printlogo


کد خبر: 224684تاریخ: 1399/7/1 00:00
اخبار

مادر شهید ابراهیم همت دار فانی را وداع گفت
حاجیه «نصرت همت» مادر شهید حاج ‌محمدابراهیم همت یکشنبه‌شب پس از ۳۷ سال دوری در ۹۱ سالگی به فرزند شهیدش پیوست و دار فانی را وداع گفت. سردار شهید همت، فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله غروب ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر جزیره مجنون در خاک عراق بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری مسؤول قرارگاه فرهنگی- اجتماعی بقیه‌الله الاعظم، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مادر شهید همت را به خانواده ایشان تسلیت گفتند. 
***
رئیس قوه قضائیه:
بخشی از مشکلات امروز ناشی از چشم دوختن به لبخند خارجی‌هاست
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بخشی از مشکلات امروز کشور ناشی از چشم دوختن به لبخند یا خشم خارجی‌هاست، اظهار داشت: داشتن روحیه جهادی و کار انقلابی گره‌گشاست؛ ممکن است برخی به لفظ نگویند ولی عملا امیدشان به نتیجه انتخابات فلان کشور باشد. گره زدن رفع مشکلات داخلی به مسائل خارجی اشتباه راهبردی است. آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه‌قضائیه با انتقاد از بدعهدی آمریکا در نقض قوانین بین‌المللی و حقوق معاهدات، سیاست‌های سردمداران کاخ سفید را شکست‌خورده دانست و با تأکید بر مطالبه‌گری از اروپایی‌ها، به اروپایی‌ها نیز توصیه کرد به جای سخنرانی و صدور بیانیه، به تعهدات خود عمل کنند. رئیس قوه‌قضائیه همچنین عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را «نمایش حقارت حکام خودفروخته» این کشورها توصیف کرد و گفت این اقدام ذلت‌بار سودی برای این کشورها ندارد و تنها راهبرد کارآمد امروز، «مقاومت فعال و مقتدرانه در برابر دشمنان» است. وی مهم‌ترین موضوع برای دستگاه قضا را مصالح مردم و دفاع از حقوق عامه و عمل به موازین قانونی و شرع در اجرای عدالت عنوان کرد و خطاب به کسانی که دنبال فضاسازی علیه نظام و سیستم قضایی هستند، متذکر شد هیچ حد و مرز و مانعی نمی‌تواند خللی در مسیر دستگاه قضا به وجود آورد. 
***
سردار حاجی‌زاده:
مزیت رفع تحریم‌های تسلیحاتی صادرات سلاح ایرانی است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه اگر تحریم‌های تسلیحاتی برداشته شود، راه صادرات باز می‌شود، گفت: ما امروز در بحث تأمین تسلیحات مورد نیاز کشورمان، به خارج نیاز نداریم و خودکفا هستیم. سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه آیین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع‌مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه ایران در واکنش به تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا، اظهار داشت: برنامه جمهوری اسلامی ایران با گذشته هیچ فرقی نخواهد کرد؛ امروز ما خودکفا هستیم و اگر تحریم‌ها برداشته شود، راه صادرات باز می‌شود. وی ادامه داد: ما در بحث تأمین تسلیحات مورد نیاز کشورمان به خارج نیاز نداریم و خودکفا هستیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران چند مزیت دارد که نخستین مزیت آن برای ما به دست آوردن یک پیروزی سیاسی است، دومین مورد در رفع تحریم‌های تسلیحاتی نیز باز شدن دست ایران برای صادرات است که در واقع روی آمریکایی‌ها با این کار کم می‌شود. وی در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات ترامپ و پاسخ ایران به این تهدیدات، گفت: ترامپ در گذشته امتحان خود را در مقابله با ایران پس داده؛ آنها این حرف‌های بی‌معنی را بار‌ها بیان کرده‌اند، مانند گذشته که اعلام کرده بودند قرار است ۵٢ نقطه ایران را بزنند و ما هم دیدیم چگونه این کار را انجام دادند(!) آنها مانند گذشته، نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند. 
***
«ظریف» به روسیه می‌رود
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پنجشنبه (سوم مهرماه)، برای دیدار با مقامات روسیه به مسکو سفر می‌کند. سفر ظریف به مسکو برای ادامه رایزنی‌ها بین ایران و روسیه انجام می‌شود. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از این، ۳۱ تیرماه سال جاری به مسکو سفر کرده بود تا علاوه بر ارائه پیام رئیس‌جمهوری کشورمان به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، درباره برجام، تحولات منطقه‌ای و تبادل نظر درباره مسائل بین‌المللی و آینده توافق ۲۰ ساله ایران و روسیه که سال آینده به پایان می‌رسد، با همتای روس خود گفت‌وگو کند. 
***
اسناد جدیدی از همکاری خانواده پهلوی با رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی منتشر شد 
سواری پالانی‌ها به صدام
رسانه عراقی اعلام کرد بر اساس اسناد سرویس اطلاعات رژیم بعثی، خانواده محمدرضا پهلوی در 8 سال دفاع‌مقدس به صدام کمک می‌کردند. به گزارش ایسنا، شبکه عراقی الاتجاه اعلام کرد: اسناد به دست آمده از سرویس اطلاعات رژیم سابق عراق نشان می‌دهد خانواده پهلوی و برخی نزدیکان‌شان در جریان 8 سال دفاع‌مقدس از رژیم بعث حمایت کرده‌اند تا به ایران حمله کند. بر اساس این اسناد، خانواده محمدرضا پهلوی بعد از اینکه از ایران فرار کرده‌اند به همراه نزدیکان تیمور بختیار، رئیس پیشین ساواک و شاپور بختیار، نخست‌وزیر پیشین ایران به صدام کمک کردند تا جنگ به سود او به پایان برسد. این اسناد همچنین نشان می‌دهد برخی جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی که در زمان محمدرضا شاه خریداری شده بودند با موافقت فرح پهلوی به رژیم بعث عراق تحویل شده‌اند تا شهرهای ایران را مورد هدف قرار دهد. برخی گزارش‌های امنیتی عراقی نشان می‌دهد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برخی نزدیکان تیمور بختیار واسطه میان رژیم بعث و خانواده پهلوی بودند و در جنگ ایران و عراق از صدام حمایت می‌کردند. 

Page Generated in 0/0073 sec