printlogo


کد خبر: 224680تاریخ: 1399/7/1 00:00
اخبار

بسته حمایت از صادرات گمرک ایران ابلاغ شد
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد: پیرو بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و در راستای اهداف عالی سازمان جهت حمایت از واحدهای تولیدی به منظور رونق و جهش تولید، بسته حمایت از صادرات گمرک ایران به کلیه گمرکات کشور جهت اجرا ابلاغ شد. مهرداد جمال‌ارونقی گفت: تسهیلات مندرج در این بسته حمایتی شامل بخش‌های استفاده شبانه‌روزی کلیه فعالان تجاری از تسهیلات ارائه شده، ورود موقت جهت پردازش و استرداد حقوق ورودی، صادرات موقت کالاها، صادرات غیرنفتی، صادرات نفتی و ارائه تسهیلات به فعالان مجاز اقتصادی است. 
***
هشدار وزارت راه به متقاضیان وام ودیعه مسکن
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه‌و‌شهرسازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به اطلاع کلیه متقاضیان وام کمک ودیعه اجاره مسکن می‌رساند: همان‌طور که در زمان ثبت‌نام، دریافت این تسهیلات منوط به دارا بودن شرایط مندرج در آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله «نداشتن سابقه مالکیت از سال 1384 به بعد» بوده است؛ کلیه متقاضیان و افراد تحت تکفل ایشان متعهد هستند از تاریخ (1/1/1384)، فاقد مسکن یا زمین مسکونی ملکی باشند، لذا چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز گردد، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف گردیده و در صورت اخذ آن تسهیلات متعهد به جبران خسارات و استرداد کلیه تسهیلات دریافتی و جرایم مربوطه خواهند بود».
***
بازارگردانی، شرط پذیرش شرکت‌ها در بازار سهام
محمود گودرزی، معاون بازار شرکت بورس تهران با صدور اطلاعیه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بورسی اعلام کرد با توجه به اهمیت روزافزون الزامات نقدشوندگی بازار و لزوم تنظیم عرضه و تقاضای بازار به موجب آیین‌نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران و سهامداران، داشتن رکن بازارگردانی موثر از سوی ناشر و سهامداران شرکت‌ها جزو الزامات پذیرش شرکت‌هاست. بر اساس این اطلاعیه، شرکت‌ها باید به قید فوریت ضمن معرفی بازارگردان دارای مجوز از سازمان بورس، درخواست رسمی ارائه خدمات بازارگردانی را از سوی بازارگردان منتخب آن شرکت طبق متغیرهایی و شامل نام شرکت، تاریخ شروع بازارگردانی، مدت بازارگردانی حداقل 6 ماهه، نام بازارگردان، کارگزار بازارگردان، حجم سفارش انباشته یک‌بیستم حداقل حجم معاملات روزانه، حداقل حجم معاملات روزانه ۲۰ درصد میانگین حجم معاملات روزانه یک ماه گذشته (۲۰ روز معاملاتی گذشته) و دامنه مظنه سفارش ۳ درصدی، حداکثر تا ۱۰ مهر به این معاونت ارسال کنند. در این اطلاعیه همچنین اعلام شد که رعایت بند ۷ در شروع عملیات بازارگردانی با ۵ درصد میانگین معاملاتی روزانه یک ماه گذشته بلامانع است و حداکثر طی ۴ ماه از تاریخ ۱۰ مهر، رعایت دقیق بند ۷ تعهدات بازارگردان الزامی است. 
***
ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به صورتحساب‌های غیرواقعی
امید علی‌پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: درباره صورتحساب‌های غیرواقعی، باید از مؤدی مورد حسابرسی درخواست شود  تا اسامی خریداران و فروشندگان واقعی را  ارائه کند. بدیهی است در راستای این بند همکاری لازم با مودی مورد حسابرسی به عمل آمده و مهلت کافی (حداکثر یک ماه) برای ارائه اسامی خریداران و فروشندگان واقعی مد نظر قرار می‌گیرد. 
***
تدوین پیش‌نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌ها
مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس مصوبه سی‌و‌نهمین جلسه هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌های جدید تدوین شد. محمد عطایی با بیان اینکه مقرر شد سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری‌های جدید را تدوین و تنظیم کند، افزود: هر چند در این پیش‌نویس تمام شرایط تخصصی و حرفه‌ای مربوط به کسب‌و‌کار تاسیس کارگزاری و مسائل زیرساختی، فنی و نظارتی مورد توجه قرار گرفته است اما دستورالعمل مورد اشاره فعلا در قالب پیش‌نویس پیشنهادی تدوین شده و کارشناسان و صاحب‌نظران می‌توانند نظرات خود را در این زمینه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند. مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه امروز بازار سرمایه نیازمند کارگزاری‌های بزرگ است، افزود: کارگزاری‌های جدید باید از زیرساخت‌های فنی توسعه‌یافته و توان تخصصی بالا در حوزه ‌آی‌تی برخوردار باشند و دستورالعمل فوق نیز بر همین اساس احصا شد. 

Page Generated in 0/0060 sec