printlogo


کد خبر: 224719تاریخ: 1399/7/2 00:00
اخبار

صدور کارت‌های سبد غذایی برای مادران و کودکان دچار سوء‌تغذیه
مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۱۳۷ هزار کودک در کشور دچار سوءتغذیه هستند که این دسته از کودکان توسط مراکز بهداشت و درمان استان‌ها شناسایی و به کمیته امداد معرفی شدند و این نهاد برای رفع سوءتغذیه آنها به صورت ماهانه کارت‌های سبد غذایی صادر کرده است. فریدون قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت سوء‌تغذیه کودکان و خدمات کمیته امداد در این زمینه توضیح داد: ۱۳۷ هزار کودک در کشور دچار سوءتغذیه هستند؛ این کودکان افرادی هستند که توسط مراکز بهداشت و درمان استان‌ها شناسایی و طی معرفینامه‌ای به کمیته امداد معرفی شدند؛ کمیته امداد برای رفع سوء‌تغذیه این کودکان به صورت ماهانه کارت‌هایی صادر کرده است که بر اساس سبدهای غذایی از پیش تعریف‌شده، والدین آنها می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و آن کالاها را دریافت کنند. قربانی ادامه داد: همچنین برای رفع سوء‌تغذیه مادران باردار و شیرده نیز برنامه‌هایی داشته‌ایم؛ بر این اساس این دسته از مادران نیز که از طریق مراکز بهداشتی به کمیته امداد معرفی می‌شوند، می‌توانند از کارت‌های سبد کالا به صورت ماهانه استفاده کنند. این دسته از مادران می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و به میزان ۱۰۰ هزار تومان کالا خریداری کنند. 
***
مشاور وزیر بهداشت:
۳۶ درصد افراد بالای ۸۵ سال دچار اختلال حافظه می‌شوند
مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با اشاره به روند صعودی بیماری آلزایمر، گفت: ۳۶ درصد افراد بالای ۸۵ سال دچار اختلال حافظه می‌شوند. محمد‌تقی جغتایی در نشستی خبری که به صورت ویدئو‌کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل سبک زندگی و افزایش امید به زندگی، بیماری‌هایی مانند آلزایمر افزایش پیدا می‌کند. وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد افراد بین ۶۵ تا ۷۴ سال ۱۶ درصد، بین ۷۵ تا ۸۴ سال ۴۵ درصد و افراد بالای ۸۵ سال ۳۶ درصد به اختلال حافظه دچار می‌شوند. جغتایی در ادامه بیان کرد: بین ۸ تا ۱۰ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال در جهان به بیماری اختلال حافظه دچار هستند و در ایران هم بالای ۵۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: امسال می‌خواهیم مقدمات غربالگری بیماران آلزایمری را آماده و فراهم کنیم و از دستگاه‌های همراه هم برای این کار دعوت می‌کنیم. در ادامه این نشست خبری معصومه صالحی، مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران نیز با بیان اینکه هزینه یک فرد آلزایمری در ماه بیش از ۷ میلیون تومان است، گفت: با پیشگیری می‌توانیم ۴۰ درصد کاهش ابتلا به آلزایمر داشته باشیم. 
***
طنین زنگ «مقاومت، ایثار و پیروزی» در مدارس سراسر کشور
در نخستین روز مهر و دومین روز هفته دفاع‌مقدس، زنگ «مقاومت، ایثار و پیروزی» در مدارس کشور به صدا درآمد. به گزارش فارس، دیروز در نخستین روز مهر و دومین روز هفته دفاع‌مقدس و نکوداشت چهلمین  سالگرد آغاز دفاع‌مقدس، همچنین برای ارج نهادن به مجاهدت، ایثار و مقاومت شهدا، خانواده آنها، رزمندگان و ایثارگران و ترویج این فرهنگ ارزشمند، زنگ «مقاومت، ایثار و پیروزی» در مدارس کشور طنین‌انداز شد. مجتبی باستان، جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی در مراسم نکوداشت هفته دفاع‌مقدس که صبح دیروز اول مهر در دبیرستان البرز و همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد، آموزش تراز انقلاب اسلامی را همراه با تربیت دانست و بر تحقق این مهم تأکید کرد. وی با طرح چند پرسش از دانش‌آموزان درباره انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌مقدس، گفت: آموزش تراز انقلاب اسلامی همراه با تربیت است که امیدواریم با کمک تشکل‌های دانش‌آموزی، این مهم صورت گیرد. 
***
آموزش مجازی دبستانی‌ها بعدازظهرها برگزار می‌شود
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه کلاس مجازی دانش‌آموزان ابتدایی بعدازظهرها برگزار می‌شود، گفت: زمان هر کلاس ۲۵ تا ۳۵ دقیقه است. به گزارش تسنیم، رضوان حکیم‌زاده با اشاره به اینکه نسخه جدید شاد با امکانات متعدد رونمایی شد، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌های سال تحصیلی جدید با استفاده از تجارب سال گذشته اقدام کردیم و بر این اساس زمان آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی تقسیم شد. وی گفت: کلاس‌های دوره ابتدایی بعدازظهرها برگزار می‌شود. زمان اول از ساعت 13:30 مخصوص دانش‌آموزان ۳ ساله دوم ابتدایی است و زمان دوم بعدازظهر مخصوص دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی است، چون ممکن است برخی مادران شاغل باشند و این دانش‌آموزان برای آموزش مجازی نیاز به همراهی والدین دارند. حکیم‌زاده درباره ساعات برگزاری کلاس‌های درس در آموزش مجازی گفت: فضای مجازی با حضوری تفاوت دارد و در دوره ابتدایی ساعت کلاس‌ها 25 تا 35 دقیقه و در دوره متوسطه نیز 35 دقیقه است و علاوه بر آن از آموزش تلویزیونی به عنوان مکمل استفاده می‌شود. 
***
آب شرب ۶۲۵ خانوار سیل‌زده تالشی قطع است
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در تالش را تشریح کرد. علی بختیاری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت وقوع سیل در تالش گفت: بر اثر وقوع سیل ۱۸۰ واحد مسکونی درگیر سیل شدند که منجر به تخریب کامل ۲۰ واحد مسکونی و از بین رفتن اثاثیه منزل در ۳۰ واحد مسکونی شده است و مابقی منازل نیز نیاز به تعمیر دارند. وی ادامه داد: به دلیل وقوع سیل در این منطقه آب شرب ۱۱۶۲ خانوار قطع شده بود که در حال حاضر آب ۵۳۷ خانوار وصل شده است. همچنین برق ۲۴۰۰ خانوار قطع شده بود که در حال حاضر تنها برق ۹۵ خانوار هنوز وصل نشده است. گاز ۴۲۸ خانوار نیز قطع شده بود که در حال حاضر ۷۵ خانوار هنوز گازشان وصل نشده است. 

Page Generated in 0/0064 sec