دندانپزشکان گروه جهادی منتظران ظهور به مدت 3 روز در زندان همدان حضور یابند. فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز از آغاز فعالیت ۳۰ گروه جهادی برای ضدعفونی مدارس و ساخت مسکن نیازمندان، به مناسبت هفته دفاع‌مقدس در این شهرستان خبر داد. سرهنگ بهزاد قنبری گفت: این گروه‌ها روحیه جهادی خود را پیش از این با ساخت پل، امدادرسانی در حوادث طبیعی و کمک به کشاورزان در برداشت برنج نشان داده‌اند. وی افزود: ضدعفونی مرتب مدارس برای پیشگیری از شیوع کرونا ضروری است و امیدواریم خیران در ساخت ۹ واحد مسکونی در روستاهای محروم، گروه‌های جهادی سپاه را همراهی کنند. وی اظهار کرد: هزینه ساخت هر واحد مسکونی به مساحت ۵۰ متر مربع حدود یک میلیارد ریال است و در این راستا ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای هر واحد اختصاص می‌یابد. قنبری گفت: ۲۰۰ بسته نوشت‌افزار در بین دانش‌آموزان مناطق محروم آستارا توزیع شد و ۴۰۰ بسته غذایی هر بسته به ارزش حدود ۲ میلیون ریال با همکاری خیران بسیجی تهیه شده است و تا پایان هفته دفاع‌مقدس در بین نیازمندان توزیع خواهد شد. 
 
* رسیدگی جهادی به باغات زنجان
جهادگران زنجان هم دست به کار شده‌اند تا به کمک باغداران بیایند. فرمانده گردان یکم بسیج امام حسین ابهر با اشاره به سایر فعالیت‌های گروه‌های جهادی این گردان تصریح کرد: ذبح قربانی و توزیع گوشت نذری در بین 300 خانواده آسیب‌‌دیده ناشی از ویروس کرونا، میوه‌چینی از باغ خیرین و توزیع در بین نیازمندان، فعالیت جهادی در تغسیل و تدفین اموات کرونایی، تجلیل و اهدای گل به مدافعان سلامت در محل کار و نیز تجلیل از فعالان مبارزه با بیماری کرونا در محل گردان، از فعالیت‌های انجام شده توسط این گروه‌های جهادی است. وی همچنین می‌گوید: با توجه به نبود امکانات مورد نیاز برای ضدعفونی در این مجموعه، با هماهنگی‌ای که با بسیجیان صورت گرفت، توانستیم یک عدد پمپ سم‌پاش موتوری به صورت امانی تهیه کنیم که بالطبع برای ضدعفونی در سطح گسترده کافی نبود. وی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از بسیجیان متخصص گردان را برای ایجاد یک سیستم ضد‌عفونی ابتکاری دعوت کردیم، افزود: با توکل بر خدا و تلاش شبانه‌روزی بسیجیان توانستیم سیستم ضدعفونی (آب‌پاش) به صورت خودکار را برای نخستین‌بار در استان ساخته و روی خودرو (مان) نصب کردیم که به صورت همزمان از ۳ طرف با 8 نازل اقدام به آب‌پاشی می‌کند. این سیستم بسیار کارساز بوده و بخش زیادی از نیاز شهر را برای ضدعفونی برطرف می‌کند بدین صورت که روزانه 6 هزار لیتر مواد ضدعفونی را در مدت 5 ساعت در سطح شهر پخش می‌کند. 
 
* توزیع ۱۲۰۰۰ بسته معیشتی در گناباد توسط بسیجیان
همچنین به همت بسیج و سپاه در خراسان رضوی این روزها مشق مواسات ادامه دارد و ۱۲ هزار بسته معیشتی در رزمایش مواسات گناباد توزیع شد. جهادگران گنابادی این هفته به ضدعفونی کردن اماکن عمومی و مسیرهای تردد مردمی هم همت گمارده‌اند. در کنار این مساله چند گروه از پزشکان جهادی گنابادی هم به نقاط محروم اطراف شهر رفته و به صورت رایگان به درمان بیماران می‌پردازند. حاج‌عبدالله والی، فرهنگ جبهه و جهاد را با هم در خدمت‌رسانی به مردم نشان داد و حالا بسیجیان و سپاهیانی که دلبسته آرمان دفاع‌مقدس هستند، همان فرهنگ را در خدمت‌رسانی به مردم و محرومان نشان می‌دهند.

Page Generated in 0/0081 sec